The purpose of this study is to examine the views of pre-service teachers about their professional development and the facilities supporting learning at their universities. The data was collected from the pre-service teachers attending Pamukkale University and Van Yucuncu Yil University. For quantitative data a total of 134 pre-service teachers filled a questionnaire named âUniversity Facilities Supporting Learningâ developed by the researchers. Focus group interview was conducted for the qualitative data. The pre-service teachers indicated the handicaps for professional development such as preparing for the staff selecting exam, lack of facilities at their universities and lack of orientation.
Pre-service teacher professional development facilities at university learning
Araştırmanın amacı Türkiyeânin iki farklı bölgesinde bulunan üniversitede öğrenim gören öğretmen adaylarının üniversitelerindeki öğrenmeyi destekleyici olanaklar ve mesleki gelişimleri ile ilgili görüşlerini incelemektir. Veriler Van Yüzüncü Yıl ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğretmen adaylarından toplanmıştır. Nicel veriler âÖğrenmeyi Desteklemede Üniversite Olanaklarıâ başlıklı ölçek ile toplanmıştır. Nitel veriler için odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bulgulara göre Pamukkale Üniversitesi öğretmen adaylarının öğrenmeyi destekleyen üniversite olanakları ile ilgili görüşleri Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğretmen adaylarına göre daha olumlu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri için engel olarak belirttikleri durumlar arasında KPSSâye hazırlanma, üniversitenin fiziki imkan yetersizlikleri, yetersiz yönlendirme yer almaktadır.
Öğretmen adayı mesleki gelişim üniversitedeki olanaklar öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 35 Sayı: 35 |