BibTex RIS Kaynak Göster

Influence of a Reflective Explicit Activity-based Approach on Students’ Understandings of the Nature of Science and Science Attitudes

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 67 - 79, 01.03.2012

Öz

The aim of this study was to investigate the effects of teaching the essential elements of the nature of science (NOS) in the context of scientific inquiry. A total of nine NOS activities were used to promote students’ (N=17, 12 males, 5 females) understandings of NOS and attitudes toward science. One group pretest-posttest pre-experimental design was employed in the study. Data were analyzed by using descriptive and inferential statistics. The results of study showed that students’ pre and post mean scores of understandings of NOS were significantly different. There was a moderate positive correlation between the post mean scores of students’ understandings of NOS and their attitudes toward science.

Doğrudan Yansıtıcı Etkinliklerle Öğretimin Öğrencilerin Bilimin Doğası Anlayışlarına ve Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 67 - 79, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmada doğrudan yansıtıcı etkinliklerle bilimin doğası öğretiminin, sekizinci sınıf öğrencilerinin (N=17, 12 erkek, 5 kız) bilimin doğası anlayışlarına ve fene yönelik tutumlarına etkisi ile bu iki değişken arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırmada tek gruplu öntest-sontest deneme öncesi deseni kullanılarak, Bilimin Doğasını Anlama Ölçeği, Fene Yönelik Tutum Ölçeği ve Bir Bilim İnsanı Çizelim Testi ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel ve istatistik teknikler kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin bilimin doğası anlayış puanları arasında anlamlı bir fark bulunmasına karşın fene yönelik tutum puanları arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Bilimin doğası anlayış sontest puanları ile fene yönelik tutum sontest puanları arasında orta düzeyde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hulusi Çokadar Bu kişi benim

Şuayip Demirtel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Çokadar, H., & Demirtel, Ş. (2012). Doğrudan Yansıtıcı Etkinliklerle Öğretimin Öğrencilerin Bilimin Doğası Anlayışlarına ve Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 67-79.