BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 187 - 198, 01.01.2003

Öz

In recent years, studies of conceptual learning and misconceptions gained great important. One of the conclusion of these studies, misconception is obstacle for meaningful learning. One of the way removed this obstacle, absolutely these misconceptions should be determined and detected. The purpose of this study is to designate the misconceptions concerning the mass and weight. The study also aims to investigated how misconceptions formed according to level of class. A conception test containing open-ended and multiple choices questions was prepared and it was applied to the 6, 7 and 8 year primary school students. The results from data analyzing that students have some misconceptions about mass and weight.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜTLE VE AĞIRLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI VE BU YANILGILARIN 6.,7. ve 8. SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE DAĞILIMI

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 187 - 198, 01.01.2003

Öz

Son yıllarda kavramsal öğrenme ve kavram yanılgıları hakkında yapılan çalışmalar büyük bir önem kazanmıştır. Bu çalışmaların ulaştığı sonuçlardan biri, kavram yanılgılarının anlamlı öğrenme için engel teşkil ettiğidir.Bu engeli ortadan kaldırmanın bir yolu da mutlak surette kavram yanılgılarının tespit edilip ortaya çıkarılmasıdır. Bu çalışma; ilköğretim öğrencilerinin kütle ve ağırlık kavramları ile ilgi kavram yanılgılarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Ayrıca çalışmada; öğrencilerin bu kavram yanılgılarını 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerine göre oluşturma şekilleri incelenmiştir. Araştırmada çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan bir kavram testi hazırlanmış ve testten elde edilen veriler, öğrencilerin sınıf düzeyleri de göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Frekans ve yüzdeleri hesaplanan cevaplara göre; ilköğretim öğrencilerinin kütle ve ağırlık kavramları ile ilgili olarak çok sayıda kavram yanılgısına sahip oldukları ortaya konmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Koray Bu kişi benim

Arş.Gör. Nilgün Tatar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Koray, Ö., & Tatar, A. N. (2003). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜTLE VE AĞIRLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI VE BU YANILGILARIN 6.,7. ve 8. SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE DAĞILIMI. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 187-198.