Bu
çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilere destek odasında verilen eğitime
ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir.
Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle yürütülmüş olan bu
çalışmanın verileri, yüz yüze görüşme ile yarı yapılandırılmış bir görüşme
formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında 20 okul yöneticisi ve
19 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen veriler,
içerik analizine tabi tutularak kodlamalar yapılmış ve temalar oluşturulmuştur.
Araştırma bulgularına göre katılımcı okul yöneticileri ve öğretmenler, destek
odalarında genellikle öğrencilere zekâ oyunlarının oynatıldığını ve
farklılaştırılmış bir eğitimin verilemediğini ifade etmişlerdir. Katılımcıların
çoğu, destek odasına ilişkin belli bir müfredat ve planın olmamasından,
materyal eksikliği ve fiziksel şartların yetersizliğinden dolayı sıkıntı
çektiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcılar, destek eğitim odalarında
üstün yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında öğretmen
faktörünün belirleyici olduğunu ifade ederek öğretmenlere yönelik hizmet içi
eğitimlerin önemine dikkat çekmişlerdir.
Özel yetenekli öğrenci özel yeteneklilerin eğitimi destek oda okul yöneticisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.