PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

ENGLISH TEACHERS’ VIEWS OF THE NATURE AND PURPOSE OF PRIMARY SCIENCE EDUCATION

Yıl 2002, Cilt 12, Sayı 12, 36 - 47, 01.02.2002

Öz

The National Curriculum in England and Wales, as a result of the 1988 Educational Reform Act, has made the notion of science education is much more significant than previously. Primary school pupils must now have opportunities to work scientifically and develop appropriate skills and processes. The purpose of the study is to explore primary school teachers’ views of the nature and purpose of science education. The participants of the study were 27 teachers who were at an INSET course that aimed to develop their theoretical and practical understanding of science education. An open-ended questionnaire was used in the study. The results show, among others, that science education helps children develop essential basic skills by which they can have a better understanding of life and the world around them.

İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri

Yıl 2002, Cilt 12, Sayı 12, 36 - 47, 01.02.2002

Öz

1988 Eğitimde Reform Uygulamasının sonucu olarak İngiltere ve Galler’deki ulusal program, fen eğitiminin önceki dönemlere göre çok önemli olduğunu belirtmektedir. İlköğretim okulu öğrencileri günümüzde bilimsel olarak çalışma olanaklarına sahip olmalı ve uygun beceriler ve süreçler geliştirmelidirler. Peki öğretmenler bu konu hakkında ne düşünmektedirler? Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerin fen eğitiminin amacı ve doğası hakkında düşüncelerini tespit etmektir. Araştırmanın katılımcıları, çocuklar için fen eğitimini kuramsal ve uygulama olarak geliştirmeyi amaç edinmiş bir biçimde düzenlenen bir meslek içi eğitim kurslarına katılan 27 öğretmendir. Araştırmada, açık-uçlu bir anket kullanılmıştır. Araştırmanın bazı sonuçları, fen eğitimi çocukların kendi yaşamlarını ve etraflarındaki dünyayı daha iyi anlamaya sahip olacak temel becerileri geliştirmek olduğunu göstermektedir.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

DURMUŞ EKİZ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2002, Cilt 12, Sayı 12

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133129, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2002}, volume = {12}, number = {12}, pages = {36 - 47}, title = {İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri}, key = {cite}, author = {Ekiz, DURMUŞ} }
APA Ekiz, D. (2002). İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (12) , 36-47 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11131/133129
MLA Ekiz, D. "İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2002 ): 36-47 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11131/133129>
Chicago Ekiz, D. "İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2002 ): 36-47
RIS TY - JOUR T1 - İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri AU - DURMUŞEkiz Y1 - 2002 PY - 2002 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 36 EP - 47 VL - 12 IS - 12 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri %A DURMUŞ Ekiz %T İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri %D 2002 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 12 %N 12 %R %U
ISNAD Ekiz, DURMUŞ . "İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 / 12 (Şubat 2002): 36-47 .
AMA Ekiz D. İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri. PUJE. 2002; 12(12): 36-47.
Vancouver Ekiz D. İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 12(12): 36-47.
IEEE D. Ekiz , "İngiliz Öğretmenlerin İlköğretim Fen Eğitiminin Doğası ve Amacı Hakkındaki Düşünceleri", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 12, sayı. 12, ss. 36-47, Şub. 2002

..........................