In
this study, it is aimed to research perceptions of Guidance and Counseling
Department in the Atatürk University students about their profession via
metaphor. In the research, one of the case study patterns, an embedded
single-case design was used. The participants in this study included 276
students from Guidance and Counseling Department in the Atatürk University
students, Turkey. Data were collected by open ended survey method. Participants
were asked to complete sentence “Graduation from the Department of Guidance and
Counseling is like..., because…”. Data were analysed by using content analysis
method. According to results, overall, participants produced 91 valid metaphors
about their professions. Regarding to these metaphorical images, 14 conceptual
categories were identified. Within this framework, the metaphors developed by
university students department of guidance and counseling were analysed and
commented in five steps: (1) naming metaphors (2) classification of metaphors
(3) developing categories (4) conducting validity and reliability and (5)
transferring datas on computer system.
Deparment of Guidance and Counseling Atatürk University students metaphors level of education gender
Bu
araştırmanın amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilim dalında öğrenim
gören üniversite öğrencilerinin kendi mesleklerine ilişkin algılarını
metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Araştırmada durum çalışması desenlerinden
biri olan iç içe geçmiş çoklu deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Atatürk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalında
2012-2013 eğitim-öğretim yılında 1., 2., 3., ve 4.sınıfta öğrenim gören 276 üniversite
öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır.
Ankette katılımcılardan “Rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü
mezunları…’ya benzer, çünkü…” cümlesinin tamamlamaları istenmiştir. Veriler
içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Bu kapsamda, üniversite öğrencilerinin
geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi süreci: (1) metaforların
adlandırılması (2) metaforların tasnif edilmesi (3) kategori geliştirme (4) geçerlik ve
güvenirliği sağlama (5) verileri bilgisayar ortamına aktarma olmak üzere beş
aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre,
katılımcılar rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü mezunları kavramına
ilişkin 91 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar daha sonra ortak
özellikleri açısından değerlendirilerek 14
farklı kategoride altında toplanmıştır.
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilim dalı üniversite öğrencileri metafor öğrenim düzeyleri cinsiyet
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2013 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 36 Sayı: 36 |