The purpose of this study is to determine the social science teachersâ self-assessment level in terms of technological pedagogical content knowledge (TPCK). Data collection tool being used in the present paper is âSelf-assessment Scale for Social Science teachersâ Technological Pedagogical Content Knowledgeâ, that includes 35 items of 5 point likert, which consists of 6 factors. The scale was applied to 171 teachers who teach social studies. Teachers in two different provinces in Southern Turkey were selected. For paired comparison, t-test was used for independent groups and ANOVA analysis was used for multiple comparisons. The respondents consider themselves sufficient at the highest level in pedagogical knowledge, while they consider themselves inadequate in technological knowledge. The findings of this research study reveal that gender, tenure, academic level, teaching the class, graduated sections, service training show statistically significant differences in terms of TPCK scores.
Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Assessment Social Science Teaching Social Science Teachers.
Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesini amaçlar. Araştırmada veri toplama aracı olarak 6 faktörden oluşan 35 maddelik 5âli likert tipi âSosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Öz-Değerlendirme Ölçeğiâ kullanılmıştır. Ölçek sosyal bilgiler dersine giren 171 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler Türkiyeânin güneyinde bulunan iki ilden seçilmiştir. Araştırmada ikili karşılaştırmalar için bağımsız gruplar t testi, çoklu karşılaştırmalar için ANOVA analizi uygulanmıştır. Sonuçta sosyal bilgiler öğretmenlerinin pedagojik bilgi konusunda kendilerini yüksek derecede yeterli gördükleri, öte yandan teknolojik bilgi konusunda az derecede yeterli gördükleri söylenebilir. Değişkenler açısından incelendiğinde ise kıdem, cinsiyet, akademik düzey, mezun olunan bölüm, derse girilen sınıf ve hizmet içi eğitim alma durumlarının TPAB görüş puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar oluşturduğu tespit edilmiştir.
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-Değerlendirme Sosyal Bilgiler Öğretimi Sosyal Bilgiler Öğretmenleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |