BibTex RIS Kaynak Göster

On the Effect of Activity Based Instruction of 6th Grade Geometrical Concepts On Student‘s Success

Yıl 2010, Cilt: 27 Sayı: 27, 99 - 112, 01.01.2010

Öz

This study has been undertaken at pilot schools of Van with the aim of finding the weaknesses and permanence of activity-based mathematic program that was began to be applied at 6th class in teaching geometry department, line segment, ray, angles, polygons and similarity subjects. The programme has began in 2005-2006 academic year. From four pilot schools chosen in total and one 6th classroom from each pilot school has been randomly chosen in the boundary of Van. ‘Case study’ method was employed in the study and the study was applied to 108 pupils. This study has indicated that activity-based teaching increases the permanence of pupils’ success.

Kaynakça

  • Altun, M. (2001). İlköğretim 2. Kademede Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa yayınları, 1. Baskı.
  • Baykul, Y. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2.Baskı.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve. Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Ofset Yayıncılık.
  • MEB, (2003). EARGED Ulusal Raporu. [online] web üzerinde http://meb.gov.tr/duyurular/ duyurular/pisa/pisa raporu.html
  • Olkun, S., Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması(TIMSS) Nedir? Neyi Sorgular? Örnek Geometri Soruları ve Etkinlikler. İlköğretim-online 2(1). [online]:http:// İlköğretim-online.org. tr
  • Olkun, S., Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. , Ankara :Anı Yayıncılık.
  • Olkun, S., Toluk, Z.( 2001, Haziran). İlköğretim 1-5 sınıflarında aritmetik işlemlerin çeşitli anlamları açısından incelenmesi: toplama ve çıkarma. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Olkun, S. (2002). Buluş yolu ekseninde görsel sayısal etkinlikler: şekil, ölçme, sayı ve matematiksel genelleme. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (ss. 29–34). Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Sağlık, N. (2007). Pilot Uygulamaları Yürütülen İlköğretim Matematik Programına Yönelik Etkinliklerin Bazı Geometri Konularının Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, YYÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Usiskin, Z. (1982). Van Hiele levels of achievement in secondary school geometry CDASSG Project, Chicago University.

İlköğretim 6. Sınıflarda Geometrik Kavramların Öğretiminde Etkinlik Temelli Öğrenimin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 27 Sayı: 27, 99 - 112, 01.01.2010

Öz

Bu çalışma, Van’daki pilot okullarda 2005â€"2006 eğitim-öğretim yılında uygulanmasına başlanan matematik programının 6. sınıf geometri alanındaki doğru, doğru parçası, ışın, açılar, çokgenler ve benzerlik konularının öğretilmesinde kullanılan etkinliklerin uygulanmasında karşılaşılan eksiklikleri ve başarının kalıcılığını araştırmak amacı ile yapılmıştır. Van ili sınırlarındaki 4 pilot okuldan birer 6. sınıf şubesi rasgele seçilmiştir. Araştırma için ‘örnek olay’ yöntemi seçilmiştir. Bu araştırma 108 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Etkinlik temelli öğrenmenin, öğrenci başarısının kalıcılığını genelde sağladığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Altun, M. (2001). İlköğretim 2. Kademede Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa yayınları, 1. Baskı.
  • Baykul, Y. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2.Baskı.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve. Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Ofset Yayıncılık.
  • MEB, (2003). EARGED Ulusal Raporu. [online] web üzerinde http://meb.gov.tr/duyurular/ duyurular/pisa/pisa raporu.html
  • Olkun, S., Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması(TIMSS) Nedir? Neyi Sorgular? Örnek Geometri Soruları ve Etkinlikler. İlköğretim-online 2(1). [online]:http:// İlköğretim-online.org. tr
  • Olkun, S., Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. , Ankara :Anı Yayıncılık.
  • Olkun, S., Toluk, Z.( 2001, Haziran). İlköğretim 1-5 sınıflarında aritmetik işlemlerin çeşitli anlamları açısından incelenmesi: toplama ve çıkarma. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Olkun, S. (2002). Buluş yolu ekseninde görsel sayısal etkinlikler: şekil, ölçme, sayı ve matematiksel genelleme. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (ss. 29–34). Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Sağlık, N. (2007). Pilot Uygulamaları Yürütülen İlköğretim Matematik Programına Yönelik Etkinliklerin Bazı Geometri Konularının Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, YYÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Usiskin, Z. (1982). Van Hiele levels of achievement in secondary school geometry CDASSG Project, Chicago University.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Arı Bu kişi benim

Hayati Çavuş Bu kişi benim

Nilgün Sağlık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Arı, K., Çavuş, H., & Sağlık, N. (2010). İlköğretim 6. Sınıflarda Geometrik Kavramların Öğretiminde Etkinlik Temelli Öğrenimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 99-112.