Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Transformation of Location in Artists’ Works Through Technological Developments as a Concept in Art Education

Yıl 2017, Cilt: 41 Sayı: 41, 47 - 59, 01.01.2017

Öz

Art education is a
comprehensive education that must be present in every phase of educational
programs starting from pre-school education.
Affiliated with other disciplines, art education
is an important discipline producing new formations by accommodating science
and technology within the contemporary science concept, as in any other field
.
The concept of location within the educational process reminds the feature of
physical environment by the individual’s perception, thus leads to questioning
the relationship between the inner world and the outer world.



The
research focuses on the transformation of location in artists’ work with the
innovation triggered by electronical technologies such as industrial and
technical advancements, Pop Art, Op Art and Kinetic Art, Performance Art,
Installation, Video Art, Digital Technology and Internet since the milestone of
the invention of photography through technological advancements. The data
gathered in this research is significant for attaining the concept of location
in art education and allowing individuals to benefit from technological
advancements, critical thinking, interpreting and application
.

Kaynakça

  • Antmen, A. (2002a). Yerleştirme: Heykelin Dönüşümü mü?. Sanat Dünyamız, Sayı: 82, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 204.
  • Antmen, A. (2010b). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık, 243-252-277.
  • Atakan, N. (2008). Sanatta Alternatif Arayışla.. İzmir: Karakalem Kitabevi, 62-63.
  • Başar, R. (2000). Bilgi Çağında Disiplinler Arası bir metin olarak sanat. Bilgi Çağı ve Sanat. VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Bozkurt, M. (2005). Video Sanatı. İstanbul: Bileşim Yayınevi, 93.
  • Charles, V., Manca, J., McShane, M., Wigal, D. (2012). 1000 Muteşem resim. N. Elhüseyni (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 502.
  • Christiane, P. (2003). Digital Art (World of Art). London, UK: Thames & Hudson Ltd, 133.
  • Cumming, R. (2008). Görsel rehberler sanat. İstanbul: İnkılap Kitabevi, 464.
  • Crone R., Von Stosch, A. (2008). Anish Kapoor. Prestel, Munich, Berlin, London, New York, 34.
  • Demirkol, V. (2008). Batı Sanatında Modernizm ve Postmodernizm. İstanbul: Evrensel Basım Yayın, 157.
  • Eco, U. (2009). Çirkinliğin tarihi. İstanbul: Doğan Kitap, 380.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (1998). 2. Cilt, İstanbul: Yem Yayın, 664-1260.
  • Germaner, S. (1997). 1960 Sonrası Sanat: Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 9-10-25-31-43.
  • Haydaroğlu, M. (1997). 500 sanatçı 500 sanat eseri. İstanbul: Yem Yayın, 244.
  • Karaalioğlu, O. (2013). Figür-mekân ilişkisi bağlamında fotogerçekçilik. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Keser, N. (2005). Sanat Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi, 101.
  • Kılınç, G., M. (2007). Bedenin, iktidar kavramına karşıt bir öğe olarak vücut ve performans sanatında kullanılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Langford, M. (1997). Story of Photography, Second Edition, Library of Congress Cataloguing in Publication Data, Great Britain, 3.
  • Little, S. (2013). İzmler – Sanatı Anlamak. İstanbul: Yem Yayın, 134.
  • Lynton, N. (2009). Modern sanatın öyküsü. C. Çapan (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi, 329-343-344.
  • Oskay, H.A. (2014). Fotoğrafın Tartışılan Gerçekliği ve Gerçeküstücülük. Ulakbilge, 2 (3), s.19-30.
  • Ögel, S. (1977). Çevresel Sanat. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Yayınları.
  • Rapoport, A., (1997). Human aspects of urban form: towards a man-environment approach to urban form and design. Pergamon Press, Great Britain.
  • Sağlamtimur, Z., Ö. (2013). Walter Benjamin’in Bakış Açısından Tarih ve Fotoğraf İlişkisi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 37, iletisimdergisi.gazi.edu.tr/site/index.php/IKAD/article/download/63/67 erişim tarihi: 6.10.2016.
  • Selvi, S. (Ed.). (2010). Sanat atlası. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 549-573-584.
  • Şahiner, R. (2008). Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 198.
  • Şenergüç, M. (26 Ocak 2006). Modern Sanatın Prometheus”u. Açık Gazete, İstanbul.
  • Turani, A. (2012). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 758.
  • Ülker, D. (2014). Mekan yanılsamasından resim yüzeyine espas. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ünver, E. (2013). Bilim ve teknoloji gelişir sanat değişir. Cumhuriyet Bilim ve Teknoloji Dergisi, 9(32).
  • Uysal, A. (2011). Gelişen Teknolojiler Odağında Değişen-Dönüşen Sanat-Sanat Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. 1. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Başkent Üniversitesi, 25.
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 238-319.
  • Zimmerman, P. (2009). Body Language: The Presence and Absence of Cindy Sherman, Sherrie Levine and Barbara Kruger, http://peterandjoan.blogs.wm.edu/2009/03/11/barbara-kruger-a-room-with-a-view/ erişim tarihi: 07. 03. 2015.

Sanat Eğitiminde Mekân Kavramının Teknolojik Gelişmelerle Sanatçıların Yapıtlarındaki Başkalaşımı

Yıl 2017, Cilt: 41 Sayı: 41, 47 - 59, 01.01.2017

Öz

Sanat eğitimi okul öncesi dönemden itibaren
eğitim programlarının her aşamasında yer verilmesi gereken geniş kapsamlı bir
eğitimdir.
Diğer bilim dallarıyla ilişkili olan sanat eğitimi, çağımızın her alanında olduğu gibi çağdaş sanat anlayışı içerisinde de bilim ve teknolojiye yer vererek yeni
oluşumların gerçekleştirildiği
önemli bir eğitim alanı olma özelliğini
taşımaktadır. Bu eğitim süreci içerisinde mekân kavramı, bireye algılama
bakımından yaşadığı ortamı ve bulunduğu çevre olgusunu anımsattığı için iç
dünyanın dış dünyayla ilişkisini sorgulatan bir kavramdır. Bu araştırmada, sanat eğitiminde mekân
kavramını ve mekânın teknolojik gelişmelerle sanatçıların yapıtlarındaki
başkalaşımını sanatçıların yapıtları doğrultusunda incelemek araştırmanın temel
amacını oluşturmaktadır. Araştırmada, teknolojik gelişmelerin sonucu
fotoğrafın keşfiyle ortaya çıkan endüstriyel ve teknik yenilikler; Pop Art, Op
Art ve Kinetik Art, Performans Sanatı, Enstalasyon, Video Sanatı, Dijital
Teknoloji ve İnternet gibi elektronik teknolojilerin getirdiği yeniliklerle
sanatçıların yapıtlarındaki mekânın başkalaşımı incelenmiştir.
Araştırma ile elde edilen veriler, sanat eğitiminde
mekân kavramının kazanılması ve bireyin teknolojik gelişmelerle teknolojik
olanaklardan yararlanma, düşünme, araştırma, yorumlama ve uygulama yapabilmesi
açısından önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Antmen, A. (2002a). Yerleştirme: Heykelin Dönüşümü mü?. Sanat Dünyamız, Sayı: 82, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 204.
  • Antmen, A. (2010b). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık, 243-252-277.
  • Atakan, N. (2008). Sanatta Alternatif Arayışla.. İzmir: Karakalem Kitabevi, 62-63.
  • Başar, R. (2000). Bilgi Çağında Disiplinler Arası bir metin olarak sanat. Bilgi Çağı ve Sanat. VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Bozkurt, M. (2005). Video Sanatı. İstanbul: Bileşim Yayınevi, 93.
  • Charles, V., Manca, J., McShane, M., Wigal, D. (2012). 1000 Muteşem resim. N. Elhüseyni (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 502.
  • Christiane, P. (2003). Digital Art (World of Art). London, UK: Thames & Hudson Ltd, 133.
  • Cumming, R. (2008). Görsel rehberler sanat. İstanbul: İnkılap Kitabevi, 464.
  • Crone R., Von Stosch, A. (2008). Anish Kapoor. Prestel, Munich, Berlin, London, New York, 34.
  • Demirkol, V. (2008). Batı Sanatında Modernizm ve Postmodernizm. İstanbul: Evrensel Basım Yayın, 157.
  • Eco, U. (2009). Çirkinliğin tarihi. İstanbul: Doğan Kitap, 380.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (1998). 2. Cilt, İstanbul: Yem Yayın, 664-1260.
  • Germaner, S. (1997). 1960 Sonrası Sanat: Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 9-10-25-31-43.
  • Haydaroğlu, M. (1997). 500 sanatçı 500 sanat eseri. İstanbul: Yem Yayın, 244.
  • Karaalioğlu, O. (2013). Figür-mekân ilişkisi bağlamında fotogerçekçilik. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Keser, N. (2005). Sanat Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi, 101.
  • Kılınç, G., M. (2007). Bedenin, iktidar kavramına karşıt bir öğe olarak vücut ve performans sanatında kullanılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Langford, M. (1997). Story of Photography, Second Edition, Library of Congress Cataloguing in Publication Data, Great Britain, 3.
  • Little, S. (2013). İzmler – Sanatı Anlamak. İstanbul: Yem Yayın, 134.
  • Lynton, N. (2009). Modern sanatın öyküsü. C. Çapan (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi, 329-343-344.
  • Oskay, H.A. (2014). Fotoğrafın Tartışılan Gerçekliği ve Gerçeküstücülük. Ulakbilge, 2 (3), s.19-30.
  • Ögel, S. (1977). Çevresel Sanat. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Yayınları.
  • Rapoport, A., (1997). Human aspects of urban form: towards a man-environment approach to urban form and design. Pergamon Press, Great Britain.
  • Sağlamtimur, Z., Ö. (2013). Walter Benjamin’in Bakış Açısından Tarih ve Fotoğraf İlişkisi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 37, iletisimdergisi.gazi.edu.tr/site/index.php/IKAD/article/download/63/67 erişim tarihi: 6.10.2016.
  • Selvi, S. (Ed.). (2010). Sanat atlası. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 549-573-584.
  • Şahiner, R. (2008). Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 198.
  • Şenergüç, M. (26 Ocak 2006). Modern Sanatın Prometheus”u. Açık Gazete, İstanbul.
  • Turani, A. (2012). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 758.
  • Ülker, D. (2014). Mekan yanılsamasından resim yüzeyine espas. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ünver, E. (2013). Bilim ve teknoloji gelişir sanat değişir. Cumhuriyet Bilim ve Teknoloji Dergisi, 9(32).
  • Uysal, A. (2011). Gelişen Teknolojiler Odağında Değişen-Dönüşen Sanat-Sanat Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. 1. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Başkent Üniversitesi, 25.
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 238-319.
  • Zimmerman, P. (2009). Body Language: The Presence and Absence of Cindy Sherman, Sherrie Levine and Barbara Kruger, http://peterandjoan.blogs.wm.edu/2009/03/11/barbara-kruger-a-room-with-a-view/ erişim tarihi: 07. 03. 2015.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Beyoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2015
Kabul Tarihi 15 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 41 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Beyoğlu, A. (2017). Sanat Eğitiminde Mekân Kavramının Teknolojik Gelişmelerle Sanatçıların Yapıtlarındaki Başkalaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 47-59.