PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt 11, Sayı 11, 34 - 43, 01.01.2002

Öz

In this study, the relationships between test anxiety and some psychosocial variables were investigated. The sample consisted of 926 (434 female and 492 male) students at Pamukkale University. To collect the data, Test Anxiety Inventory developed by Spilberger (1980) and Sex Role Inventory developed by Bem (1974) were used. Acording to the results, there were significiant differences between gender, sex role identity perception of achievement, programs and classes for test anxiety.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2002, Cilt 11, Sayı 11, 34 - 43, 01.01.2002

Öz

Bu çalışmada, sınav kaygısıyla bazı psiko-sosyal değişkenlerin ilişkileri incelenmiştir. Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinden oluşan 926 (434 kız ve 492 erkek) kişi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Spilberger (1980) tarafından geliştirilen Sınav Kaygısı Envanteri, Bem (1974) tarafından geliştirilen Cinsiyet Rolü Değerlendirme Envanteri kullanılmıştır. Verilerin varyans analizi sonuçlarına göre, sınav kaygısının, cinsiyet, cinsiyet rolü kimliği özellikleri, başarı düzeyini algılama, bölümler ve sınıflar arasında anlamlı düzeyde fark yarattığı görülmüştür.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahin KAPIKIRAN Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2002, Cilt 11, Sayı 11

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133139, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2002}, volume = {11}, number = {11}, pages = {34 - 43}, title = {ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME}, key = {cite}, author = {Kapıkıran, Şahin} }
APA Kapıkıran, Ş. (2002). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 11 (11) , 34-43 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11132/133139
MLA Kapıkıran, Ş. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2002 ): 34-43 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11132/133139>
Chicago Kapıkıran, Ş. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2002 ): 34-43
RIS TY - JOUR T1 - ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME AU - ŞahinKapıkıran Y1 - 2002 PY - 2002 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 34 EP - 43 VL - 11 IS - 11 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME %A Şahin Kapıkıran %T ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME %D 2002 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 11 %N 11 %R %U
ISNAD Kapıkıran, Şahin . "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 / 11 (Ocak 2002): 34-43 .
AMA Kapıkıran Ş. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. PUJE. 2002; 11(11): 34-43.
Vancouver Kapıkıran Ş. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 11(11): 34-43.
IEEE Ş. Kapıkıran , "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sayı. 11, ss. 34-43, Oca. 2002

..........................