BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 11 Sayı: 11, 34 - 43, 01.01.2002

Öz

In this study, the relationships between test anxiety and some psychosocial variables were investigated. The sample consisted of 926 (434 female and 492 male) students at Pamukkale University. To collect the data, Test Anxiety Inventory developed by Spilberger (1980) and Sex Role Inventory developed by Bem (1974) were used. Acording to the results, there were significiant differences between gender, sex role identity perception of achievement, programs and classes for test anxiety.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2002, Cilt: 11 Sayı: 11, 34 - 43, 01.01.2002

Öz

Bu çalışmada, sınav kaygısıyla bazı psiko-sosyal değişkenlerin ilişkileri incelenmiştir. Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinden oluşan 926 (434 kız ve 492 erkek) kişi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Spilberger (1980) tarafından geliştirilen Sınav Kaygısı Envanteri, Bem (1974) tarafından geliştirilen Cinsiyet Rolü Değerlendirme Envanteri kullanılmıştır. Verilerin varyans analizi sonuçlarına göre, sınav kaygısının, cinsiyet, cinsiyet rolü kimliği özellikleri, başarı düzeyini algılama, bölümler ve sınıflar arasında anlamlı düzeyde fark yarattığı görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahin Kapıkıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 11 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Kapıkıran, Ş. (2002). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISININ BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11), 34-43.