The purpose of this study was to developing the quality of the time period that fathers spare for their children at 3-6 ages. The study was executed with 30 volunteer fathers, 16 of which are in experiment group and 14 of which are in the control group. The model with pre-test post-test control group was used in this study. The data of the research were obtained by the âTime Quality Determination Surveyâ developed by the researcher and âEmphatic Tendency Scaleâ developed by Dökmen. In the research, âFather Education Programâ, developed by the researcher, was used. This program was applied in totally 10 sessions which were divided into 2 hour sessions in the weekends. Non parametric statistics were used in the analysis of the data. According to the findings, it was observed that âThe Program For Fathers Educationâ increases the quality of the time fathers spare for their children positively.
Father Education Father Education Curriculum The Quality of the Time With Father
Bu araştırmada; babaların, 3-6 yaş grubundaki çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğinin geliştirilmesine çalışılmıştır. Araştırma, 16âsı deney, 14âü kontrol grubunda olmak üzere toplam 30 gönüllü baba ile yürütülmüştür. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen âZamanın Niteliğini Belirleme Anketiâ (ZNBA) ve Dökmen tarafından geliştirilmiş olan Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) ile elde edilmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen âBaba Eğitimi Programıâ (BEP) kullanılmıştır. Bu program hafta sonlarında ikişer saatlik oturumlar halinde 10 oturumda verilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde parametrik olmayan istatistikler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; uygulanan Baba Eğitimi Programıânın, babaların çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğini olumlu düzeyde artırdığı ortaya konmuştur.
Baba Eğitimi Baba Eğitim Programı Baba ile Geçirilen Zamanın Niteliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 27 Sayı: 27 |