Amaç: Bu çalışmada üst endoskopi uygulanacak bireylere verilen
eğitimin bireylerin kaygı düzeyine etkisini belirlemek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma bir üniversite hastanesinin
endoskopi ünitesinde ilk kez üst endoskopik işlem uygulanacak, 40’ı çalışma,
40’ı kontrol, 80 birey üzerinde yürütülmüştür.
Bulgular: Araştırma kapsamına alınan bireylerin yaş
ortalaması 43,5±11,7 olup, %60.0’ı kadın, % 45.0’ı ilköğretim mezunu, %56.3’ü
daha önce hastanede yatmış, %43.8’i cerrahi işlem geçirmiş vakalardı. İşlem
öncesi eğitim verilen gruptaki bireylerin işlem sonrasında durumluk
kaygılarının işlem öncesine göre anlamlı olarak azaldığı saptanmıştır(p<0.001).
Eğitim verilmeyen gruptaki bireylerde ise durumluk kaygı puanı işlem sonrasında
işlem öncesine göre azaldığı, fakat bu azalmanın anlamlılık gösterecek düzeyde
olmadığı belirlenmiştir (p>0.05).
Sonuç: Çalışmada hastalara işlem öncesi
verilen eğitimin durumluk kaygıyı azaltmada etkili olduğu saptanmıştır.
Objective: In this study, it was aimed to
determine the effect of education given to the individuals who will be given
upper endoscopy on the level of anxiety of the individuals.
Material and Method: The study was
conducted on an endoscopy unit of a university hospital for the first time to
perform upper endoscopic procedure, 40 studies, 40 controls, 80 individuals.
Findings: The average age of the
subjects included in the study was 43.5 ± 11.7, 60.0% were female, 45.0% were
primary school graduates, 56.3% were previously hospitalized and 43.8% had
undergone surgical procedures. It was found that the state anxiety of the
individuals in the pre-treatment group decreased significantly after the
procedure (p <0.001). In the uneducated group, the state anxiety score
decreased after the procedure compared to the pre-treatment, but it was
determined that this decrease was not significant enough (p> 0.05).
Conclusion: It was determined that
pre-treatment training in the study was effective in decreasing the state
anxiety.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |