This descriptive study is conducted to identify the factors influencing prospective teachersâ career choices and to reveal if their career choice perceptions change at the end of a teacher education program. Participants were 157 prospective teachers from Pamukkale University, Faculty of Education, the Primary School Teaching Program (1â"5) in the Department of Elementary Education. The data were gathered through using a questionnaire including close- and open-ended questions formed by the researchers. The gathered data were analyzed by employing the techniques of content analysis, frequency, and percentage. Findings demonstrate that mercenary, extrinsic, intrinsic and altruistic factors underlie prospective classroom teachersâ career choices; however, the rate of intrinsic and altruistic motives increases at graduation. Gender also plays an important role for the career choice of classroom teachers.
Teaching profession classroom teaching teacher education gender
Bu betimsel çalışmada, öğretmen adaylarının mesleği tercih sebeplerini ve öğretmen yetiştirme süreci sonunda adayların mevcut tercih sebeplerinde önemli bir değişim olup olmadığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programının son sınıfına kayıtlı 157 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler, kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi, frekans ve yüzde istatistikleriyle çözümlenmiştir. Bulgular, mesleğe girişte baskın olma durumuna göre çıkarcı, dışsal, içsel ve özgeci etkenlerin etkisini ortaya koyarken; mezuniyet aşamasında dışsal etkenlerin etkisinin azaldığını, buna karşın içsel ve özgeci etkenlerin arttığını göstermektedir. Ayrıca cinsiyetin öğretmenlik mesleğini tercih etmede önemli bir etken olduğu da görülmektedir.
Öğretmenlik mesleği sınıf öğretmenliği öğretmen yetiştirme cinsiyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 28 |