PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Understanding the Logic of Changing: The Organization as Succession and Transformation

Yıl 2008, Cilt 23, Sayı 23, 110 - 119, 01.01.2008

Öz

In this study, four processes provided a new point of view to understand change in related to organization as succession and transformation metaphor were examined: Autopoieis theory providing a new approach to relation between systems and their environments, Chaos and complexity theory investigating how indirect relations create new orders and changing forms in organizations, the understanding of reciprocal causality adopting the changing in complex systems is hidden in cyclic relations than linear relations and the understanding of dialectic changing suggesting the changing as a product of the tension between contraries. Also, the results of this processes in relating to educational administration was discussed.

Kaynakça

  • Bolland K. A. ve Atherton C. R. (1999), Chaos Theory: An Alternative approach to Social Work Practice and Research, Families in Society, v.80, no.4, 367-373.
  • Brans M.& Rossbach S.(1997), The Autopoieis of Administrative Systems: Niklas Luhmann on Public Administration and Public Policy, Public Administration, 55, 417-439.
  • Bursalıoğlu Z.(2000), Eğitimde Yönetimi Anlamak Sistemi Çözümlemek, Ankara: Pegema Yayınevi.
  • Çalık T.(2003), Eğitimde Değişim Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9/36, 538–557.
  • Erçetin Ş. Ş. (2001),Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gunter H. (1995), Jurassic Management: Chaos and Management Development in Educational Institutions, Journal of Educational Administration, 33/4, 5-30.
  • Hatch M. J & Schultz M. (2002), The Dynamics of Organizational Identity, Human Relations, 55(8), 989- 1018
  • Hatch M. J & Schultz M. (1997), Relations between Organizational Culture, Identity and Image, European Journal of Marketing, 31, 356-365.
  • Maruyama, M. (1963) The Second Cybernetics: Deviation Amplifying Mutual Causal Processes, American Scientist, n. 51, p. 164–179 (Akt. Barros N, Neto M. F., Conceptual Design: On Multiple Tools To Assist Complex Cognitive Tasks, 02 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır. Web: http://www.ctc.ufsc.br/produto/Produto2/pdfs/ Conceptualproject .pdf)
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J.(1980), Autopoieis and Cognition: The Realization of The Living, Dordrecht: Reidel (Akt. Morgan G. (1998) Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor (Çev.G. Bulut), İstanbul:MESS Yayınları)
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J. (1975) The Organization of Living: A Theory of The Living Organization, International Journal of Man-Machine Studies, 7, 313–332 (Akt. Erçetin, Ş.Ş. (2001) Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım).
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J. (1992), The Tree Knowledge, Boston: Shambala (Akt. Erçetin Ş.Ş.(2001) Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım)
  • Morgan G. (1998) Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor (Çev.G. Bulut), İstanbul:MESS Yayınları.
  • Tetenbaum, T. J. (1998), Shifting Paradigms: From Newton to Chaos, Organizational Dynamics, 26(4), 21-32 (Akt. Töremen F.(2000), Kaos Teorisi ve Eğitim Yöneticisinin Rolü, Eğitim Yönetimi, 22, 203–219).
  • Töremen F.(2000), Kaos Teorisi ve eğitim Yöneticisinin Rolü, Eğitim Yönetimi, 22, 203–219.
  • Woods A.& Grant T.(2004), Aklın İsyanı: Marksist Felsefe ve Modern Bilim. 01 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır. Web:http://www.marksist.com/kitaplik /onlineKitap/AI/

Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt

Yıl 2008, Cilt 23, Sayı 23, 110 - 119, 01.01.2008

Öz

Bu çalışmada akış ve dönüşüm olarak örgüt metaforu altında değişimi anlamaya yeni bakış açıları getiren dört süreç incelenmiştir. Bunlar: sistemler ve çevreleri arasındaki ilişkiye yeni bir anlayış getiren otopoyiyez kuramı; örgütlerdeki doğrusal olmayan ilişkilerin nasıl yeni düzenleri ve değişim kalıplarını yarattığını irdeleyen kaos ve karmaşıklık kuramı; karmaşık sistemlerdeki değişimin doğrusal olmaktan çok çevrimsel ilişkilerde saklı olduğunu benimseyen karşılıklı nedensellik anlayışı ve değişimin karşıtlar arasındaki gerilimlerin ürünü olduğunu ortaya koyan diyalektik değişim anlayışıdır. Ayrıca, çalışmanın sonunda, bu süreçlerin eğitim yönetimi açısından doğurguları da tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Bolland K. A. ve Atherton C. R. (1999), Chaos Theory: An Alternative approach to Social Work Practice and Research, Families in Society, v.80, no.4, 367-373.
  • Brans M.& Rossbach S.(1997), The Autopoieis of Administrative Systems: Niklas Luhmann on Public Administration and Public Policy, Public Administration, 55, 417-439.
  • Bursalıoğlu Z.(2000), Eğitimde Yönetimi Anlamak Sistemi Çözümlemek, Ankara: Pegema Yayınevi.
  • Çalık T.(2003), Eğitimde Değişim Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9/36, 538–557.
  • Erçetin Ş. Ş. (2001),Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gunter H. (1995), Jurassic Management: Chaos and Management Development in Educational Institutions, Journal of Educational Administration, 33/4, 5-30.
  • Hatch M. J & Schultz M. (2002), The Dynamics of Organizational Identity, Human Relations, 55(8), 989- 1018
  • Hatch M. J & Schultz M. (1997), Relations between Organizational Culture, Identity and Image, European Journal of Marketing, 31, 356-365.
  • Maruyama, M. (1963) The Second Cybernetics: Deviation Amplifying Mutual Causal Processes, American Scientist, n. 51, p. 164–179 (Akt. Barros N, Neto M. F., Conceptual Design: On Multiple Tools To Assist Complex Cognitive Tasks, 02 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır. Web: http://www.ctc.ufsc.br/produto/Produto2/pdfs/ Conceptualproject .pdf)
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J.(1980), Autopoieis and Cognition: The Realization of The Living, Dordrecht: Reidel (Akt. Morgan G. (1998) Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor (Çev.G. Bulut), İstanbul:MESS Yayınları)
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J. (1975) The Organization of Living: A Theory of The Living Organization, International Journal of Man-Machine Studies, 7, 313–332 (Akt. Erçetin, Ş.Ş. (2001) Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım).
  • Maturana, H. R.&Varela, F.J. (1992), The Tree Knowledge, Boston: Shambala (Akt. Erçetin Ş.Ş.(2001) Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım)
  • Morgan G. (1998) Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor (Çev.G. Bulut), İstanbul:MESS Yayınları.
  • Tetenbaum, T. J. (1998), Shifting Paradigms: From Newton to Chaos, Organizational Dynamics, 26(4), 21-32 (Akt. Töremen F.(2000), Kaos Teorisi ve Eğitim Yöneticisinin Rolü, Eğitim Yönetimi, 22, 203–219).
  • Töremen F.(2000), Kaos Teorisi ve eğitim Yöneticisinin Rolü, Eğitim Yönetimi, 22, 203–219.
  • Woods A.& Grant T.(2004), Aklın İsyanı: Marksist Felsefe ve Modern Bilim. 01 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır. Web:http://www.marksist.com/kitaplik /onlineKitap/AI/

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Çobanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2008
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2008, Cilt 23, Sayı 23

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd132982, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2008}, volume = {23}, number = {23}, pages = {110 - 119}, title = {Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt}, key = {cite}, author = {Çobanoğlu, Fatma} }
APA Çobanoğlu, F. (2008). Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23 (23) , 110-119 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132982
MLA Çobanoğlu, F. "Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2008 ): 110-119 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132982>
Chicago Çobanoğlu, F. "Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2008 ): 110-119
RIS TY - JOUR T1 - Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt AU - FatmaÇobanoğlu Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 110 EP - 119 VL - 23 IS - 23 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt %A Fatma Çobanoğlu %T Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt %D 2008 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 23 %N 23 %R %U
ISNAD Çobanoğlu, Fatma . "Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 / 23 (Ocak 2008): 110-119 .
AMA Çobanoğlu F. Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt. PUJE. 2008; 23(23): 110-119.
Vancouver Çobanoğlu F. Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 23(23): 110-119.
IEEE F. Çobanoğlu , "Değişim Mantığını Anlamak: Akış Ve Dönüşüm Olarak Örgüt", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sayı. 23, ss. 110-119, Oca. 2008

..........................