Art education is a
comprehensive education that must be present in every phase of educational
programs starting from pre-school education. Affiliated with other disciplines, art education
is an important discipline producing new formations by accommodating science
and technology within the contemporary science concept, as in any other field.
The concept of location within the educational process reminds the feature of
physical environment by the individual’s perception, thus leads to questioning
the relationship between the inner world and the outer world.
The
research focuses on the transformation of location in artists’ work with the
innovation triggered by electronical technologies such as industrial and
technical advancements, Pop Art, Op Art and Kinetic Art, Performance Art,
Installation, Video Art, Digital Technology and Internet since the milestone of
the invention of photography through technological advancements. The data
gathered in this research is significant for attaining the concept of location
in art education and allowing individuals to benefit from technological
advancements, critical thinking, interpreting and application.
Sanat eğitimi okul öncesi dönemden itibaren
eğitim programlarının her aşamasında yer verilmesi gereken geniş kapsamlı bir
eğitimdir. Diğer bilim dallarıyla ilişkili olan sanat eğitimi, çağımızın her alanında olduğu gibi çağdaş sanat anlayışı içerisinde de bilim ve teknolojiye yer vererek yeni
oluşumların gerçekleştirildiği önemli bir eğitim alanı olma özelliğini
taşımaktadır. Bu eğitim süreci içerisinde mekân kavramı, bireye algılama
bakımından yaşadığı ortamı ve bulunduğu çevre olgusunu anımsattığı için iç
dünyanın dış dünyayla ilişkisini sorgulatan bir kavramdır. Bu araştırmada, sanat eğitiminde mekân
kavramını ve mekânın teknolojik gelişmelerle sanatçıların yapıtlarındaki
başkalaşımını sanatçıların yapıtları doğrultusunda incelemek araştırmanın temel
amacını oluşturmaktadır. Araştırmada, teknolojik gelişmelerin sonucu
fotoğrafın keşfiyle ortaya çıkan endüstriyel ve teknik yenilikler; Pop Art, Op
Art ve Kinetik Art, Performans Sanatı, Enstalasyon, Video Sanatı, Dijital
Teknoloji ve İnternet gibi elektronik teknolojilerin getirdiği yeniliklerle
sanatçıların yapıtlarındaki mekânın başkalaşımı incelenmiştir. Araştırma ile elde edilen veriler, sanat eğitiminde
mekân kavramının kazanılması ve bireyin teknolojik gelişmelerle teknolojik
olanaklardan yararlanma, düşünme, araştırma, yorumlama ve uygulama yapabilmesi
açısından önem taşımaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2015 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 41 Sayı: 41 |