Music teaching can be define as planning, beginning, directing, facilitating, realizing and controlling of musical learning and teaching process. Classroom and school experiences, interaction with school and family environment, relations with friends and teachers have been important role on developing student sel-cencept in music. So used methods in educational and teaching process affect student self-concept consequently their achievement. In this study the effect on student self-concept from one of the cooperative learning techniques that is student Teams & Achievement Divisions Technique and traditional teaching technique are compared in music lesson. The studyâs sample includes total 80 students to be in the fifth class Buca-Çakabey Elementary School. Control group pre-test, post-test design was applied in this study. Scale of self-concept in music was used for collecting data developed for fifth graders students in elementary school by the author herself. The collected data were evaluated by various techniques as frequency, arithmethic-mean, t-test, one-way variance analyzing. The results of this study indicate that Student-Teams & Achievement Divisions are significantly more effective on the student Self-concept in music.
Belli bir amaç doğrultusunda müziksel öğretme ve planlama, başlatma, yönlendirme, kolaylaştırma, gerçekleştirme ve denetleme süreci olarak tanımlanabilen müzik öğretimi müzik eğitiminin odak noktasını oluşturmaktadır. Bireyin kim olduğuna ve ne olacağına ilişkin algısı, inancı, kendine uygun gördüğü kimlik ve biçtiği değer olarak kabul edilen benlik çevreyle etkileşim sonucunda kavramsallaşmaktadır. Benlik kavramı çevreyle etkileşim sonucu edinildiği için öğrenilmiş davranışlardan oluşmakta, bu neden öğrencinin benlik kavramının gelişmesinde arkadaşlar, öğretmenleri ve diğer etkenlerle birlikte okulun çok büyük önemi bulunmaktadır. Bu nedenle eğitim ve öğretim sürecinde kullanılan yöntemler de öğrencinin benlik kavramını dolayısıyla öğrencinin başarısını etkilemektedir. İşbirlikçi öğrenme tekniklerinden Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri Tekniği ile geleneksel öğretim tekniğinin uygulandığı müzik dersinde öğrencilerin benlik kavramları arasında farklılığın olup olmadığının araştırıldığı bu çalışmanın örneklemini Buca-Çakabey İlköğretim okulunda beşinci sınıfta okumakta olan 80 öğrenci oluşturmuştur. Kontrol gruplu ön-test, son-test deseninin uygulandığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından ilköğretim okulları beşinci sınıf öğrencileri için geliştirilen Müziğe İlişkin Benli Kavramı Ölçeği kullanılmış olup, verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmış olup grupların arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmışır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 7 Sayı: 7 |