Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A New Approach When Comprehending The Order Of Operations In Mathematics Instruction: Mnemoni

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 51 - 67, 01.01.2016

Öz

The aim of this research is to investigate the
effect of the mnemonic device (When You Get Money You Can Quickly Go On a
Vacation) over students’ success and to find out students’ solution strategies
when solving problems requiring the use of order of operations rule. This
research model
mixes the
results from
a quasi-experimental
pretest-posttest design with a control group and
from clinical interviews to
find out students` solution strategies when solving order of operation problems
. Results from the study illustrated that
using Mnemonic Device in instruction is more effective on students’ success and
the level of retention on the order of
operations subject comparing to the regular classrooom activities. Moreover it was found that experimental group mostly used
Mnemonic Device when solving order of operation problems and control group only
and partly  used order of operation
rules. 

Kaynakça

  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2006) Qualitative research in education: An introduction to theory and methods. Allyn & Bacon: Boston
  • Öksüz, C. (2009) “İşlem Sırasının Kavratılması”, İlköğretim Online, c.8, s.2, ss. 306-312.
  • Peterson, Dr. (2000) “History of the Order of Operations”, http://mathforum.org/library/drmath/view/52582.html (Erişim Tarihi : 26.03.2008)
  • Senemoğlu, N. (2009) Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya(14. Baskı), Pegem Akademi Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Uça, S. (2010). Matematik Öğretiminde İşlem Sırasının Kavratılmasında Yeni Bir Yaklaşım: Mnemoni. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara.

Matematik Öğretiminde İşlem Sırasının Kavratılmasında Yeni Bir Yaklaşım: Mnemoni

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 51 - 67, 01.01.2016

Öz

Araştırmanın amacı, 6.
sınıf öğrencilerinin “Matematik Öğretiminde İşlem Sırası” konusunda kullanılan
bir bellek destekleyici ipucunun (Parayı
Bulan Çabucak Tatile Çıkar) öğrencilerin başarılarına etkisi ve
öğrencilerin bu kuralı gerektiren problemlerdeki çözüm stratejilerinin
belirlenmesidir. Araştırmada öğrencilerin işlem sırası kuralına yönelik
başarılarının yarı deneysel araştırma modeli kullanılarak araştırıldığı nicel
araştırma metodu ile öğrencilerin işlem sırası kuralı gerektiren problemlerdeki
çözüm stratejilerinin detaylı olarak ele alındığı klinik görüşmelerin
kullanıldığı nitel araştırma metodu birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; işlem sırası konusunda bellek
destekleyici ipucunun kullanıldığı bir ortamın, ipucunun kullanılmadığı bir
öğrenme ortamına göre başarıyı ve konunun kalıcılık düzeyini önemli ölçüde
yükselttiği tespit edilmiştir. Ayrıca bellek destekleyici ipucunun kullanıldığı
deney grubunda yer alan öğrencilerin işlem sırası gerektiren problemlerdeki
çözüm stratejilerinde bellek destekleyici ipucundan yararlandıkları, bunun yanı
sıra kontrol grubunda ise sadece işlem sırası kuralından ve kısmi derecede
yararlandıkları belirlenmiştir

Kaynakça

  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2006) Qualitative research in education: An introduction to theory and methods. Allyn & Bacon: Boston
  • Öksüz, C. (2009) “İşlem Sırasının Kavratılması”, İlköğretim Online, c.8, s.2, ss. 306-312.
  • Peterson, Dr. (2000) “History of the Order of Operations”, http://mathforum.org/library/drmath/view/52582.html (Erişim Tarihi : 26.03.2008)
  • Senemoğlu, N. (2009) Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya(14. Baskı), Pegem Akademi Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Uça, S. (2010). Matematik Öğretiminde İşlem Sırasının Kavratılmasında Yeni Bir Yaklaşım: Mnemoni. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sanem Uça Bu kişi benim

Cumali Öksüz

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2015
Kabul Tarihi 22 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Uça, S., & Öksüz, C. (2016). Matematik Öğretiminde İşlem Sırasının Kavratılmasında Yeni Bir Yaklaşım: Mnemoni. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 51-67.