PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

x

Yıl 2004, Cilt 15, Sayı 15, 18 - 30, 01.01.2004

Öz

ences Theory and recent developments in the education area and we tried to determine the results of application of this method. With the last findings and developments connected with Intelligence, came out some new comprehensions normally. The theory, which developed same as long studies by Howard Garner and his friends, isn’t only a description of intelligence, a new education as well. According to the Multiple Intelligence Theory intelligence has eight sorts. Every people have the all kind of intelligence but they developed in different degrees in every person. This theory defence that to be used all sort of the intelligence period of learning teaching and to appraise of learning materials. Thus, except for numeral and verbal intelligence, which had had a big importance in traditional method, developed people in the other sort of intelligence can be successful these sort of intelligence. This theory has changed the aim of general education system as implicit and method. Also it brought a new visuals angle to art education. Especially, this theory discovered general characteristic of visual representation lesson, which called Art education. On the general meaning this study supports characteristic of describing study, which based on qualitative observations. At this study was used more than one method. Reached findings appeared that this application, which was represented as to Multiple Intelligence Theory, has revealed to art education variation and affluence. Also we can say that with this theory the lessons become more amusing and productive as to the traditional method.

SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2004, Cilt 15, Sayı 15, 18 - 30, 01.01.2004

Öz

Bu araştırma ile; Çoklu Zeka Kuramı’ndan ve eğitim alanındaki en son gelişmelerden yararlanılarak tasarlanan yeni bir sanat eğitimi yönteminin uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçların görülmesi amaçlanmıştır. Zeka ile ilgili en son bulgular ve teknolojideki gelişmeler, eğitim alanında yeni anlayışları da beraberinde getirmiştir. Howard Gardner ve arkadaşları tarafından uzun araştırmalar sonucu geliştirilen kuram, zeka tanımıyla kalmayıp yeni bir eğitim felsefesi ile birlikte karşımıza çıkmıştır. Çoklu Zeka Kuramı’na göre zekanın sekiz türü vardır. Bu zeka türlerinin hepsi tüm bireylerde mevcuttur. Fakat, bireyin zeka türleri farklı derecelerde gelişmiştir. Bu kuram, öğrenme-öğretme sürecinde ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde tüm zeka türlerinin işe koşulmasını savunmaktadır. Böylece, geleneksel yönteme büyük ölçüde hakim olan sayısal ve sözel zeka dışında, diğer zeka türlerinde gelişmiş olan bireylerin de başarılı olmaları, kendilerini zayıf oldukları zeka türlerinde de geliştirmeleri sağlanabilmektedir. Genel eğitim sistemini hedef, içerik yöntem vs. olarak değiştiren bu kuram, sanat eğitimine de yeni bir bakış açısı getirmiştir. Özellikle Resim-İş eğitimi dersi olarak bilinen görsel tasarım amaçlı dersin genel karakterini ortaya çıkarmıştır. Araştırma, genel olarak nitel gözlemlere dayalı betimleme araştırması özelliği taşımaktadır. Araştırmada birden fazla metot kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, Çoklu Zeka Kuramına göre tasarlanan bu uygulamanın sanat eğitimine çeşitlilik ve zenginlik getirdiğini, dersi geleneksel yönteme göre daha eğlenceli ve verimli hale getirdiğini ortaya çıkarmıştır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah AYAYDIN Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2004, Cilt 15, Sayı 15

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133078, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2004}, volume = {15}, number = {15}, pages = {18 - 30}, title = {SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {Ayaydın, Abdullah} }
APA Ayaydın, A. (2004). SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 15 (15) , 18-30 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11128/133078
MLA Ayaydın, A. "SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2004 ): 18-30 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11128/133078>
Chicago Ayaydın, A. "SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2004 ): 18-30
RIS TY - JOUR T1 - SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ AU - AbdullahAyaydın Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 18 EP - 30 VL - 15 IS - 15 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ %A Abdullah Ayaydın %T SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ %D 2004 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 15 %N 15 %R %U
ISNAD Ayaydın, Abdullah . "SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 / 15 (Ocak 2004): 18-30 .
AMA Ayaydın A. SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ. PUJE. 2004; 15(15): 18-30.
Vancouver Ayaydın A. SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 15(15): 18-30.
IEEE A. Ayaydın , "SANAT EĞİTİMİNDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ VE UYGULAMA ÖRNEĞİ", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 15, sayı. 15, ss. 18-30, Oca. 2004

..........................