Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Users’ Views Evaluation for Online Advance Organizer Concept Teaching Material (ÇİDKOM)

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 1 - 15, 01.01.2016

Öz

The aim of this study is to analyze the views of students on online
advance organizer concept teaching material (ÇİDKOM) that provides to organize
digital contents on a concept map for teaching of science/physics concepts. The
questionnaire was prepared special to this study and the pilot study was
carried out with 344 grade 7 students in the first year application of the
ÇİDKOM. In the second year application the views were collected from 505 grade
6 students. Students indicated that visual design and contents should be
enhanced. In general students declared positive views related to easy-to-use
and user-friendly structure as well as concept-teaching focused structure. Students
indicated that they felt themselves relaxed while using it and more than half
of the students learned the usage within one week. The educational software
evaluation tool prepared for this study was also used to evaluate similar
software in other studies. 

Kaynakça

  • Akbulut, Ö.E., Akdeniz A.R., ve Tural Dinçer, G., (2008, Nisan). Benzetim Yazılımlarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Entegrasyonu Konusunda Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Kuşadası, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 11. Basım. Ankara: Pegem-A Yayıncılık
  • Çepni S., Bacanak, A., Aydın, M., Ürey, M., ve Bakırcı, H., (2012, Haziran). İlköğretim öğrencilerinin ve velilerin web tabanlı performans değerlendirme programı hakkındaki görüşleri. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Demirli, C. (2002, Mayıs). Web Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri (F.Ü. Örneği). Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. 8th ed. New York: Mc Graw Hill, 240-255.
  • Field, A. (2005). Discovering Statistics Using SPSS (2nd ed.). London: Sage Publications.
  • Gürol, A., Aktı, S., Demirli, C., (2010, Mayıs). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Kurumlarda Kullanılmakta Olan Eğitsel Yazılıma Yönelik Görüşleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Elazığ.
  • Güzeller, C. ve Korkmaz, Ö. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretimde Bir Ders Yazılımı Değerlendirmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 155-168.
  • Henke, H. (2001). Evaluating Web-Based Instructional Design. Internet’ten 18.11.2014’de <http://hrast.pef.uni-lj.si/~joze/podiplomci/prs/clanki03/evalwbi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kara,Y. (2009). Özel Öğretici Yazılımın Kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına, Kavram Yanılgılarına Ve Tutumlarına Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (3), 651 - 672 .
  • Kaya, Z., (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Kelly, G. (2008). A collaborative process for evaluating new educational Technologies. Campus-Wide Information Systems, 25 (2), 105-113.
  • Lin, C. Y., Hung, P. H., Wang, L. C., ve Lin, C. C. (2010, Ağustos). Reducing cognitive load through virtual environments among hearing-impaired students. In Circuits, Communications and System (PACCS), 2010 Second Pacific-Asia Conference on (Vol. 1, pp. 183-186). IEEE.
  • Mayer, R. E., (2005). Cognitive Theory Of Multimedia Learning. The Cambridge Handbook Of Multimedia Learning, 31-48.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
  • Mayer, R. E., ve Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educational Psychologist, 38(1), 43-52.
  • Novak, J. D., (2008). Concept maps: What the heck is this? Excerpted, rearranged (and annotated) from an online manuscript by Joseph D. Novak, Cornell University. https://www.msu.edu/~luckie/ctools/
  • Novak, J. D. & Cañas, A. J., (2008). The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. (Technical Report, Florida Institute for Human and Machine Cognition, Pensacola, Florida). www.ihmc.us
  • Paivio, A. (1986). Mental representation: A dual coding approach. England: Oxford University Press.
  • Pöhnl, S., ve Bogner, F. X., (2012). Learning with Computer-Based Multimedia: Gender Effects on Efficiency. Journal of Educational Computing Research, 12(4), 387-407.
  • Roberts, W. E., (2009). The Use of Cues in Multimedia Instructions in Technology as a way to Reduce Cognitive Load. Yayımlanmamış Doktora Tezi, The Graduate Faculty of North Caroline State University, North Caroline.
  • Seferoğlu, S.S. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 4. Baskı. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Sim, G., Macfarlane, S., ve Read, J. (2006). All work and no play: Measuring fun, usability, and learning in software for children. Computers & Education, 46 (2006), 235–248.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S., (2007). Using Multivariate Statistics (5th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Yazar (2014). [Ayrıntılar Hakem Değerlendirmesi için Çıkarılmıştır]
  • Yazar 2 (2014). [Ayrıntılar Hakem Değerlendirmesi için Çıkarılmıştır]
  • Watts, E.H., Wojcik, B.W., Peterson-Karlan, G.R., ve Parette, H.P., (2006). Educational Software Evaluation Form – GP-K. Internet’ten 18.11.2014’de http://www.amac.gatech.edu/wiki/images/e/e8/Softevalform_Fall07.doc adresinden alınmıştır.
  • Wrench, J.S., (2001). Educational Software Evaluation Form: Towards a New Evaluation of Educational Software. The Source, 3(1), 34-47. Internet’ten 18.11.2014’de http://www.usc.edu/education/TheSource/ adresinden alınmıştır.

Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyali için Kullanıcı Görüşlerinin Analizi

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 1 - 15, 01.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı çevrimiçi
yapısı ile fen/fizik derslerindeki kavramların öğretiminde kullanılacak dijital
içeriklerin kavram haritası üzerinde organize edilmesini sağlayan çevrimiçi
ileri düzenleyici kavram öğretim materyaliyle (ÇİDKOM) ilgili öğrenci
görüşlerinin incelenmesidir. Kullanıcı görüşlerinin toplandığı anket bu
çalışmaya özgü geliştirilmiş 20 çoktan seçmeli ve 5 açık uçlu sorudan
oluşmaktadır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için pilot uygulama ÇİDKOM’u
ilk yıl kullanan 344 yedinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Geliştirilen
anket ile ikinci yıl uygulamalarında 505 öğrenciden görüşler toplanmıştır. Öğrenciler
görsel tasarım ve içerik öğelerini geliştirilmesi gereken unsurlar olarak
belirtmiştir. Genel olarak öğrenciler, kullanım kolaylığını, kullanıcı dostu ve
kavram eğitime öncelik veren yapısını olumlu bulmuşlardır. Öğrenciler
kullanımda kendilerini rahat hissettiklerini, ve yarıdan fazlasının kullanımını
bir hafta içinde öğrendikleri belirtmiştir. Çalışmaya özgü geliştirilen eğitimsel
yazılımları değerlendirme aracı bundan sonra benzer amaçlı yazılım
değerlendirme çalışmalarında kullanılabilir. 

Kaynakça

  • Akbulut, Ö.E., Akdeniz A.R., ve Tural Dinçer, G., (2008, Nisan). Benzetim Yazılımlarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Entegrasyonu Konusunda Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Kuşadası, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 11. Basım. Ankara: Pegem-A Yayıncılık
  • Çepni S., Bacanak, A., Aydın, M., Ürey, M., ve Bakırcı, H., (2012, Haziran). İlköğretim öğrencilerinin ve velilerin web tabanlı performans değerlendirme programı hakkındaki görüşleri. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Demirli, C. (2002, Mayıs). Web Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri (F.Ü. Örneği). Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. 8th ed. New York: Mc Graw Hill, 240-255.
  • Field, A. (2005). Discovering Statistics Using SPSS (2nd ed.). London: Sage Publications.
  • Gürol, A., Aktı, S., Demirli, C., (2010, Mayıs). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Kurumlarda Kullanılmakta Olan Eğitsel Yazılıma Yönelik Görüşleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Elazığ.
  • Güzeller, C. ve Korkmaz, Ö. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretimde Bir Ders Yazılımı Değerlendirmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 155-168.
  • Henke, H. (2001). Evaluating Web-Based Instructional Design. Internet’ten 18.11.2014’de <http://hrast.pef.uni-lj.si/~joze/podiplomci/prs/clanki03/evalwbi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kara,Y. (2009). Özel Öğretici Yazılımın Kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına, Kavram Yanılgılarına Ve Tutumlarına Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (3), 651 - 672 .
  • Kaya, Z., (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Kelly, G. (2008). A collaborative process for evaluating new educational Technologies. Campus-Wide Information Systems, 25 (2), 105-113.
  • Lin, C. Y., Hung, P. H., Wang, L. C., ve Lin, C. C. (2010, Ağustos). Reducing cognitive load through virtual environments among hearing-impaired students. In Circuits, Communications and System (PACCS), 2010 Second Pacific-Asia Conference on (Vol. 1, pp. 183-186). IEEE.
  • Mayer, R. E., (2005). Cognitive Theory Of Multimedia Learning. The Cambridge Handbook Of Multimedia Learning, 31-48.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
  • Mayer, R. E., ve Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educational Psychologist, 38(1), 43-52.
  • Novak, J. D., (2008). Concept maps: What the heck is this? Excerpted, rearranged (and annotated) from an online manuscript by Joseph D. Novak, Cornell University. https://www.msu.edu/~luckie/ctools/
  • Novak, J. D. & Cañas, A. J., (2008). The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. (Technical Report, Florida Institute for Human and Machine Cognition, Pensacola, Florida). www.ihmc.us
  • Paivio, A. (1986). Mental representation: A dual coding approach. England: Oxford University Press.
  • Pöhnl, S., ve Bogner, F. X., (2012). Learning with Computer-Based Multimedia: Gender Effects on Efficiency. Journal of Educational Computing Research, 12(4), 387-407.
  • Roberts, W. E., (2009). The Use of Cues in Multimedia Instructions in Technology as a way to Reduce Cognitive Load. Yayımlanmamış Doktora Tezi, The Graduate Faculty of North Caroline State University, North Caroline.
  • Seferoğlu, S.S. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 4. Baskı. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Sim, G., Macfarlane, S., ve Read, J. (2006). All work and no play: Measuring fun, usability, and learning in software for children. Computers & Education, 46 (2006), 235–248.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S., (2007). Using Multivariate Statistics (5th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Yazar (2014). [Ayrıntılar Hakem Değerlendirmesi için Çıkarılmıştır]
  • Yazar 2 (2014). [Ayrıntılar Hakem Değerlendirmesi için Çıkarılmıştır]
  • Watts, E.H., Wojcik, B.W., Peterson-Karlan, G.R., ve Parette, H.P., (2006). Educational Software Evaluation Form – GP-K. Internet’ten 18.11.2014’de http://www.amac.gatech.edu/wiki/images/e/e8/Softevalform_Fall07.doc adresinden alınmıştır.
  • Wrench, J.S., (2001). Educational Software Evaluation Form: Towards a New Evaluation of Educational Software. The Source, 3(1), 34-47. Internet’ten 18.11.2014’de http://www.usc.edu/education/TheSource/ adresinden alınmıştır.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Korur

Onur Sevli

Emre Yılmaz Bu kişi benim

Serhab Berdur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2014
Kabul Tarihi 26 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Korur, F., Sevli, O., Yılmaz, E., Berdur, S. (2016). Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyali için Kullanıcı Görüşlerinin Analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 1-15.