BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of High School Students’ Knowledge about HIV/AIDS in Terms of Different Factors

Yıl 2010, Cilt: 27 Sayı: 27, 139 - 145, 01.01.2010

Öz

The aim of this study is to investigate high school students’ knowledge about HIV/AIDS with respect to gender, parents’ education level, family’s income and class level. Sample of the study was chosen from five of High schools in Erzurum. In order to determine students’ knowledge level a questionnaire was used which has 25 questions and have 0,71 reliability coefficient. Students’ background information was also collected. Scale was administered to 468 students and results evaluated by SPSS packet program. As a result, it is found that some factors effect students’ HIV/ AIDS knowledge level.

Kaynakça

  • Artan, M. O. ve Güleser, G. H. (2006). Sağlık okulu öğrencilerinin HIV/AIDS, hepatit b virüsü ve hepatit c virüsü konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Erciyes Tıp Dergisi, 28 (3), 125-133.
  • Beydağ, K. D. T. (2007). Sağlık yüksekokulunda öğrenim gören bir grup üniversite öğrencisinin HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeyleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (1), 59- 68.
  • Bulduk, S., Esin, M.N. ve Umut, N. (2006). Adölesanların HIV/AIDS bilgi düzeyleri ve hastalığa karşı sosyal önyargıları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 15 (8), 139-143.
  • Demirgöz, M., Canbulat, N., Cingil, D. ve Aksuoğlu, A. (2007). Karaman il merkezinde bir gıda sektöründe çalışanların AIDS bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4 (1), 1-11.
  • Esen, A. (1993). Toplumun AIDS’e ilişkin bilgi düzeyinin ve eğitim gereksiniminin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9 (2), 9-19.
  • Güler, N., Bekar, M. ve Ulusoy, H. (2004). Lise öğrencilerinin HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Türk HIV/AIDS Tıp Dergisi, 7(3), 87-91.
  • http://data.unaids.org/pub/EPISlides/2007/2007_ epiupdate_en.pdf (02.04.2008)
  • h t t p : / / w w w . u n a i d s t u r k i y e . o r g / i n d e x . php?option=com_content&task=view&id =30&Itemid=44 (02.04.2008)
  • İlgün, M. Ş., Dündar, P. E., Doğramacı, Y. G., Dalcı, A. ve Gürgen, G. (2005). Celal Bayar Üniversitesinde bir grup öğrencinin aile planlaması ve CYBH konusundaki bilgi düzeyleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 4 (2), 66- 78.
  • İnce, N., Uğurlu, F. ve Özyıldırım, B. (2006). İstanbul ili Silivri ilçesi adolesan dönem gençliğinde Aids ve Stigma konusunda çeşitli eğitim yöntemlerinin etkililiği. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 69 (3), 63-69.
  • Nwokocha, A.R.C. and Nwakoby, B.A.N. (2002). Knowledge, attitude, and behavior of secondary (high) school students concerning HIV/AIDS in Enugu, Nigeria, in the year 2000. Journal of Pediatric and Adolescent Gynecology, 15, 93-96.
  • Özhan, N. ve Emiroğlu, N. (1992). Üniversite öğrencilerinin AIDS konusundaki bilgi ve tutumları. III.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, 678 – 705. Sivas.
  • Pekşen, Y. Dabak, Ş., Leblebicioğlu, H. ve Günaydın, M. (1994). Gençlerin eğitim öncesi ve sonrası AIDS konusundaki bilgi düzeyleri. Yeni Tıp Dergisi, 11-13.
  • Temiz, G., Batmaz, M., Akhan, L. U., İlhan, N., Özhan, F. ve Özdilli, K. (2005). Üniversite öğrencilerinin AIDS ile ilgili bilgi ve tutumları. Bilim, Eğitim, Düşünce Dergisi, 5 (4), 1-14.
  • Toker, S. O. ve Küçükyılmaz, Ü. (2001). Ege Üniversitesi Ödemiş Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin HIV/AİDS bilgi düzeylerinin eğitim öncesi ve sonrasında değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 40 (2), 91-97.
  • Tümer, A. ve Ünal, S. (2003). HIV/AIDS epidemoyojisinde gelişmeler ve korunma. Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 12 (1), 15-18.

Lise Öğrencilerinin HIV / AIDS Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 27 Sayı: 27, 139 - 145, 01.01.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin HIV/AIDS hakkındaki bilgi düzeylerinin cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Erzurum ilinde beş farklı lisede öğrenim gören lise öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında öğrencilerin HIV/AIDS ile ilgili bilgi düzeylerini tespit etmek amacıyla 25 sorudan oluşan ve güvenirlik katsayısı 0,71 olarak tespit edilen bilgi testi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Anket 468 öğrenciye uygulanmış ve sonuçları SPSS program yardımıyla değerlendirilmiştir. Sonuçta çalışma için öngörülen farklı değişkenlerden; cinsiyet, baba eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri ve sınıf düzeyinin öğrencilerin konu hakkındaki bilgileri üzerinde farklılık meydana getirdiği anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Artan, M. O. ve Güleser, G. H. (2006). Sağlık okulu öğrencilerinin HIV/AIDS, hepatit b virüsü ve hepatit c virüsü konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Erciyes Tıp Dergisi, 28 (3), 125-133.
  • Beydağ, K. D. T. (2007). Sağlık yüksekokulunda öğrenim gören bir grup üniversite öğrencisinin HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeyleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (1), 59- 68.
  • Bulduk, S., Esin, M.N. ve Umut, N. (2006). Adölesanların HIV/AIDS bilgi düzeyleri ve hastalığa karşı sosyal önyargıları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 15 (8), 139-143.
  • Demirgöz, M., Canbulat, N., Cingil, D. ve Aksuoğlu, A. (2007). Karaman il merkezinde bir gıda sektöründe çalışanların AIDS bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4 (1), 1-11.
  • Esen, A. (1993). Toplumun AIDS’e ilişkin bilgi düzeyinin ve eğitim gereksiniminin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9 (2), 9-19.
  • Güler, N., Bekar, M. ve Ulusoy, H. (2004). Lise öğrencilerinin HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Türk HIV/AIDS Tıp Dergisi, 7(3), 87-91.
  • http://data.unaids.org/pub/EPISlides/2007/2007_ epiupdate_en.pdf (02.04.2008)
  • h t t p : / / w w w . u n a i d s t u r k i y e . o r g / i n d e x . php?option=com_content&task=view&id =30&Itemid=44 (02.04.2008)
  • İlgün, M. Ş., Dündar, P. E., Doğramacı, Y. G., Dalcı, A. ve Gürgen, G. (2005). Celal Bayar Üniversitesinde bir grup öğrencinin aile planlaması ve CYBH konusundaki bilgi düzeyleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 4 (2), 66- 78.
  • İnce, N., Uğurlu, F. ve Özyıldırım, B. (2006). İstanbul ili Silivri ilçesi adolesan dönem gençliğinde Aids ve Stigma konusunda çeşitli eğitim yöntemlerinin etkililiği. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 69 (3), 63-69.
  • Nwokocha, A.R.C. and Nwakoby, B.A.N. (2002). Knowledge, attitude, and behavior of secondary (high) school students concerning HIV/AIDS in Enugu, Nigeria, in the year 2000. Journal of Pediatric and Adolescent Gynecology, 15, 93-96.
  • Özhan, N. ve Emiroğlu, N. (1992). Üniversite öğrencilerinin AIDS konusundaki bilgi ve tutumları. III.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, 678 – 705. Sivas.
  • Pekşen, Y. Dabak, Ş., Leblebicioğlu, H. ve Günaydın, M. (1994). Gençlerin eğitim öncesi ve sonrası AIDS konusundaki bilgi düzeyleri. Yeni Tıp Dergisi, 11-13.
  • Temiz, G., Batmaz, M., Akhan, L. U., İlhan, N., Özhan, F. ve Özdilli, K. (2005). Üniversite öğrencilerinin AIDS ile ilgili bilgi ve tutumları. Bilim, Eğitim, Düşünce Dergisi, 5 (4), 1-14.
  • Toker, S. O. ve Küçükyılmaz, Ü. (2001). Ege Üniversitesi Ödemiş Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin HIV/AİDS bilgi düzeylerinin eğitim öncesi ve sonrasında değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 40 (2), 91-97.
  • Tümer, A. ve Ünal, S. (2003). HIV/AIDS epidemoyojisinde gelişmeler ve korunma. Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 12 (1), 15-18.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Kaya Bu kişi benim

Mustafa Akıllı Bu kişi benim

Fatih Sezek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Kaya, E., Akıllı, M., & Sezek, F. (2010). Lise Öğrencilerinin HIV / AIDS Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 139-145.