The aim of this study is to examine and assess
the visual perceptions of gifted students at Science and Arts Centers about democracy.
The study group of the research was 204 gifted students studying at Science and
Arts Centers (BİLSEM) at Ankara, Bartın, Kırşehir, Kastamonu, Zonguldak, Sinop
and Düzce provinces in 2013-2014 academic year. The data in the study, in which
survey method was used, was collected via a form which included two sections.
The first section included personal information questions while the section
included questions prepared in draw- and-tell technique in order to identify
students’ democracy perceptions. The obtained data were defined via content
analysis method and a code list was formed. And then, themes that could bring
the codes under certain categories were determined. And finally, the data were
interpreted and sample student explanations were given. The result of the study
revealed that the democracy perception of gifted students was about elections
among 5th graders while it mostly changed towards democratic values
in the 6th, 7th and 9th grades
Social studies gifted students democracy BİLSEM. (Science and Arts Center)
Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören üstün
yetenekli öğrencilerin demokrasiye ilişkin görsel algılarını inceleyerek bir
değerlendirme yapmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014
eğitim öğretim yılı Ankara, Bartın, Kırşehir, Kastamonu, Zonguldak, Sinop ve
Düzce illerinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören ve çalışmaya
katılan 204 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Tarama modelinin
kullanıldığı araştırmada veriler, öğrencilerin kişisel
bilgilerinin sorulduğu birinci bölümden ve demokrasi algılarını belirleyebilmek
için çiz ve anlat tekniğine uygun olarak hazırlanan ikinci bölümden oluşan bir
form aracılığıyla toplanmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizi yöntemiyle tanımlanarak, bir kod listesi
oluşturulmuştur. Ardından kodları belirli kategoriler altında toplayabilen
temalar bulunmuştur. Son aşamada ise, veriler yorumlanmış ve öğrencilerin açıklamalarından
örnek ifadelere yer verilmiştir. Çalışma sonunda, üstün yetenekli öğrencilerde
demokrasi algısının, 5. sınıfta daha çok seçimle ilgili olduğu, 8. sınıfta
egemenlik, 6. 7 ve 9. sınıfta ise çoğunlukla demokratik değerlere doğru yönelim
gösterdiği tespit edilmiştir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2014 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 38 Sayı: 38 |