BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 12 Sayı: 12, 21 - 35, 01.02.2002

Öz

The purpose of this study was to examine the difference between empathic tendency scores of the groups in terms of some psychosocial variables. Data was collected Interpersonal Reactivity Index and Personal Information. The sample consisted of a total 402 students (248 female and 154 male) from different departments of the faculty of education. The results show that empathic tendency is significantly related to gender, perceived the orientation of personal value, and perceived responsibility level. In addition, perspective taking, empathic concern and personal distress are significantly related some psychosocial variables. The findings were discussed in the context of literature.

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA EMPATİK EĞİLİM DÜZEYİNİN BAZI PSİKOSOSYAL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2002, Cilt: 12 Sayı: 12, 21 - 35, 01.02.2002

Öz

Bu çalışmanın amacı, bazı psikososyal değişkenlere bağlı olarak empatik eğilim puanları açısından gruplar arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 402 (248 kız, 154 erkek) öğrenciye Kişilerarası Tepkiverme Ölçeği (KTÖ), araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplamak için hazırlanmış Bilgi Formu ile birlikte uygulanmıştır. Sonuçlar empatik eğilimlerin cinsiyet, algılanan kişisel değer yönelimi ve algılanmış sorumluluk düzeyi ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca perspektif alma, empatik ilgi ve kişisel sıkıntı duygusu bazı psikososyal değişkenlerle ilişkili bulunmuştur. Elde edilen diğer bulgular literatürdki bulgular çerçevesinde tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdinç Duru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Duru, E. (2002). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA EMPATİK EĞİLİM DÜZEYİNİN BAZI PSİKOSOSYAL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 21-35.