Çoktan Seçmeli Sınavlar bilişsel düzeydeki öğrenme hedeflerini değerlendirmek amacıyla sıkça kullanılır. 2006-2007 Eğitim ve Öğretim yılında Dönem I öğrencilerine uygulanan Çoktan Seçmeli Sınavların Madde ve Test Analizleri yapılmıştır. Sonuçların öğretim üyeleri ile paylaşılarak daha kaliteli test maddelerinin hazırlanması ve bir soru bankasının yapılandırılması amaçlanmıştır. Bir yılda uygulanan toplam 23 Çoktan Seçmeli Sınav ve 1368 madde incelenmiştir. Maddelerin Zorluk ve Ayırıcılık İndeksleri Kelley tarafından önerilen sistemle hesaplanmıştır. Her bir testin Güçlük, Çarpıklık değerleri hesaplanmış ve Kuder-Richardson katsayısı bulunmuştur. Zorluk İndeksi açısından önerilen ve kabul edilebilir sınırın içinde 700 adet madde (%51.1) bulunmuştur. Ayırıcılık İndeksine göre ise 699 madde çok iyi (%51.0) ve 284 madde iyi (%20.7) olarak saptanmıştır. Zorluk ve Ayırıcılık İndekslerine göre toplam 651 madde (%47.5) kaliteli olarak belirlenmiştir. Testlerin Güçlük değerinin ortalaması (0.644) 0.5’e yakın bulunmuştur. Çarpıklık değeri bütün testler için negatiftir. Testler genel olarak güvenilirlik açısından değerlendirildiğinde Dizi genişliği/Standart sapma oranı 19 test için 4-6 arasında, testlerin tamamında Kuder-Richardson 21 indeksinin 0.5’in altında olduğu görülmüştür. Testlerin bir bütün olarak analizi güvenilirliğin iyi olduğunu göstermiştir. Ancak KR-21 indeksinin düşük olması (<0.5) testlerin kendi içinde kararlı olmadığının bir göstergesidir. Sonuçların ilgili öğretim üyeleri ile paylaşılarak daha kaliteli sınav sorularının hazırlanmasına ve yapılandırılacak bir soru bankası ile çalışmaların sürdürülmesine karar verilmiştir. (Pam Tıp Derg 2008;1(3):120-126).
Çoktan seçmeli sınavlar, madde ve test analizi, soru bankası
The Multiple Choice Questions are often used to evaluate the educational objectives for cognitivelearning. Item and test analysis of the Multiple Choice Tests which applied to first term students wasperformed in 2006-2007 academic year. Sharing the results with academicians to prepare betterquality test items and construct a test question bank was aimed.A total of 23 Multiple Choice Tests and 1368 items which were applied in one year were analysed. Thedifficulty and discrimination index of items were measured with the system proposed by Kelley. Thefacility and discrimination index and Kuder-Richardson coefficient were calculated for each test.There were 700 items (51.1%) in the suggested and acceptable level according to difficulty index ofthe questions. Analyzing the discrimination index revealed that 699 items (51.0%) were very good and284 (20.7%) items were good. Total 651 items (47.5%) were determined of good quality according todifficulty and discrimination index. The average facility index (0.644) of tests was found near 0.5. Thediscrimination indexes of all tests were negative. When the reliability of tests was appraised, it wasseen that the Range/Standard deviation ratio was between 4 and 6 for 19 tests and Kuder-Richardson21 index is under 0.5 for all tests.The entire analyses of tests showed that the reliability was good. However the low index of Kuder-Richardson 21 indicates the poor inner consistency of the tests. Sharing the results with academiciansfor preparing better quality Multiple Choice Questions and to continuing the studies for constructing ofa test question bank is concluded.
Multiple choice tests, item and test analyse, test question bank
Diğer ID | JA56CF29BE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Kabul Tarihi | |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2008, Cilt , Sayı 3 |
Bibtex | @ { patd392558, journal = {Pamukkale Tıp Dergisi}, eissn = {1308-0865}, address = {Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Blokları Kınıklı kampüsü 20070 Kınıklı, Denizli}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2008}, number = {3}, pages = {120 - 126}, title = {Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri}, key = {cite}, author = {Topal, Kenan and Aybek, Hülya and Kara, Cüneyt Orhan and Büke, Akile and Aybek, Zafer} } |
APA | Topal, K. , Aybek, H. , Kara, C. O. , Büke, A. & Aybek, Z. (2008). Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri . Pamukkale Tıp Dergisi , (3) , 120-126 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/patd/issue/35358/392558 |
MLA | Topal, K. , Aybek, H. , Kara, C. O. , Büke, A. , Aybek, Z. "Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri" . Pamukkale Tıp Dergisi (2008 ): 120-126 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/patd/issue/35358/392558> |
Chicago | Topal, K. , Aybek, H. , Kara, C. O. , Büke, A. , Aybek, Z. "Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri". Pamukkale Tıp Dergisi (2008 ): 120-126 |
RIS | TY - JOUR T1 - Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri AU - Kenan Topal , Hülya Aybek , Cüneyt Orhan Kara , Akile Büke , Zafer Aybek Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Pamukkale Tıp Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 120 EP - 126 VL - IS - 3 SN - -1308-0865 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Pamukkale Tıp Dergisi Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri %A Kenan Topal , Hülya Aybek , Cüneyt Orhan Kara , Akile Büke , Zafer Aybek %T Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri %D 2008 %J Pamukkale Tıp Dergisi %P -1308-0865 %V %N 3 %R %U |
ISNAD | Topal, Kenan , Aybek, Hülya , Kara, Cüneyt Orhan , Büke, Akile , Aybek, Zafer . "Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri". Pamukkale Tıp Dergisi / 3 (Ekim 2008): 120-126 . |
AMA | Topal K. , Aybek H. , Kara C. O. , Büke A. , Aybek Z. Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri. Pam Tıp Derg. 2008; (3): 120-126. |
Vancouver | Topal K. , Aybek H. , Kara C. O. , Büke A. , Aybek Z. Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri. Pamukkale Tıp Dergisi. 2008; (3): 120-126. |
IEEE | K. Topal , H. Aybek , C. O. Kara , A. Büke ve Z. Aybek , "Paü tıp fakültesi dönem ı öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim Yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizleri", Pamukkale Tıp Dergisi, sayı. 3, ss. 120-126, Eki. 2008 |