AMAÇ: Bu çalışma Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkındaki bilgi, tutum ve davranışlarını incelemek amacıyla yapılmıştır.YÖNTEMLER: Çalışmamız kesitsel tipte bir araştırma olup, 2013 yılı Haziran ayında Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri arasında yapılmıştır. Çalışmaya 377 öğrenci katılmıştır. Ankette araştırmacılar tarafından oluşturulan 43 soru yer almaktadır. Bu soruların 9’u sosyodemografik verilerle, 34’ü genetiği değiştirilmiş organizmalarla ilgilidir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistikler ve kategorize değişkenler arasındaki anlamlı farkları belirlemek için Pearson ki-kare veya Fisher testi kullanılmıştır.BULGULAR: Çalışmaya katılan öğrencilerin %81.4’ü GDO’lu gıdalar hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadığını düşünmektedir. Preklinik öğrencilerin % 82.4’ü, klinik dönem öğrencilerinin %56.2’si Türkiye’de GDO üretimi yapıldığını belirtmiştir (p
Purpose:This study aimed to examine knowledge, attitude and behaviour about genetically modified organisms
in medical faculty students in Pamukkale University.
Materials and methods:This cross-sectional study was conducted among medical faculty students at
Pamukkale University in June 2013. 377 students participated in the study. The questionnaire includes 43
questions created by researchers. 9 of these questions were about socio-demographic data, 34 of them were
about genetically modified organisms. Data were evaluated by descriptive statistics and either the Pearson
Chi-square or the Fisher’s test was used to determine the statistical differences between categorical variables.
Results:81.4% of students who participated in the study think their knowledge about GM foods is insufficient.
82.4% of preclinical students and 56.2% of the clinical stage students stated that GMOs are produced in Turkey
(p <0.001). 88.3% of preclinical students and 66.1% of the clinical stage students stated that GMOs is imported
in Turkey (p <0.001).
Conclusion: Study results revealed that inclusion of training activities about GMOs to the curriculum of medical
schools is appropriate and necessary.
Diğer ID | JA99HV93CM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 2 |