BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE ARCS MOTIVATION MODEL UPON

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 14, 173 - 182, 01.02.2003

Öz

In this research, the effect of the ARCS Motivation Model upon the students’ motivation towards mathematics was investigated. Therefore, ARCS Motivation Model was applied to 7th grade students at a middle school in Ankara at 2001-2002 terms. In research, experimental group studied ARCS Motivation Model, on the other hand the control group received traditionally designed mathematics instruction over 4 weeks. Motivation test was developed and used as a pre and post test. Independent-samples ttest was used for testing the hypothesis of the research. Post test results showed that experimental group and the control group did not differ significantly on motivation towards mathematics.

ARCS MOTİVASYON MODELİ’NİN ÖĞRENCİLERİN

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 14, 173 - 182, 01.02.2003

Öz

Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada, deney grubuna ARCS Motivasyon Modeli, kontrol grubuna ise geleneksel matematik öğretim yöntemleri 4 hafta süreyle uygulanmıştır. Motivasyon testi, öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezini test etmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Son test sonuçları, deney ve kontrol grupları arasında matematiğe yönelik motivasyonları bakımından anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Dede Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Dede, Y. (2003). ARCS MOTİVASYON MODELİ’NİN ÖĞRENCİLERİN. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 173-182.