PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

The Effects of Electromagnetic Field Education Based On Ecopedagogy on EMF Awareness

Yıl 2014, Cilt 35, Sayı 35, 143 - 156, 01.08.2014
https://doi.org/10.9779/PUJE503

Öz

Electrical devices, which are an important parts of daily life, become risk in terms of health with technological development. People need to be made conscious about how to use electrical devices and negative effects of them. The aim of this research to determine electromagnetic field awareness development of participants who take part of an environmental education based on ecopedagogy. Triangulation mix-method is used in the research. The data is collected by the electromagnetic field awareness scale, diaries of the participants, interview document and 6th month following up data. It is identified that the participants’ awareness is developed throughout the education and they tend to be careful about using of electrical devices on daily life.

Kaynakça

  • Aldrich, T. E., & Easterly, E. C. (1987). Electromagnetic fields and public health. Environmental Health Perspectives, 75, 159- 171. 26.04.2012 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC1474448/pdf/envhper00434-0152.pdf, adresinden alınmıştır.
  • Balım, A. G., İnel, D. & Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 7 (1), 188- 202. 12.01.2012 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr/vol7say1/ v7s1mpdf adresinden alınmıştır.
  • Bhatia, M. S. (2008). Cell phone dependency- a new diagnostic entity. Delhi Psychiatry Journal, 11 (2), 123- 124. 22.12.2013 tarihinde http://medind.nic.in/daa/t08/i2/daat08i2p123.pdf adresinden alınmıştır.
  • Blank, M. (1995). Biological effects of environmental electromagnetic fields: molecular mechanisms. Biosystems, 35 (2-3), 175-178. 22.12.2013 tarihinde http://ac.els-cdn.com.ezproxy.waikato. ac.nz/0303264794015096/1-s2.0-0303264794015096 main.pdf?_tid=df022782-6ac511e3-aa72-00000aacb360&acdnat=1387688563_a9d525667f2183cf396fc8a52222f47e adresinden alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007a). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007b).Deneysel desenler, öntest- sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Chapman, D. J. (2004). Education fort he Environment: Towards Teacher Empowerment. Published PhD Thesis, Massey University, New Zealand. 12.01.2012 tarihinde http://muir.massey. ac.nz/bitstream/handle/10179/1638/02_whole.pdf?sequence=1 adresinden alınmıştır.
  • Convention of Biological Diversity (CBD) (2010). Press Release, 03.10.2010 tarihinde http://www. cbd.int/doc/press/2010/pr-2010-10-29-cop-10-en.pdf adresinden alınmıştır.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research, planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Second Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Demirsoy, A. (2000). Kalıtım ve evrim (11. Baskı). Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Dixit, S., Shukla, H., Bhagwat, A. K., Bindal, A., Goyal, A., Zaidi A. K. & Shrivastava, A. (2010). A study to evaluate mobile phone dependency among students of a medical collage and Asscociated Hospital in Central India. Indian Journal of Community Medicine, 35(2), 339–341. 22.12.2013 tarihinde http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2940198/ adresinden alınmıştır.
  • Ekonomi Bakanlığı (2012). Türkiye’nin ithalat haritası. 25.04.2012 tarihinde http://www.ekonomi. gov.tr/static/ithharita/nasil.cfm adresinden alınmıştır.
  • Feychting M & Ahlbom A.(1993). Magnetics fields and cancer in children residing near Swedish high-voltage power lines. Am J Epidemiol, 138 (7), 467-481
  • Firstenberg, A. (2004). Killing fields, The Ecologist, 34 (5), 22-27. 26.04.2012 tarihinde http://search. proquest.com.ezproxy.waikato.ac.nz/docview/234927092/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır.
  • Haberin Kalbi (2012, 15.12.2012). En çok ithal edilen ürün. Haberin Kalbi Haber Sitesi, 25.04.2012 tarihinde http://www.haberinkalbi.com/ekonomi-haberleri/en-cok-ithal-edilemurun_82104.html adresinden alınmıştır.
  • Hanna, G. (1995). Wilderness- related environmental outcomes of adventure and ecology education programming. The Journal of Environmental Education, 27 (1), 21-32. 29.09.2011 tarihinde http://www.d.umn.edu/~kgilbert/educ5165-731/Readings/Wilderness%20 Outcomes%20Adv%20-Ecology%20-%20Hanna.pdf adresinden alınmıştır.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing Qualitative Research in Education Settings. USA: State University of New York Press.
  • Hestenes, D., Wells, M. & Swackhamer, G. (1992). Force concept inventory, The Physics Teacher,30, 141-158, 26.04.2012 tarihinde http://modeling.asu.edu/r&e/fci.pdf adresinden alınmıştır.
  • Hestenes, D. & Halloun, I. (1995). Interpreting the force concept inventory, a response to Huffman and Heller, The Physics Teacher, 33, 502- 506. 26.04.2012 tarihinde http://modeling.asu. edu/R&E/InterFCI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Huck, S. W. (2004). Reading statistics and research (4. Edition). USA: Allyn&Bacon Inc.
  • İlhan, A., Gürel, A. &Armutcu, F. (2004). Ginkgo biloba prevents mobile phone-induced oxidative stress in rat brain. Clin. Chim. Acta; 340, 153-62.
  • Irwin, D. (2010). Weaving The Threads Of Education For Sustainability And Outdoor Education, Yayınlanmış Doktora Tezi, 2010, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand. 2011 tarihinde http://www.signsofchange.org.nz/abode/685/documents/14_ David_Irwin_Outdoor%20Education%20CPIT.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahn, R. (2010). Critical pedagogy, ecoliteracy, & planetary crisis.., New York: Peter Lang Publishing, Inc.
  • Krawczyk, A.,Wiak, S.,& Lopez- Fernandez, X. M. (2006). Electromagnetic fields in mechatronics, electrical and electronic engineering. Amsterdam: IOS Pres.
  • Lai, H., Horita, A. & Guy, A. W. (1988). Acute low level microwave exposure and central cholinergic activity: studies on irradiation parameters. Bioelectromagnetics, 9, 355-62.
  • Nomophobia (2012) 26.04.2012 tarihinde http://en.wikipedia.org/wiki/Nomophobia adresinden alınmıştır.
  • Notaros, B. M. (2002). Concept inventory assessment instruments for electromagnetics education, Antennas and Propagation Society International Symposium, 16- 21 June, 2002. IEEE, 4, 6846 04.2012 tarihinde https://www.engr.colostate.edu/~notaros/Papers/APS_2002_ EMCI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Okur, E. & Yalçın-Özdilek, Ş. (2012). Yapısal eşitlik modeli ile geliştirilmiş çevresel tutum ölçeği. İlköğretim Online Dergisi, 11(1), 85-94. 18.04.2012 tarihinde http://ilkogretim-online.org. tr/vol11say1/v11s1m6.pdf adresinden alınmıştır.
  • Okur, E. & Yalçın-Özdilek, Ş. (2013) Enerjinin etkin kullanımı ve teknolojik kirlilik farkındalık ölçeği. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi, 21 (1), 271-286. 14.01.2013 tarihinde http:// www.kefdergi.com/ adresinden alınmıştır.
  • Öcal, I. (2005). AC manyetik alanların deneysel olarak oluşturulan diyabetli sıçanların aorta preparatlarının mekanik özellikleri üzerine etkilerinin araştırılması. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyofizik Anabilim Dalı Doktora Tezi, Adana.
  • Özgüner, F. & Mollaoğlu, H. (2006). Manyetik alanın organizma üzerindeki biyolojik etkileri. S.D.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi,13(1), 38-41.
  • Peers, I. S. (1996). Statistical analysis for education &psychology researchers. London: Falmer Press. Pendry, J. B., Schurig, D. & Smith, D. R. (2006). Controlling electromagnetic fields. Science, New Series, 312 (5781), 1780-1782, 26.04.2012 tarihinde http://www.jstor.org.ezproxy.waikato. ac.nz/stable/pdfplus/3846549.pdf?acceptTC=true adresinden alınmıştır.
  • Seyhan, N. (2010). Elektromanyetik kirlilik ve sağlığımız. Nöropsikiyatri Arşivi,47,158-161.
  • Sobiczewska E., & Szmigielski, S. (2009) Electromagnetic fields hypersensitivity. Medycyna Pracy, 60 (3), 235–241. 26.04.2012 tarihinde http://search.proquest.com.ezproxy.waikato.ac.nz/ docview/220390746/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş, temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri, Siyasal Basın ve Dağıtım.
  • Uygun, S., Şahin, Ç. & Okur, E. (2010). study on development of sensitivity scale for teaching profession. 2nd International Symposium on Sustainable Development, June 8-9, 2010 Sarajevo, 95104, International Burch University, Bosnia- Herzegovina. 18.04.2012 tarihinde http:// eprints.ibu.edu.ba/408/1/ISSD2010Socialscience_p95-p104.pdf adresinden alınmıştır.
  • Walter, P. (2009). Philosophies of adult environmental education, Adult Education Quarterly, 60 (1), 3- 25. 08.02.2012 tarihinde http://web.ebscohost.com.ezproxy.waikato.ac.nz/ehost/ pdfviewer/pdfviewer?sid=4b679ba8-0d46-4435-ab22-2db34ba760da%40sessionmgr10 &vid=2&hid=15 adresinden alınmıştır.
  • World Health Organization (2011). Electromagnetic fields and public health: Mobile phones, Anonymous, Issues Dec 2011(97), 40-43. 26.04.2012 tarihinde http://search.proquest.com. ezproxy.waikato.ac.nz/docview/917805296/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır. Katılımcı Kodu Cinsiyet Yaş Meslek 1 Kadın 25 İlköğretim Matematik Öğretmeni 2 Kadın 26 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 3 Erkek 20 Üniversite Öğrencisi 4 Kadın 31 Peyzaj Mimarı (Akademisyen) 7 Erkek 49 Öğretmen (Müdür Yardımcısı) 8 Erkek 35 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 9 Erkek 32 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 10 Erkek 37 Sosyal Bilgiler Öğretmeni 11 Erkek 26 İlköğretim Matematik Öğretmeni 13 Erkek 33 Sınıf Öğretmeni 14 Erkek 24 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 15 Erkek 35 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 16 Kadın 29 Sınıf Öğretmeni 18 Kadın 20 Üniversite Öğrencisi (Biyoloji) 21 Kadın 26 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 22 Kadın 22 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 23 Kadın 44 Biyoloji Öğretmeni 24 Kadın 26 Sınıf Öğretmeni

Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi

Yıl 2014, Cilt 35, Sayı 35, 143 - 156, 01.08.2014
https://doi.org/10.9779/PUJE503

Öz

Teknolojinin gelişimi ile beraber, günlük yaşantının bir parçası haline gelmiş olan elektrikli cihazlar, canlıların sağlığı açısından artık birer risk haline gelmektedir. Elektrikli cihazların neden olduğu olumsuz etkiler ve bu cihazların nasıl kullanılması gerektiği konusunda insanların bilinçlendirilmeye ihtiyacı bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ekopedagojik yaklaşımla hazırlanmış olan çevre eğitimi projesi kapsamında, katılımcıların elektromanyetik alan (EMA) konusunda farkındalık gelişimini incelemektir. Araştırmada, üçleme karma metot kullanılmıştır. EMA farkındalık ölçeği, katılımcıların günlükleri, görüşme dokümanları ve 6. ay sonraki takip dokümanları ile veri toplanmıştır. Verilmiş olan eğitim doğrultusunda katılımcıların farkındalıklarının geliştiği, günlük hayatlarında elektrikli cihazları kullanırken daha dikkatli olma eğiliminde oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aldrich, T. E., & Easterly, E. C. (1987). Electromagnetic fields and public health. Environmental Health Perspectives, 75, 159- 171. 26.04.2012 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC1474448/pdf/envhper00434-0152.pdf, adresinden alınmıştır.
  • Balım, A. G., İnel, D. & Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 7 (1), 188- 202. 12.01.2012 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr/vol7say1/ v7s1mpdf adresinden alınmıştır.
  • Bhatia, M. S. (2008). Cell phone dependency- a new diagnostic entity. Delhi Psychiatry Journal, 11 (2), 123- 124. 22.12.2013 tarihinde http://medind.nic.in/daa/t08/i2/daat08i2p123.pdf adresinden alınmıştır.
  • Blank, M. (1995). Biological effects of environmental electromagnetic fields: molecular mechanisms. Biosystems, 35 (2-3), 175-178. 22.12.2013 tarihinde http://ac.els-cdn.com.ezproxy.waikato. ac.nz/0303264794015096/1-s2.0-0303264794015096 main.pdf?_tid=df022782-6ac511e3-aa72-00000aacb360&acdnat=1387688563_a9d525667f2183cf396fc8a52222f47e adresinden alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007a). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007b).Deneysel desenler, öntest- sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Chapman, D. J. (2004). Education fort he Environment: Towards Teacher Empowerment. Published PhD Thesis, Massey University, New Zealand. 12.01.2012 tarihinde http://muir.massey. ac.nz/bitstream/handle/10179/1638/02_whole.pdf?sequence=1 adresinden alınmıştır.
  • Convention of Biological Diversity (CBD) (2010). Press Release, 03.10.2010 tarihinde http://www. cbd.int/doc/press/2010/pr-2010-10-29-cop-10-en.pdf adresinden alınmıştır.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research, planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Second Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Demirsoy, A. (2000). Kalıtım ve evrim (11. Baskı). Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Dixit, S., Shukla, H., Bhagwat, A. K., Bindal, A., Goyal, A., Zaidi A. K. & Shrivastava, A. (2010). A study to evaluate mobile phone dependency among students of a medical collage and Asscociated Hospital in Central India. Indian Journal of Community Medicine, 35(2), 339–341. 22.12.2013 tarihinde http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2940198/ adresinden alınmıştır.
  • Ekonomi Bakanlığı (2012). Türkiye’nin ithalat haritası. 25.04.2012 tarihinde http://www.ekonomi. gov.tr/static/ithharita/nasil.cfm adresinden alınmıştır.
  • Feychting M & Ahlbom A.(1993). Magnetics fields and cancer in children residing near Swedish high-voltage power lines. Am J Epidemiol, 138 (7), 467-481
  • Firstenberg, A. (2004). Killing fields, The Ecologist, 34 (5), 22-27. 26.04.2012 tarihinde http://search. proquest.com.ezproxy.waikato.ac.nz/docview/234927092/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır.
  • Haberin Kalbi (2012, 15.12.2012). En çok ithal edilen ürün. Haberin Kalbi Haber Sitesi, 25.04.2012 tarihinde http://www.haberinkalbi.com/ekonomi-haberleri/en-cok-ithal-edilemurun_82104.html adresinden alınmıştır.
  • Hanna, G. (1995). Wilderness- related environmental outcomes of adventure and ecology education programming. The Journal of Environmental Education, 27 (1), 21-32. 29.09.2011 tarihinde http://www.d.umn.edu/~kgilbert/educ5165-731/Readings/Wilderness%20 Outcomes%20Adv%20-Ecology%20-%20Hanna.pdf adresinden alınmıştır.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing Qualitative Research in Education Settings. USA: State University of New York Press.
  • Hestenes, D., Wells, M. & Swackhamer, G. (1992). Force concept inventory, The Physics Teacher,30, 141-158, 26.04.2012 tarihinde http://modeling.asu.edu/r&e/fci.pdf adresinden alınmıştır.
  • Hestenes, D. & Halloun, I. (1995). Interpreting the force concept inventory, a response to Huffman and Heller, The Physics Teacher, 33, 502- 506. 26.04.2012 tarihinde http://modeling.asu. edu/R&E/InterFCI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Huck, S. W. (2004). Reading statistics and research (4. Edition). USA: Allyn&Bacon Inc.
  • İlhan, A., Gürel, A. &Armutcu, F. (2004). Ginkgo biloba prevents mobile phone-induced oxidative stress in rat brain. Clin. Chim. Acta; 340, 153-62.
  • Irwin, D. (2010). Weaving The Threads Of Education For Sustainability And Outdoor Education, Yayınlanmış Doktora Tezi, 2010, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand. 2011 tarihinde http://www.signsofchange.org.nz/abode/685/documents/14_ David_Irwin_Outdoor%20Education%20CPIT.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahn, R. (2010). Critical pedagogy, ecoliteracy, & planetary crisis.., New York: Peter Lang Publishing, Inc.
  • Krawczyk, A.,Wiak, S.,& Lopez- Fernandez, X. M. (2006). Electromagnetic fields in mechatronics, electrical and electronic engineering. Amsterdam: IOS Pres.
  • Lai, H., Horita, A. & Guy, A. W. (1988). Acute low level microwave exposure and central cholinergic activity: studies on irradiation parameters. Bioelectromagnetics, 9, 355-62.
  • Nomophobia (2012) 26.04.2012 tarihinde http://en.wikipedia.org/wiki/Nomophobia adresinden alınmıştır.
  • Notaros, B. M. (2002). Concept inventory assessment instruments for electromagnetics education, Antennas and Propagation Society International Symposium, 16- 21 June, 2002. IEEE, 4, 6846 04.2012 tarihinde https://www.engr.colostate.edu/~notaros/Papers/APS_2002_ EMCI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Okur, E. & Yalçın-Özdilek, Ş. (2012). Yapısal eşitlik modeli ile geliştirilmiş çevresel tutum ölçeği. İlköğretim Online Dergisi, 11(1), 85-94. 18.04.2012 tarihinde http://ilkogretim-online.org. tr/vol11say1/v11s1m6.pdf adresinden alınmıştır.
  • Okur, E. & Yalçın-Özdilek, Ş. (2013) Enerjinin etkin kullanımı ve teknolojik kirlilik farkındalık ölçeği. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi, 21 (1), 271-286. 14.01.2013 tarihinde http:// www.kefdergi.com/ adresinden alınmıştır.
  • Öcal, I. (2005). AC manyetik alanların deneysel olarak oluşturulan diyabetli sıçanların aorta preparatlarının mekanik özellikleri üzerine etkilerinin araştırılması. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyofizik Anabilim Dalı Doktora Tezi, Adana.
  • Özgüner, F. & Mollaoğlu, H. (2006). Manyetik alanın organizma üzerindeki biyolojik etkileri. S.D.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi,13(1), 38-41.
  • Peers, I. S. (1996). Statistical analysis for education &psychology researchers. London: Falmer Press. Pendry, J. B., Schurig, D. & Smith, D. R. (2006). Controlling electromagnetic fields. Science, New Series, 312 (5781), 1780-1782, 26.04.2012 tarihinde http://www.jstor.org.ezproxy.waikato. ac.nz/stable/pdfplus/3846549.pdf?acceptTC=true adresinden alınmıştır.
  • Seyhan, N. (2010). Elektromanyetik kirlilik ve sağlığımız. Nöropsikiyatri Arşivi,47,158-161.
  • Sobiczewska E., & Szmigielski, S. (2009) Electromagnetic fields hypersensitivity. Medycyna Pracy, 60 (3), 235–241. 26.04.2012 tarihinde http://search.proquest.com.ezproxy.waikato.ac.nz/ docview/220390746/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş, temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri, Siyasal Basın ve Dağıtım.
  • Uygun, S., Şahin, Ç. & Okur, E. (2010). study on development of sensitivity scale for teaching profession. 2nd International Symposium on Sustainable Development, June 8-9, 2010 Sarajevo, 95104, International Burch University, Bosnia- Herzegovina. 18.04.2012 tarihinde http:// eprints.ibu.edu.ba/408/1/ISSD2010Socialscience_p95-p104.pdf adresinden alınmıştır.
  • Walter, P. (2009). Philosophies of adult environmental education, Adult Education Quarterly, 60 (1), 3- 25. 08.02.2012 tarihinde http://web.ebscohost.com.ezproxy.waikato.ac.nz/ehost/ pdfviewer/pdfviewer?sid=4b679ba8-0d46-4435-ab22-2db34ba760da%40sessionmgr10 &vid=2&hid=15 adresinden alınmıştır.
  • World Health Organization (2011). Electromagnetic fields and public health: Mobile phones, Anonymous, Issues Dec 2011(97), 40-43. 26.04.2012 tarihinde http://search.proquest.com. ezproxy.waikato.ac.nz/docview/917805296/fulltextPDF?accountid=17287 adresinden alınmıştır. Katılımcı Kodu Cinsiyet Yaş Meslek 1 Kadın 25 İlköğretim Matematik Öğretmeni 2 Kadın 26 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 3 Erkek 20 Üniversite Öğrencisi 4 Kadın 31 Peyzaj Mimarı (Akademisyen) 7 Erkek 49 Öğretmen (Müdür Yardımcısı) 8 Erkek 35 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 9 Erkek 32 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 10 Erkek 37 Sosyal Bilgiler Öğretmeni 11 Erkek 26 İlköğretim Matematik Öğretmeni 13 Erkek 33 Sınıf Öğretmeni 14 Erkek 24 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 15 Erkek 35 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 16 Kadın 29 Sınıf Öğretmeni 18 Kadın 20 Üniversite Öğrencisi (Biyoloji) 21 Kadın 26 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 22 Kadın 22 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 23 Kadın 44 Biyoloji Öğretmeni 24 Kadın 26 Sınıf Öğretmeni

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Okur Bu kişi benim


Yrd. Doç. Dr. Sevil Yalçın Bu kişi benim


Arş. Gör. Emel Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2014, Cilt 35, Sayı 35

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd132788, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2014}, volume = {35}, number = {35}, pages = {143 - 156}, doi = {10.9779/PUJE503}, title = {Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Okur, Emel and Yalçın, Yrd. Doç. Dr. Sevil and Okur, Arş. Gör. Emel} }
APA Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. & Okur, A. G. E. (2014). Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 35 (35) , 143-156 . DOI: 10.9779/PUJE503
MLA Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. , Okur, A. G. E. "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2014 ): 143-156 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11108/132788>
Chicago Okur, E. , Yalçın, Y. D. D. S. , Okur, A. G. E. "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2014 ): 143-156
RIS TY - JOUR T1 - Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi AU - Emel Okur , Yrd. Doç. Dr. Sevil Yalçın , Arş. Gör. Emel Okur Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.9779/PUJE503 DO - 10.9779/PUJE503 T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 143 EP - 156 VL - 35 IS - 35 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - doi: 10.9779/PUJE503 UR - https://doi.org/10.9779/PUJE503 Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi %A Emel Okur , Yrd. Doç. Dr. Sevil Yalçın , Arş. Gör. Emel Okur %T Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi %D 2014 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 35 %N 35 %R doi: 10.9779/PUJE503 %U 10.9779/PUJE503
ISNAD Okur, Emel , Yalçın, Yrd. Doç. Dr. Sevil , Okur, Arş. Gör. Emel . "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 / 35 (Ağustos 2014): 143-156 . https://doi.org/10.9779/PUJE503
AMA Okur E. , Yalçın Y. D. D. S. , Okur A. G. E. Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi. PUJE. 2014; 35(35): 143-156.
Vancouver Okur E. , Yalçın Y. D. D. S. , Okur A. G. E. Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 35(35): 143-156.
IEEE E. Okur , Y. D. D. S. Yalçın ve A. G. E. Okur , "Ekopedagojik Yaklaşım İle Uygulanmış Elektromanyetik Alan (EMA) Eğitiminin EMA Farkındalığı Üzerine Etkisi", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 35, sayı. 35, ss. 143-156, Ağu. 2014, doi:10.9779/PUJE503

..........................