In this study, some of the commercial softwares which can be used in teaching social studies are evaluated. For this purpose, an evaluation form was developed by reading the related literature. After evaluating the mentioned softwares, it is concluded that they have made important supplements to the usage of computer assisted instruction in social studies. It is also concluded that they can be used in activities to help developing multi-intelligence since this type of activities are rarely done within Turkish educational systems. However, these softwares need to be re-developed from the point of educational and psychological principles. Most of them mainly present the knowledge whereas they should also help to develop critical thinking, problem solving and decision making skills. At the end of the research report, some proposals were listed for individual users, teachers and software manufacturers
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılabilecek ticari yazılımların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Değerlendirmede ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen bir değerlendirme formu kullanılmıştır. Değerlendirme sonunda, ele alınan yazılımların, Türkiyeâde bilgisayar destekli öğretim yönteminin sosyal bilgiler öğretimine girmesine ön ayak oldukları kanaatine varılmıştır. Bunların, ilköğretim okullarında çok sınırlı oranda kullanılan çoklu zeka teorisine dayalı etkinlikleri zenginleştirmeye de katkıda bulunabilecekleri düşünülmektedir. Ancak, değerlendirilen yazılımların, farklı düzeylerde de olsa, bazı yönlerden geliştirilmeye muhtaç oldukları da saptanmıştır. Keza, eğitsel açıdan bakıldığında, söz konusu yazılımların, tamamına yakınının bilgi aktarıcı bir nitelikte olduğu, öğrencilerin yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmeye önemli bir katkı sağlamadıkları görülmüştür. Araştırmanın sonunda, gerek son kullanıcılar, gerekse yazılım üretici firmalara yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 1999 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 6 Sayı: 6 |