Electrical devices, which are an important parts of daily life, become risk in terms of health with technological development. People need to be made conscious about how to use electrical devices and negative effects of them. The aim of this research to determine electromagnetic field awareness development of participants who take part of an environmental education based on ecopedagogy. Triangulation mix-method is used in the research. The data is collected by the electromagnetic field awareness scale, diaries of the participants, interview document and 6th month following up data. It is identified that the participantsâ awareness is developed throughout the education and they tend to be careful about using of electrical devices on daily life.
Electromagnetic field education, ecopedagogy, environmental education, cell phone.
Teknolojinin gelişimi ile beraber, günlük yaşantının bir parçası haline gelmiş olan elektrikli cihazlar, canlıların sağlığı açısından artık birer risk haline gelmektedir. Elektrikli cihazların neden olduğu olumsuz etkiler ve bu cihazların nasıl kullanılması gerektiği konusunda insanların bilinçlendirilmeye ihtiyacı bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ekopedagojik yaklaşımla hazırlanmış olan çevre eğitimi projesi kapsamında, katılımcıların elektromanyetik alan (EMA) konusunda farkındalık gelişimini incelemektir. Araştırmada, üçleme karma metot kullanılmıştır. EMA farkındalık ölçeği, katılımcıların günlükleri, görüşme dokümanları ve 6. ay sonraki takip dokümanları ile veri toplanmıştır. Verilmiş olan eğitim doğrultusunda katılımcıların farkındalıklarının geliştiği, günlük hayatlarında elektrikli cihazları kullanırken daha dikkatli olma eğiliminde oldukları belirlenmiştir.
Elektromanyetik alan eğitimi, ekopedagoji, çevre eğitimi, cep telefonu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Başvuru Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Kabul Tarihi | |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2014, Cilt 35, Sayı 35 |
Bibtex | @ { pauefd132788, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2014}, volume = {35}, number = {35}, pages = {143 - 156}, doi = {10.9779/PUJE503}, title = {Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Okur, Emel and Yalçın, Yrd. Doç. Dr. Sevil and Okur, Arş. Gör. Emel} } |
APA | Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. & Okur, A. G. E. (2014). Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 35 (35) , 143-156 . DOI: 10.9779/PUJE503 |
MLA | Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. , Okur, A. G. E. "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2014 ): 143-156 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11108/132788> |
Chicago | Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. , Okur, A. G. E. "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2014 ): 143-156 |
RIS | TY - JOUR T1 - Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi AU - Emel Okur , Yrd. Doç. Dr. Sevil Yalçın , Arş. Gör. Emel Okur Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.9779/PUJE503 DO - 10.9779/PUJE503 T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 143 EP - 156 VL - 35 IS - 35 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - doi: 10.9779/PUJE503 UR - https://doi.org/10.9779/PUJE503 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi %A Emel Okur , Yrd. Doç. Dr. Sevil Yalçın , Arş. Gör. Emel Okur %T Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi %D 2014 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 35 %N 35 %R doi: 10.9779/PUJE503 %U 10.9779/PUJE503 |
ISNAD | Okur, Emel , Yalçın, Yrd. Doç. Dr. Sevil , Okur, Arş. Gör. Emel . "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 / 35 (Ağustos 2014): 143-156 . https://doi.org/10.9779/PUJE503 |
AMA | Okur E. , Yalçın Y. D. D. S. , Okur A. G. E. Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi. PUJE. 2014; 35(35): 143-156. |
Vancouver | Okur E. , Yalçın Y. D. D. S. , Okur A. G. E. Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 35(35): 143-156. |
IEEE | E. Okur , Y. D. D. S. Yalçın ve A. G. E. Okur , "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 35, sayı. 35, ss. 143-156, Ağu. 2014, doi:10.9779/PUJE503 |
..........................