1. Ana Metin
Yazmaya başlamadan önce makaleniz için en uygun yapılandırmayı kararlaştırmanız tavsiye edilmektedir. Örneğin araştırma makaleleri için Giriş, Yöntem/Metot, Sonuçlar ve Tartışma sistemini takip etmeniz önerilmektedir.
Lütfen makale yazımında bu şablonu kullanınız. Belgede ayarlanmış olan biçimlendirme ve stil düzenlerine dikkat ediniz ve değiştirmeyiniz. Şablona uygun olmama dergimize gönderilen çalışmalar için reddedilme gerekçesi niteliğindedir.
Dosya MS Word formatında olmalı ve doğrudan baskı için şablona uygun formatlanmalıdır. Metin yazı tipi Times New Roman ve boyutu 11 punto olmalıdır. Şekiller ve tablolar metne gömülü olmalı ve ayrı olarak verilmemelidir. Gereksiz hataları önlemek için MS Word'ün yazım denetleme işlevini kullanmanız tavsiye edilmektedir. Tüm metin, öz ve kaynakça da dâhil olmak üzere 12000 kelimeyi geçmemelidir.
1.1. Bölüm başlıkları
Ana bölüm başlıkları, kalın (bold) ve sola dayalı formatta kelimelerin ilk harfleri büyük olarak ve ardışık numaralandırılmalıdır. Ana bölüm başlıkları tek satır aralığında olmalı, öncesinde 12nk ve sonrasında 6nk boşluk bırakılmalıdır. Alt bölüm başlıkları ise ilk kelime büyük, diğer kelimeler küçük harflerle başlayacak şekilde italik harflerle yazılmalı, 1.1., 1.2. vb. numaralandırılmış ve sola dayalı olarak yerleştirilmelidir. Alt bölüm başlıkları tek satır aralığında olmalı, öncesinde 6nk ve sonrasında 6nk boşluk bırakılmalıdır.
1.2. Tablo, grafik ve şekiller
Tüm tablo, grafik ve şekiller ana metne yerleştirilmeli ve kendi içlerinde ardışık rakamlar ile numaralandırılmalıdır. Tablo başlıkları, 11 punto ve sola hizalı olarak yerleştirilmeli, tam satır aralığında olmalı, öncesinde 6nk boşluk bırakılmalı ve sonrasında boşluk olmamalıdır. Tablo içi satır öncesi ve sonrası 2nk boşluk olmalıdır. Tablo içi metin 11, 10, 9 veya 8 punto (tüm değerler aynı olacak şekilde) olabilir. Sayfa enine sığmayan geniş tablolar yatık konumlandırılmalıdır. Tablolarda içeriği anlaşılır olacak şekilde tablo içi enine ve boyuna çizgiler kullanılabilir ancak boyuna çizgilerin kullanımından mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Tabloya ait kaynak ve bilgisi sola hizalı 8 punto olmalıdır. Öncesinde 2nk ve sonrasında 6nk boşluk bırakılmalıdır.
Grafik ve şekiller sayfa ortalanarak yerleştirilmelidir. Grafik ve şekil başlıkları 11 punto ve sayfaya ortalanarak yazılmalıdır. Grafik ve şekil içerisinde yer alan metinler Times New Roman yazı tipi ve 10 punto olarak yazılmalıdır. Aşağıda, yazarların yararlı bulabileceği örnekler bulunmaktadır. Grafik ve şekillere ait kaynak ve not bilgisi tablolarda olduğu sola hizalı 8 punto olmalıdır. Öncesinde 2nk ve sonrasında 6nk boşluk bırakılmalıdır.
1.3. Dipnotlar
Mümkün olduğunca dipnotlardan kaçınılmalıdır. Kullanılması durumunda dipnotlar ardışık üst simge sayılar ile gösterilmelidir. Dipnotlar, bahsedildikleri sayfanın alt kısmına tek aralıklı ve 8 punto yazı boyutunda yazılmalıdır.
2. Atıf Stili
2.1. Dolaylı alıntı
Dolaylı alıntılamalarda sayfa numarası belirtme zorunluluğu olmamakla birlikte kitap gibi uzun ve kompleks yapıdaki kaynaklardan yapılan alıntılarda ilgilenen okurlarca alıntının kolay tespit edilebilir kılınması için sayfa numarası belirtilmesi önerilmektedir.
Bir cümleden uzun dolaylı alıntılarda aynı kaynaktan alıntının devam ettiğinin aşikâr olması kaydı ile devam eden cümlelerde tekrar atıf yapılmasına gerek yoktur. Ancak alıntılama ikinci paragrafa uzuyor ise ikinci paragrafta tekrar atıf yapılmalıdır.
2.2. Doğrudan alıntı
Doğrudan alıntılar; (1) tanımlama oluştururken, (2) anılmaya değer veya vurucu ve öz ifadeler için (3) bir ifadeye yanıt vermek istediğinizde (örneğin, birinin söylediği bir şey) tercih edilmelidir. 40 kelimeden daha az alıntılar için, kelimelerin etrafına “tırnak işaretleri” eklenmeli ve alıntı metne dâhil edilmelidir, ek biçimlendirmeye gerek yoktur. Orijinal kaynak içermedikçe, alıntıların başına ve/veya sonuna üç nokta eklenmemeli ve alıntı italik yapılmamalıdır.
40 veya daha fazla kelimelik alıntılar blok alıntı olarak biçimlendirilmelidir. Blok alıntı için tırnak işareti kullanılmamalıdır. Blok alıntı, bir satır boşluk sonrasında sol kenardan 1,25 cm girintilenerek yazılmalıdır. APA Blok alıntı yaparken alıntıdaki son noktalama işaretinden sonra kaynak parantez içinde belirtilir. Yazar ve yılı alıntıdan önce atıf yapılmış ise alıntının son noktalama işaretinden sonra yalnızca sayfa numarasını parantez içine belirtilir. Her iki durumda da kapanış parantezinden sonra nokta eklememelidir.
2.3. Metin içinde atıf gösterimi
*Cümle sonunda parantez içi atıf:
Bir yazarlı; (Hollander, 2017)
İki yazarlı; (Chambers ve Turnbull, 1989: 35)
Üç ve daha fazla yazarlı; (Joly vd., 2008: 274-276)
*Cümle içinde atıf:
Bir yazarlı; Hollander (2017)
İki yazarlı; Chambers ve Turnbull (1989: 35)
Üç ve daha fazla yazarlı; Joly vd. (2008: 374) veya Joly ve diğerleri (2008: 374) veya Joly ve arkadaşları (2008: 374)
2.4. Kaynakçada atıf gösterimi
Kaynakça yazı tipi Times New Roman ve boyutu 10 punto olmalıdır. Kaynakça girdileri 1,25 cm asılı ve iki yana yaslı şekilde yazılmalıdır. Paragraf öncesi boşluk bırakılmamalıdır. Çalışmada doğrudan ve/veya dolaylı alıntı yapılarak faydalanılan tüm kaynaklara APA 7 stiline uygun olarak atıf yapılması gerekmektedir. Detaylı açıklama ve örnekler için APA resmî sitesinden https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples sayfasını incelemeniz önemle tavsiye edilmektedir.
Kaynakça
Örnek Makale Kaynak Gösterimi
DOI numarası olan dergi makalesi örneği
McCauley, S. M., & Christiansen, M. H. (2019). Language learning as language use: A cross-linguistic model of child language development. Psychological Review, 126(1), 1-51. http://doi.org/10.1037/rev0000126
DOI numarası olmayan dergi makalesi örneği
Anderson, M. (2018). Getting consistent with consequences. Educational Leadership, 76(1), 26-33.
Örnek Kitap Kaynak Gösterimi
DOI numarası olan kitap
Brown, L. S. (2019). Feminist therapy (2nd ed.). American Psychological Association. http://doi.org/10.1037/0000092-000
DOI numarası olmayan kitap
Burgess, R. (2019). Rethinking global health: Framework of power. Routledge.
Editörlü e-kitap
Pridham, K. F., Limbo, R,. & Schroeder, M. (Eds.). (2018). Guided participation in pediatric nursing practice: Relationship-based teaching and learning with parents, children, and adolescents. Springer Publishing Company. http://a.co/0IAiVgt
Editörlü kitap
Hacker Hughes, J. (Ed.). (2017). Military veteran psychological health and social care: Contemporary approaches. Routledge.
Editörlü bir kitapta bölüm
Balsam, K. F., Martell, C. R., Jones, K. P., & Safren, S. A. (2019). Affirmative cognitive behavior therapy with sexual and gender minority people. G. Y. Iwamasa & P. A. Hays (Ed.), Culturally responsive cognitive behavior therapy: Practice and supervision içinde (2. baskı, s. 287-314). American Psychological Association. http://doi.org/10.1037/0000119-012
Örnek Konferans/Kongre Kaynak Gösterimi
Basılmış konferans kitabında bildiri: Editörü olan
Game, A. (2001). Creative ways of being. J. R. Morss, N. Stephenson ve J. F. H. V. Rappard (Eds.), Theoretical issues in psychology: Proceedings of the International Society for Theoretical Psychology 1999 Conference içinde (s. 3-12). Springer
Basılmış konferans kitabında bildiri: Editörü olmayan
Doğdaş, T. & Akyokus, S. (2013). Document clustering using GIS visualizing and EM clustering method. 2013 IEEE International Symposium on Innovations in Intelligent Systems and Applications (INISTA) içinde (s. 1-4). IEEE. https://dx.doi.org/10.1109/INISTA.2013.6577647
Elektronik konferans kitabında bildiri: Elektronik veri tabanı
Cacioppo, S. (2019, 25-28 Nisan). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Bildiri özeti]. Ninety-ninth Annual Convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf
Örnek Yüksek Lisans veya Doktora Tezi Kaynak Gösterimi
Yayınlanmamış yüksek lisans veya doktora tezi
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Yayınlanmamış doktora tezi]. University of Virginia
Yayınlanmış yüksek lisans veya doktora tezi
Hollander, M. M. (2017). Resistance to authority: Methodological innovations and new lessons from the Milgram experiment (Yayın No. 10289373) [Doktora tezi, University of Wisconsin-Madison]. ProQuest Dissertations and Thesis Global.
Örnek Web Sitesindeki Web Sayfası Kaynak Gösterimi
Bir haber sitesinde veya web sayfasında yazarı ve yazım tarihi belli olan internet kaynağı
Yaman, Ş. (2020, 6 Ocak). Okul Müdürlerinin yüzde 5.3’ü kadın. Milliyet. https://www.milliyet.com.tr/gundem/okul-mudurlerinin-yuzde-5-3u-kadin-6116245, (Erişim Tarihi: 01.01.2025)
Yazarı tüzel kişilik olan bir web sayfası kaynağı
National Institute of Mental Health. (2018, 18 Haziran). Anxiety disorders. U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.nimh.nih.gov/health/topics/anxiety-disorders/index.shtml (Erişim Tarihi: 01.01.2025)
Bir devlet kurumu raporu
National Cancer Institute. (2019). Taking time: Support for people with cancer (NIH Publication No. 18-2059). U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.cancer.gov/publications/patient-education/takingtime.pdf (Erişim Tarihi: 01.01.2025)
Yazım tarihi belli olmayan bir web sayfasındaki internet kaynağı
U.S. Census Bureau. (t.y.). U.S. and world population clock. U.S. Department of Commerce. https://www.census.gov/popclock/ (Erişim Tarihi: 01.01.2025)