Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 193 - 225, 01.06.2020
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.523789

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. C. & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: Yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 220-236.
  • Alkan, C. Doğan, H. & Sezgin S. İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Antia, S. D., Reed, S. & Kreimeyer, K. H. (2005). Written language of deaf and hardof-hearing students in public schools. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 10(3), 244-255.
  • Arı, A. (2011). Bloom’un gözden geçirilmiş bilişsel alan taksonomisinin Türkiye’de ve uluslararası alanda kabul görme durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice, 11(2), 749-772,
  • Batchuluun, A., Batbekh, S., Dalkhjav, B., Sanjmyatav, A. & Baldandorj, T.E. (2013). The impacts of vocational training programs on youth employment in Mongolia. Partnership for Economic Policy (PEP).
  • Baumfield, W., Hall, E. & Wall, K. (2008). Action research in the classroom. London: SAGE Publication.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon, Inc.
  • Butler, F.M, Miller, S.P., Lee, K. & Pierce, T. (2001). Teaching mathematics to students with mild-to-moderate mental retardation: a review of the literature. Mental Retardation, 39(1), 20-31.
  • Bümen, N.T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom Taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Campbell, C.P. (1997). Training the workforce: An alternate approach. Rockefeller Foundation, New York, N.Y.
  • Costello, P.J.M. (2003). Action research. U.K: British Library Cataloguing-in-Publication Data.
  • Creswell, J.W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. USA: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Duncan, A. (2012). Matching students and ınstruction: the dilemma of grouping students. The National Center for Mental Health in Schools at UCLA. 27 Ocak 2019 tarihinde http://smhp.psych.ucla.edu/pdfdocs/grouping.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Eichhorst, W. (2015). Does vocational training help young people find a (good) job? IZA World of Labor. 15 Ocak 2019 tarihinde https://wol.iza.org/articles/does-vocational-training-help-young-people-find-good-job/long adresinden elde edilmiştir.
  • Erdiken, B. (2005), Anadolu Üniversitesi Engelliler Yüksekokulundan mezun olmuş işitme engelli öğrencilerin istihdamı, iş durumu ve ayrımcılık. Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 2(1) ,377-503.
  • Erdiken, B. (2007). Yüksekokul mezunu işitme engelli gençlerin iş durumu: Anket ve eylem araştırması. Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,4(2), 389–409.
  • Erdiken, B. (2010). İşitme engelli öğrencilere yazılı anlahmöğretiminde iki yaklaşım ve değerlendirme. Milli Eğitim. (186), 85-105.
  • Gambrell, L., Malloy, J., Marinak, B.A. & Mazzoni, S. (2015). Best practices in literacy instruction (5th Edition). New York: The Guilford Press.
  • Gay, L.R., Mills, G.E. & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications. USA: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Gkouvatzi, A. & Lampropoulou, V. (2012). Facilitating deaf students access to academic services, 12 Nisan 2018 tarihinde. https://www.hesa.ac.uk/stats adresinden elde edilmiştir.
  • Gömleksiz, M.N. & Erten, P. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler: nitel bir çalışma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VI1(I), 174-198.
  • Harris, K. R. & Graham, S. (1996). Memo to constructivists: Skills count, too. Educational Leadership, 53(5), 26–29.
  • Johnson, P. A. (2011). A short guide to action research. (4th Edition) Boston: Pearson.
  • Jones, E. & Southern, W. (2003). Balancing perspectives on mathematics instruction. Focus on Exceptional Children, 35(9), 1-16.
  • Karasu, G. (2011). İşitme engelli öğrencilerde dengeli okuma yazma öğretimi yaklaşımıyla sözcük dağarcığı geliştirme stratejileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 1-22.
  • Karasu, P. (2011). İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi. [Assessment of reading skills of normally hearing and hearing ımpaired students with ınformal reading ınventory] (Unpublished doktarate thesis, Anadolu University, Institute of Educational Sciences, Eskisehir, Turkey).
  • Kaya, Z. N. (2012). İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi: Eylem araştırması [An examination of instruction to hearing impaired college students: an action research] (Unpublished doktarate thesis, Anadolu University, Institute of Educational Sciences, Eskisehir, Turkey). Retrieved form https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi. (Thesis Number 312593).
  • Kaya, Z.N., Anay-Özten, M. & Girgin, M.C. (2015). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu mezunlarının sosyal paylaşım ağları yoluyla izlenmesi süreci. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(Özel Sayı), 139-159.
  • Kennedy, C.R, McCann, D.C, Campbell, M.J., Law, C.M, Mullee M. & Petrou, S., et. al. (2006). Language ability after early detection of permanent childhood hearing ımpairment. The New England Journal of Medicine. (354), 2131-2140.
  • Krathwohl, D.R. (2002). A revision of Bloom’s Taxonomy: An overview. Theory Into Practice, (41)4, 212-218.
  • Kyere, K. (2009). Educatıng the deaf ın vocatıonal skılls: selected schools for the deaf ın focus. (Unpublished doktarate thesis, Kwame Nkrumah University of Science and Technology Institute of Educational Sciences, Ghana).
  • Mertler, C.A. (2009). Action research: Teachers as researches in classroom. USA: Sage Publications.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ) Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moreno, J.A., Castañeda, J.E. & Candamil, A.Z. (2009). Characteristics of the methodology employed with hearing impaıred learners in the efl classroom. 20 Ocak 2019 tarihinde http://repositorio.utp.edu.co/dspace/bitstream/handle/11059/1912/371912R173.pdf?sequence=1 adresinden elde edilmiştir.
  • Pudie, N. & Eliis, L. (2005). A review of the emprical evidence identifying effective interventions and teaching practices for students with learning difficulties in years 4,5 and 6. Literature Review. 20 Ocak 2019 https://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1006&context=tll_misc adresinden elde edilmiştir.
  • Perkins, R.E., Battle, T.R., Edgerton, J.M. & McNeill, J.N. (2015). Survey of barriers to employment for ındividuals who are deaf. JADARA, 49(2), 66-85
  • Phillips, S. D., Blustein, D. L., Jobin-Davis, K. & White, S. F. (2002). Preparation for the school-to-work transition: The views of high school students. Journal of Vocational Behavior, 61(2), 202-216.
  • Pilav, S. (2008). Terim sorunu ve eğitim öğretimde terimlerin yeri ve önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 267-276.
  • Posavac, E.J. (2011). Program evaluation: Methods and case studies. Boston: Prentice Hall.
  • Sezgin, İ. (2009). Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Shim, J., Lee , Y., Oh, J. & Im, J.Y. (2015). Factors affecting employment after vocational training of national human resource development in Korea. 20 Ocak 2019 tarihinde https://www.sibresearch.org/uploads/2/7/9/9/2799227/riber_k15-124_246-253.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Shirmer, B.R. (2000). Language and literacy development in children who are deaf. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Swanson, H.L. & Hoskyn, M. (2001) Instructing adolescents with learning disabilities: A component and composite analysis. Learning Disabilities Research and Practice, 16(2), 109-119.
  • Tekin, H. (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • Tsuladze, M. (2015). Teaching and learning of deaf students in ordinary vocational education Setting. Master of Philosophy in Special Needs Education Department of Special Needs Education Faculty of Educational Sciences University of Oslo.
  • Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tüfekçioğlu, U. (Ed). (2003). İşitme, konuşma ve görme sorunları olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını, No:803.
  • Uçar, C. & Özerbaş, M.A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 242-253.
  • Uzuner, Y., Girgin, Ü., Kaya, Z.N., Karasu, G., Girgin, M.C., Erdiken, B. vd. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan Dengeli Okuma Yazma Modeli’nin incelenmesi [An examination of balanced literacy instructional model implemented to youths with hearing loss]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2111-2134.
  • Ward, B.A. (1987). Instructional grouping in the classroom. School Improvement Research Series. 24 Aralık 2018 tarihinde https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED291147.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Yelken, T.Y. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yin, K.R. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
  • Yoon, O.J. & Choi, H. (2010). The effects of captions on deaf students’ contents comprehension, cognitive load and motivation in online learning. Technology and Deaf Education Symposium: Exploring Instructional and Access Technologies, held at the NTID, Rochester, NY.

İşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Dersinin İyileştirme Sürecinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 193 - 225, 01.06.2020
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.523789

Öz

Mesleki eğitimlerinde pek
çok sorunla mücadele eden işitme kayıplı bireylere de düzeylerine ve
ihtiyaçlarına uygun öğretim programı hazırlanması gereklidir. Bu eylem
araştırmasının amacı Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO), Yapı Ressamlığı
Programı’ndaki işitme kayıplı öğrencilere sistem yaklaşımı ve dengeli öğretim
yaklaşımı ile uygulanan meslek Yapı Bilgisi I-II derslerinin iyileştirilme
sürecini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını Yapı Bilgisi derslerini alan
1. sınıf öğrencileri, araştırmacı, okuldaki bazı öğretim elemanları ve Tez
İzleme Komitesinden oluşmuştur. Çeşitli veri toplama teknikleriyle toplanan
veriler betimsel ve/veya tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonunda yapılan iyileştirmelerin öğretim programının sürecine olumlu yansımaları
görülmüştür. Araştırmacının araştırma yöntemi ve öğretim programı
bileşenlerinde gelişmeler gösterdiği belirlenmiştir. Bu belirlemeler
araştırmacı ve öğrencilerin görüşleriyle de desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. C. & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: Yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 220-236.
  • Alkan, C. Doğan, H. & Sezgin S. İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Antia, S. D., Reed, S. & Kreimeyer, K. H. (2005). Written language of deaf and hardof-hearing students in public schools. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 10(3), 244-255.
  • Arı, A. (2011). Bloom’un gözden geçirilmiş bilişsel alan taksonomisinin Türkiye’de ve uluslararası alanda kabul görme durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice, 11(2), 749-772,
  • Batchuluun, A., Batbekh, S., Dalkhjav, B., Sanjmyatav, A. & Baldandorj, T.E. (2013). The impacts of vocational training programs on youth employment in Mongolia. Partnership for Economic Policy (PEP).
  • Baumfield, W., Hall, E. & Wall, K. (2008). Action research in the classroom. London: SAGE Publication.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon, Inc.
  • Butler, F.M, Miller, S.P., Lee, K. & Pierce, T. (2001). Teaching mathematics to students with mild-to-moderate mental retardation: a review of the literature. Mental Retardation, 39(1), 20-31.
  • Bümen, N.T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom Taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Campbell, C.P. (1997). Training the workforce: An alternate approach. Rockefeller Foundation, New York, N.Y.
  • Costello, P.J.M. (2003). Action research. U.K: British Library Cataloguing-in-Publication Data.
  • Creswell, J.W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. USA: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Duncan, A. (2012). Matching students and ınstruction: the dilemma of grouping students. The National Center for Mental Health in Schools at UCLA. 27 Ocak 2019 tarihinde http://smhp.psych.ucla.edu/pdfdocs/grouping.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Eichhorst, W. (2015). Does vocational training help young people find a (good) job? IZA World of Labor. 15 Ocak 2019 tarihinde https://wol.iza.org/articles/does-vocational-training-help-young-people-find-good-job/long adresinden elde edilmiştir.
  • Erdiken, B. (2005), Anadolu Üniversitesi Engelliler Yüksekokulundan mezun olmuş işitme engelli öğrencilerin istihdamı, iş durumu ve ayrımcılık. Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 2(1) ,377-503.
  • Erdiken, B. (2007). Yüksekokul mezunu işitme engelli gençlerin iş durumu: Anket ve eylem araştırması. Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,4(2), 389–409.
  • Erdiken, B. (2010). İşitme engelli öğrencilere yazılı anlahmöğretiminde iki yaklaşım ve değerlendirme. Milli Eğitim. (186), 85-105.
  • Gambrell, L., Malloy, J., Marinak, B.A. & Mazzoni, S. (2015). Best practices in literacy instruction (5th Edition). New York: The Guilford Press.
  • Gay, L.R., Mills, G.E. & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications. USA: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Gkouvatzi, A. & Lampropoulou, V. (2012). Facilitating deaf students access to academic services, 12 Nisan 2018 tarihinde. https://www.hesa.ac.uk/stats adresinden elde edilmiştir.
  • Gömleksiz, M.N. & Erten, P. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler: nitel bir çalışma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VI1(I), 174-198.
  • Harris, K. R. & Graham, S. (1996). Memo to constructivists: Skills count, too. Educational Leadership, 53(5), 26–29.
  • Johnson, P. A. (2011). A short guide to action research. (4th Edition) Boston: Pearson.
  • Jones, E. & Southern, W. (2003). Balancing perspectives on mathematics instruction. Focus on Exceptional Children, 35(9), 1-16.
  • Karasu, G. (2011). İşitme engelli öğrencilerde dengeli okuma yazma öğretimi yaklaşımıyla sözcük dağarcığı geliştirme stratejileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 1-22.
  • Karasu, P. (2011). İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi. [Assessment of reading skills of normally hearing and hearing ımpaired students with ınformal reading ınventory] (Unpublished doktarate thesis, Anadolu University, Institute of Educational Sciences, Eskisehir, Turkey).
  • Kaya, Z. N. (2012). İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi: Eylem araştırması [An examination of instruction to hearing impaired college students: an action research] (Unpublished doktarate thesis, Anadolu University, Institute of Educational Sciences, Eskisehir, Turkey). Retrieved form https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi. (Thesis Number 312593).
  • Kaya, Z.N., Anay-Özten, M. & Girgin, M.C. (2015). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu mezunlarının sosyal paylaşım ağları yoluyla izlenmesi süreci. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(Özel Sayı), 139-159.
  • Kennedy, C.R, McCann, D.C, Campbell, M.J., Law, C.M, Mullee M. & Petrou, S., et. al. (2006). Language ability after early detection of permanent childhood hearing ımpairment. The New England Journal of Medicine. (354), 2131-2140.
  • Krathwohl, D.R. (2002). A revision of Bloom’s Taxonomy: An overview. Theory Into Practice, (41)4, 212-218.
  • Kyere, K. (2009). Educatıng the deaf ın vocatıonal skılls: selected schools for the deaf ın focus. (Unpublished doktarate thesis, Kwame Nkrumah University of Science and Technology Institute of Educational Sciences, Ghana).
  • Mertler, C.A. (2009). Action research: Teachers as researches in classroom. USA: Sage Publications.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ) Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moreno, J.A., Castañeda, J.E. & Candamil, A.Z. (2009). Characteristics of the methodology employed with hearing impaıred learners in the efl classroom. 20 Ocak 2019 tarihinde http://repositorio.utp.edu.co/dspace/bitstream/handle/11059/1912/371912R173.pdf?sequence=1 adresinden elde edilmiştir.
  • Pudie, N. & Eliis, L. (2005). A review of the emprical evidence identifying effective interventions and teaching practices for students with learning difficulties in years 4,5 and 6. Literature Review. 20 Ocak 2019 https://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1006&context=tll_misc adresinden elde edilmiştir.
  • Perkins, R.E., Battle, T.R., Edgerton, J.M. & McNeill, J.N. (2015). Survey of barriers to employment for ındividuals who are deaf. JADARA, 49(2), 66-85
  • Phillips, S. D., Blustein, D. L., Jobin-Davis, K. & White, S. F. (2002). Preparation for the school-to-work transition: The views of high school students. Journal of Vocational Behavior, 61(2), 202-216.
  • Pilav, S. (2008). Terim sorunu ve eğitim öğretimde terimlerin yeri ve önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 267-276.
  • Posavac, E.J. (2011). Program evaluation: Methods and case studies. Boston: Prentice Hall.
  • Sezgin, İ. (2009). Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Shim, J., Lee , Y., Oh, J. & Im, J.Y. (2015). Factors affecting employment after vocational training of national human resource development in Korea. 20 Ocak 2019 tarihinde https://www.sibresearch.org/uploads/2/7/9/9/2799227/riber_k15-124_246-253.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Shirmer, B.R. (2000). Language and literacy development in children who are deaf. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Swanson, H.L. & Hoskyn, M. (2001) Instructing adolescents with learning disabilities: A component and composite analysis. Learning Disabilities Research and Practice, 16(2), 109-119.
  • Tekin, H. (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • Tsuladze, M. (2015). Teaching and learning of deaf students in ordinary vocational education Setting. Master of Philosophy in Special Needs Education Department of Special Needs Education Faculty of Educational Sciences University of Oslo.
  • Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tüfekçioğlu, U. (Ed). (2003). İşitme, konuşma ve görme sorunları olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını, No:803.
  • Uçar, C. & Özerbaş, M.A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 242-253.
  • Uzuner, Y., Girgin, Ü., Kaya, Z.N., Karasu, G., Girgin, M.C., Erdiken, B. vd. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan Dengeli Okuma Yazma Modeli’nin incelenmesi [An examination of balanced literacy instructional model implemented to youths with hearing loss]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2111-2134.
  • Ward, B.A. (1987). Instructional grouping in the classroom. School Improvement Research Series. 24 Aralık 2018 tarihinde https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED291147.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Yelken, T.Y. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yin, K.R. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
  • Yoon, O.J. & Choi, H. (2010). The effects of captions on deaf students’ contents comprehension, cognitive load and motivation in online learning. Technology and Deaf Education Symposium: Exploring Instructional and Access Technologies, held at the NTID, Rochester, NY.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem İstel 0000-0002-1721-5695

Yıldız Uzuner 0000-0001-6477-2593

Ümit Girgin 0000-0002-2395-0733

Sema Ünlüer 0000-0003-2958-9798

Güzin Karasu 0000-0003-4666-6062

Ayşe Tanrıdiler 0000-0002-7675-6539

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İstel, Ç., Uzuner, Y., Girgin, Ü., Ünlüer, S., vd. (2020). İşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Dersinin İyileştirme Sürecinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 193-225. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.523789




The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

download 13337  download         download