The aim of research is to investigate strength, weak, opportunity and threats of District Educational Office in Rural and determine how they use these factors by considering their partnersâ point of view with SWOT, an element of strategic planning. The study is in form of a simple scanning model which is not intended to set out any relation with situation. Population was consisted of official schools of Ministry National Education located in Bismil districts, teachers and managers working in Civil Defense, Health Group Presidency, Finance Office, Municipality, and employee. 15 items pertaining to strengths and weakness were conducted and a separate section was prepared for opportunities- threats and partner suggestion. Information was investigated through questionnaire which was designed on the basis of findings supported with data obtained from observation and records of District Educational Office. As findings are analyzed, personal affairs in a fast way, strong cooperation with other instructions in the district, adequacy of technological needs of schools and other instructions, working conditions, in service training, solidarity, sincere in communications of employee, interdependence in business process. Meaning differences were observed as we analyze services of management.
Araştırma ilçe milli eğitim müdürlüklerinin güçlerini ve bunları nasıl kullandıklarını, paydaşlarının görüşlerine başvurarak SWOT çözümlemesi tekniği ile belirleyip betimlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada durum tespiti için tarama modeli kullanılmıştır. Bismil İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve bağlı okullar, kaymakamlık, belediye, sağlık grup başkanlığı, il milli eğitim, sivil savunma, mal müdürlüğü yöneticileri, öğretmenleri ve iş görenleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve merkez, köylere göre sayıları oranlı eleman örnekleme ile belirlenmiştir. Örneklemi 250 kişi oluşturmuştur. Verilerin toplanması için İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Güç Betimlemesi Anketi geliştirilmiştir. Ankette güçlü, zayıf yanlara ilişkin 15 madde ve bir açık uçlu soru; fırsatlara, tehditlere ve paydaş önerilerine yönelik olarak da tümü açık uçlu bir bölüm ayrılmıştır. Veriler, ilçe milli eğitim müdürlüklerinde yapılan gözlem ve kayıt incelemeleri ile desteklenmiştir. Araştırma bulguları arasında özlük işlemleri, diğer kurumlarla iletişim ve işbirliği, teknolojik araç ihtiyacı, çalışma ortamı, hizmet içi eğitim güçlü yönler olarak belirginleşmiştir. Zayıf yönler olarak da; okul ve kurumların ekonomik giderlerinin sağlanamaması, yazışma işlemleri, rehberlik hizmetleri, denetim, araştırma ve yayın öne çıkmıştır. Hem tehdit hem de fırsat olarak belirtilen bulgu ise; siyasetçiler, kalifiye nitelikli çalışan ve spor etkinlikleri olmuştur. Müdürlüğün hizmetlerine ilişkin ortaya çıkan bulguların belirli alanlara ilişkin önemli oranda farklı algılar ifade ettikleri söylenebilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 27 Sayı: 27 |