the purpose of the study in survey model is to determine the thoughts about the quality of school life of students in private primary schools and in public schools students, and to determine whether there is any difference or not between them. The data of the research was provided by the help of Quality of School Life Scale. Scale consists of twenty item which have answer scale, type of likert. For this prupose, hypothesises were written and were tested. The data of the research was provided from the schools in city centre of Yozgat. The example of research consists of 160 students. The test of t was applied to test the hypothesises. At the result of analyzing which was done; it was found out that there was a difference between students which were in public primary schools and private primary schools, about the thoughts on quality of school life. But, when it was researched on the base of sub scales, it was found out a difference in one of the sub scales but not in others.
Tarama modelindeki bu araştırmanın amacı devlet ilköğretim okulları öğrencileri ile özel ilköğretim okulları öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerini belirlemek ve aralarında bir fark olup olmadığını saptamaktır. Veriler Okul Yaşamının Niteliği Ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek likert tipi cevap skalasına sahip yirmi adet maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın amacını belirlemek için hipotezler yazılmış ve test edilmiştir. Araştırmanın verileri Yozgat il merkezindeki okullardan elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 160 öğrenci oluşturmaktadır. Hipotezlerin test edilmesinde t testine başvurulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; devlet ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrenciler ile özel ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin okul yaşamının niteliği görüşleri arasında bir fark olduğu bulunmuştur. Ancak alt boyutlar bazında incelendiği zaman alt boyutlardan birisinde fark bulunmuş diğerlerinde ise bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 17 Sayı: 17 |