Tüm çocukların olduğu gibi özel gereksinimli
çocukların da gelişim ve eğitiminde ebeveyn rollerinin niteliği önemli bir
faktördür. Ancak, özel gereksinimli çocukların ebeveynleri diğer ebeveynlere
oranla daha fazla stres yaşayabilmekte ve bu durum onların uygun ve
destekleyici ebeveyn rollerini yerine getirmesini engelleyebilmektedir. Bu
çalışmanın amacı, özel gereksinimli 3-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin,
ebeveyn stresinin ebeveyn rolleri ile ilişkisini açıklamak ve bu ilişkinin
hangi yönde ve ne düzeyde olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmada nicel
araştırma yöntemlerinden olan korelasyonel model kullanılmıştır ve çalışmaya 48
ebeveyn katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Algılanan Stres Ölçeği(ASÖ)
ve Aile Değerlendirme Ölçeği(ADÖ)’nün alt ölçeği olan Roller Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin stres düzeyleri ile ebeveyn
rolleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Son olarak,
araştırmada ebeveyn stresinin olası nedenleri tartışılmış ve stres düzeyini
azaltmak için sosyal destek programlarının uygulanması önerilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 03 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.