PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

A UNIVERSAL OVERLOOK TO 'PEACE' VALUE IN EARLY

Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19, 93 - 104, 01.01.2006

Öz

One of the social values that can be attained to children during early childhood (0- 8) is “peace”. It is necessary to concretize peace and present it as a tangible, valuable thing that is worth for learning and worth for struggling. The permanency and sustainability of peace depends on the peace environment that is designed by training. Training is the basic factor in order to decrease the effect of violence and its culture, and form a peace culture against violence. Starting from this point, this reserach has been planned from the idea that discussing “peace” theme, one of the values of humanity in preschool period, is as important as the other education degrees are. People working in preschool education field (teachers, administrators, academicians, non-governmental volunteers etc.) from various countries constitude the study group. An “interview form” consisting of 10 questions is developed by the researchers to determine the data level and implementations of the people related to personal, occupational and peace training in the data collecting stage. The implementation was carried out between 01 May 2005 â€" 30 July 2005. During the research data analysis, first the key words are determined by doing content analysis. In the continuation of the research, first the key words, and afterwards concepts and themes related to these will be developed by carrying out a more detailed “content analysis”. In “Peace Training Program” being prepared by researchers, key words that are determined by the foundings of the research are taken as a base.

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR

Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19, 93 - 104, 01.01.2006

Öz

Erken çocukluk döneminde (0-8 yaş) kazandırılabilecek sosyal değerlerden birisi de “barışâ€tır. Barışın somutlaştırılması, elle tutulur, değerli, öğrenmeye değer ve uğruna çabalanması gereken bir şey olarak öğrencilere sunulması gerekmektedir. Eğitim, çeşitli nedenlerle ortaya çıkan şiddetin ve şiddet kültürünün etkisinin azaltılması ya da bunun çoğalması ve şiddet karşıtı barış kültürünün oluşturulmasında temel faktördür. Bu amaçtan yola çıkarak, insanlık değerlerinden “barışâ€ temasının, okul öncesi dönemde ele alınmasının, en az diğer eğitim kademeleri kadar önemli olduğu düşüncesinden hareket ederek bu araştırma planlanmıştır. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim alanında çalışan kişiler (öğretmenler, idareciler, akademisyenler, sivil toplum gönüllüleri, vb.) araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aşamasında, kişisel, mesleki ve barış eğitimi ile ilgili kişilerin bilgi düzeyini ve uygulamalarını tespit etmeye yönelik, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 10 adet sorudan oluşan bir ‘görüşme formu’ kullanılmıştır. Uygulama, 01 Mayıs 2005-30 Temmuz 2005 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde, öncelikle içerik analizi yapılarak anahtar kelimeler tespit edilmiştir. Araştırmanın devamında daha detaylı bir, ”İçerik analizi” yapılarak, önce anahtar kelimeler, daha sonra bunlara bağlı olarak kavramlar ve temalar oluşturulacaktır. Araştırmacılar tarafından hazırlanmakta olan “Barış Eğitimi Programı”nda, bu araştırmanın bulgularından yola çıkarak elde edilen anahtar kelimeler temel alınacaktır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşık KAMARAJ Bu kişi benim


Ebru Aktan KEREM Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133041, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2006}, volume = {19}, number = {19}, pages = {93 - 104}, title = {ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR}, key = {cite}, author = {Kamaraj, İşık and Kerem, Ebru Aktan} }
APA Kamaraj, İ. & Kerem, E. A. (2006). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 19 (19) , 93-104 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11124/133041
MLA Kamaraj, İ. , Kerem, E. A. "ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2006 ): 93-104 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11124/133041>
Chicago Kamaraj, İ. , Kerem, E. A. "ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2006 ): 93-104
RIS TY - JOUR T1 - ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR AU - İşıkKamaraj, Ebru AktanKerem Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 93 EP - 104 VL - 19 IS - 19 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR %A İşık Kamaraj , Ebru Aktan Kerem %T ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR %D 2006 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 19 %N 19 %R %U
ISNAD Kamaraj, İşık , Kerem, Ebru Aktan . "ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 / 19 (Ocak 2006): 93-104 .
AMA Kamaraj İ. , Kerem E. A. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR. PUJE. 2006; 19(19): 93-104.
Vancouver Kamaraj İ. , Kerem E. A. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 19(19): 93-104.
IEEE İ. Kamaraj ve E. A. Kerem , "ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ â€˜BARIŞâ€™ DEĞERİNE EVRENSEL BİR", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 19, sayı. 19, ss. 93-104, Oca. 2006

..........................