As multi-lane roadways have been widely used in many countries for years, analysis of two-dimensional vehicular interactions acquires special importance in highway design and operation. The simultaneous consideration of both lateral and longitudinal movements of traffic flow becomes vital in many aspects of traffic engineering, like modelling. The former component was reviewed elsewhere. In this paper, previous work on longitudinal characteristics of multi-lane traffic flow is scrutinised. Non-existence of such a review in recent literature was the main motive of the work, and it is hoped that it forms a reference report for other traffic analysts. In addition, the paper underlines a number of possible areas for future research.
Çok şeritli yolların birçok ülkede uzun yıllardan beri kullanılmasıyla, araç etkileşimlerinin iki boyutlu incelenmesi, yolların planlanması ve işletilmesi noktalarında özel bir önem sergilemiştir. Trafiğin yol enkesiti ve boy kesiti doğrultusundaki akım karakteristiklerinin aynı anda gözönüne alınması modelleme gibi birtakım trafik mühendisliği uygulamaları açısından hayatiyet arzetmektedir. Birinci kısım, yani enine yöndeki araç hareketleri üzerine bir literatür derlemesi daha önceden yayınlanmıştı. Bu makalede çok şeritli trafik akımı boylamasına olarak incelenecektir. Henüz böyle bir literatür taramasının yapılmamış olması bu çalışmanın ilk motivasyonunu oluşturmuştur ve diğer trafik mühendisleri için referans bir yayın olacağı ümid edilmektedir. Ayrıca makalede, gelecekte yapılabilecek araştırma alanlarının da altı çizilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 8 Sayı: 2 |