Human behaviors ar e predominecatly determined by their needs and mitives The school administrator has to motivate the school personnel to direct them to the school objectives Process theories basıcly , focuse on the Identification of out factors that stimulate individual the behave Ifthe school administrator have information about the process theories ,he or she will know out factors that stimulate the individual to behave and form his or her stategy andpractise
Behavior Motive Motivation Process Theories Contitioning Expenctancy Theories Eauity Theory Go
Davranış temel olarak imanların gereksinmeleri ve güdüleri tarafından belirlenir. Okul yöneticisi okulun amaçları doğrultusunda performans göstermeleri için iş görenleri güdülemelidir. Süreç teorileri esas itibariyle , kişiyi davranışa sevk eden dış faktörleri belirlemeye ağırlık vermektedir. Okul yöneticisi süreç kuramlarını bilirse kişiyi davranışa sevk eden dış faktörlerin ne olduğunu bilir, ona göre strateji oluşturur ve uygular.
Davranış güdü güdüleme süreç kuramları şartlandırma beklenti teorileri eşitlik teorisi amaç teorisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 1998 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 4 Sayı: 4 |