One of the issues which has remained the same after the introduction of the new educational system so-called 4+4+4 is the central assessment procedure, namely the administration of âEnglish Level Determination Examâ (ELDE). This study attempts to explore how teachers of English view this central exam as an assessment tool regarding its potential impact on methodology, materials, tasks, and assessment techniques, classroom management and teachersâ relationship with students, parents and school administration. The study also aims to investigate teachersâ perceptions related to how the new system will show itself in the current assessment procedure. Findings reveal discrepancy between what is proposed by the National Ministry of Education Curriculum and teachersâ perceptions of their classroom practice, mismatch between the assessment techniques applied in the classroom and ELDE and that the majority of teachers do not have any idea about how the exam will manifest itself in the new education system.
English as a Foreign Language Young language learners Assessment
Türkiyeâde zorunlu eğitim 4+4+4 şeklinde ifade edilen yeni bir sürece girmesine rağmen, merkezi olarak yapılan İngilizce Seviye Belirleme Sınavı yerini korumuştur. Bu çalışma, söz konusu merkezi sınavın yöntemler, materyaller, görevler, değerlendirme teknikleri, sınıf yönetimi; öğretmenlerin öğrenciler, ebeveynler ve okul yönetimi ile olan ilişkileri üzerindeki etkilerini İngilizce öğretmenlerinin nasıl algıladıklarını araştırmaktadır. Çalışma, ayrıca yeni sistemin mevcut değerlendirme yordamına yansımalarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bulgular, İngilizce Seviye Belirleme Sınavının sınıfta kullanılan değerlendirme yöntemleri ile uyumsuz olduğunu ve öğretmenlerin söz konusu sınava yeni eğitim sisteminin nasıl yansıyacağı konusunda fikir sahibi olmadıklarını ortaya koymuştur. Bulgular, ayrıca İlköğretim İngilizce dersi öğretim programının amaçları ile öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarının bu sınavın olumsuz etkisi nedeniyle farklı olduğunu göstermiştir.
Yabancı dil olarak İngilizce Dil öğrenen çocuklar Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 35 Sayı: 35 |