Principals are the main âfacilitatorâ in using computer and internet in education. Corporating internet sources with curriculum is teachersâ duty but training teachers about the necessity of computer aided teaching is principalsâ. Arranging seminars, employing technology coordinator, changing school culture ext. should be the main responsibility of the principals. This study defines what is the internetsâ place in education, how to use it, teachersâ role in internet aided assignments, principalsâ responsibility in changing education from being classical to computer aided, multi knowledge sources education. Turkey should catch the opportunity of education with internet in order to innovate their curriculums which have not altered for quite long time.
Eğitimde bilgisayar ve internet kullanımında okul müdürleri ana âkolaylaştırıcıâ rolü oynamaktadırlar. İnternetten elde edilen kaynakları müfredat ile birleştirmek öğretmenin rolü iken öğretmenleri bilgisayarla öğretim konusunda eğitmek ise okul yöneticisinin görevidir. Seminerler düzenlemek, teknoloji koordinatörü işe almak, okul kültürünü değiştirmek vb .okul yöneticisinin ana sorumluluklarındandır. Bu çalışma, eğitimde internetin rolünün ne olduğunu, nasıl kullanılacağını, öğretmenin internet kaynakları ile ödev yapılmasındaki kılavuzluğunu, okul yöneticisinin klasik eğitimden bilişim teknolojisine geçişle gelişen görevlerini belirlemeye çalışmaktadır. Türkiye internetle eğitim şansını, müfredatları geliştirmek yönünde kullanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 9 Sayı: 9 |