School Management problem has recently become a popular subject of discussions in public opinion, scientific resources and National Education practices. The locus of this discussion is the management of primary education. As the present practices have been analyzed, it is found out that National Education Ministry has not got a high education institute training managers for schools. Producing politics considering teaching occupation as the base of everything is not a scientific way in term of contemporary management approach.
Son yıllarda kamu oyunda, bilimsel kaynaklarda ve milli eğitim çalışmalarında okul yöneticiliği sorunu güncel bir tartışma durumuna gelmiştir. Bu tartışmaların odak noktasını ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Bu okulların en önemli sorunu ise yöneticisinin hangi anlayışa göre yöneteceğidir. Mevcut uygulamalar incelendiğinde Milli Eğitim Bakanlığının yönetici yetiştiren bir yüksek öğrenim kurumunun bulunmadığı anlaşılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının her şeyin temeline öğretmenlik mesleğini yerleştirerek politikalar geliştirilmesi bilimsel değildir. Bilimsel olmadığı gibi çağdaş yöneticilik anlayışına da uymamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 7 Sayı: 7 |