İşitme engelli çocukların okuma gelişimlerinin yaşıtlarından geri olması ve okuduğunu anlamada karşılaştıkları güçlükler dikkatleri okuma öğretiminde kullanılan yaklaşımlara çekmektedir. Okuduğunu anlamanın gelişiminde işitme kaybı etkili olmakla birlikte tek etmen olmadığı, erken teşhis, uygun cihazlandırma ve okuma öğretilirken kullanılan yaklaşımların önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada işitme engelli çocuklara okuma öğretilirken kullanılan iki önemli okuma yaklaşımı; ‘Yönlendirilmiş Okuma Etkinliği’ ve ‘Dil-Deneyim Yaklaşımı’nın önemli özellikleri ve uygulanması açıklanmaktadır
İşitme engelli çocuklar okuma öğretimi yönlendirilmiş okuma etkinliği dil-deneyim yaklaşımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.