BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK KONULARINI KAVRAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 199 - 210, 01.01.2003

Öz

Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlama düzeylerini ve bunun kalıcılığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öğrencilerin hem günlük yaşamdaki olaylarla bağlantı kurarak, hem de teorik bilgilerini kullanarak cevaplayabilecekleri sorular içeren bir tanılayıcı (diagnostik) test hazırlanmıştır. Bu test, ilköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri olaylarla ilgili soruları teorik bilgi gerektiren sorulara oranla cevaplamada hem daha fazla istekli ve hem de daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Bu bulgular sonucunda etkili bir fen eğitimi yapılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.

A STUDY ON PRIMARY STUDENTS’ CONCEPTION LEVEL OF HEAT AND TEMPERATURE

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 199 - 210, 01.01.2003

Öz

This study was carried out in order to determine the primary students’ understanding level and stability of the knowledge of heat and temperature. For this purpose, a diagnostic test was designed in order to test both students’ understanding and application of these knowledge into everyday life. This test was applied to 4, 5, 6, 7 and 8th grade primary school students. The results demonstrated that students were more successful and willing to answer the questions related to everyday life rather than theoretical questions. In the light of these findings some suggesstions have been made.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Şenocak Bu kişi benim

Arş. Gör. Refik Dilber Bu kişi benim

Yrd.Doç. Dr. Mustafa Sözbilir Bu kişi benim

Prof. Dr. Yavuz Taşkesenligil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Şenocak, E., Dilber, A. G. R., Sözbilir, Y. D. M., Taşkesenligil, P. D. Y. (2003). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK KONULARINI KAVRAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 199-210.