Sosyal hayata entegrasyon, tüm insanlığın çeşitli düzeylerde deneyimlediği 
bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, bedensel engelli bireylerin sosyal 
hayata entegrasyon deneyimlerine ilişkin değerlendirmelerine odaklanmaktadır. 
Araştırmanın doğası ve amacı doğrultusunda nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak 
fenomenolojik araştırma desenine ilişkin prosedürler gerçekleştirilmiştir. Amaçlı 
örnekleme, ölçüt örnekleme ve uygun örnekleme yöntemleri uygulanarak katılımcılar 
belirlenmiştir. Çalışmaya yaşları 11 ile 17 arasında değişen 22 bedensel engelli birey 
katılmıştır. Katılımcıların, sosyal hayata entegrasyon süreçlerine ilişkin 
değerlendirmelerinin derinlemesine incelenmesi amacıyla veri toplama sürecinde 
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tematik 
analiz tekniği uygulanmış ve üç ana tema açığa çıkmıştır: (i) uyum, (ii) iletişim, (iii)
başa çıkma. Uyum teması, bireysel ve sosyal uyum alt temalarını içermektedir. İletişim 
teması, olumlu iletişim ve iletişim engeli alt temalarının kuramsal dışavurumudur. Başa 
çıkma teması altında ise kaçınma, mücadele ve destek arama alt temaları 
belirginleşmiştir. Araştırma sonuçları, sosyal hayata entegrasyon sürecinde bedensel 
engelli bireylerin deneyimlerine ilişkin derinlemesine değerlendirmeleri yansıtmaktadır.
Sosyal hayata entegrasyon engelli bireyler özel eğitim fenomenolojik araştırma tematik analiz.
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri | 
| Bölüm | Araştırma Makaleleri | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2022 | 
| Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2021 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |