Bu araştırma, birer öğretmen adayı olarak kabul edilen yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik tutumları ve matematik kaygıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı ve Afyon öğretmen okullarına devam eden 408 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğretmen adaylarının matematik tutumlarını ölçmek için Matematik Tutum Ölçeği, Matematik kaygısını ölçmek için Matematik Kaygısı Ölçeği ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler T-testi, Pearson Moment Korelasyon ve Varyans Analizi teknikleri ile test edilmiştir. Matematik tutumu ve matematik kaygısı arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.
In this study the relationship between mathematics attitudes and mathematics anxiety of teacher high school students were examined. The sample of the study included 408 students from Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı and Afyon teacher high schools. Two instruments âMath Attitude Scaleâ and âMath Anxiety Scaleâ were used . Demographical information form was also used that was prepared by the authors of this paper. T-test and Variance analyses techniques was used for statistical analyses. It was found high corellation between math attitude and math anxiety.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 14 |