Küreselleşme süreci, demografik değişimlerin etkileri ve
işgücü piyasalarında değişim son yıllarda zorunlu eğitim ve örgün eğitimin
ekonominin ihtiyacı olan nitelikli işgününü yetiştirmede başarısız kalmasına
neden olmuştur. Bu durum zorunlu eğitim sonrası eğitim politika ve
hizmetlerinin çeşitlendirilmesi ihtiyacını ortaya çıkartmış, hayat boyu eğitim
bir sosyal politika aracı olarak desteklenerek yaygınlaştırılmaya başlanmıştır.
Hayat boyu eğitim ile bir yandan zorunlu eğitim sürecine
katılımda dezavantajlı konumda olanlar ya da olumsuz eğitim geçmişine sahip
olanlar için alternatif çalışmalar yapılırken, diğer yandan mesleki nitelik ve
beceri kazandırmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
Toplumsal
bütünleşmenin ve ekonomik büyümenin sağlanması için, hayat eğitimi programlarının
kapsamı okuma-yazmayı esas alan temel eğitim, mesleki eğitim, genel eğitim,
genel kültür eğitimi ve boş zamanları değerlendirmek üzere geliştirilmiş eğitimlere
kadar çok yönlü olabilmektedir. Kadınların gerek eğitim düzeylerinin gerekse
çalışan ve çalıştıran olarak işgücüne katılım oranlarının düşüklüğü bu
eğitimlerde, kadınlara özel programların arttırılmasına neden olmuştur. Eğitim sürecinde özellikle çeşitli
gerekçelerle eğitimi yarım kalmış ya da eğitimleri günün gereklerine uymayan
kadınlara özel programlar geliştirilmiştir.
Bu
çalışmanın amacı kadınlara yönelik yaygın eğitim programlarını Bursa özelinde
inceleyerek yerel yönetimlerin rolü ve önemini incelemektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |