Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Perceptions of Pamukkale University Faculty of Education Students about the Content and Teaching of Instructional Technologies Courses

Yıl 2017, Cilt: 42 Sayı: 42, 125 - 137, 01.07.2017

Öz

The model, shape, presentation and content of effective
teaching should be changed because of the developing technology. The technology,
which has been developing and spreading rapidly with each passing day, has
entered into every field of our life. So that, it has been an important factor
in enhancing the quality and level of development of the using skill of the instructional
technologies of students and teachers. In this context, the courses that have
content of graphic and animation have important contents for learning graphics
based programs which are used the material development of teacher candidates.
In this study, a scale was developed to measure the opinions of students of
Pamukkale University Faculty of Education on these courses. It applied in 4
different department. As a result of analyzing the scales, semantic differences
were observed on the department, gender and classroom knowledge of teacher
candidates. Particularly the students in the Pre-School Education Department,
who are in the first grade and mostly composed of female students, are
satisfied with the content of the courses but they stated that the courses are
unnecessary.

Kaynakça

  • Aktaş, İ., Özmen, H., ve Türkan, S. (2013). Fatih projesi ile sınıflara kazandırılan etkileşimli tahtaların kullanılma düzeyleri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Alım, M. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ötmg) dersinin önemi ve öğretim sürecine ilişkin öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 243-262.
  • Alım, M. (2015). Coğrafya öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı/geliştirme dersinde elde ettikleri kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(33), 1–10.
  • Arıcı, N., ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430.
  • Birişçi, S., Karal, H. (2010). Bilgisayar öğretmeni adaylarının eğitimde bilgisayar animasyonlarının kullanılabilirliği hakkındaki görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1613-1627.
  • Bonifaz, A., ve Zucker, A. (2004). Lessons learned about providing laptops for all students. Newton, MA: Education.
  • Cohen, D. (1988). Educational technology and school organization. (P. P. Nickerson, Raymond S.; Zodhiates, Ed.)Technology in education: Looking toward 2020. Routledge.
  • Council, N. R. (1996). National science education standards. Washington: National Academy Press.
  • Eğitimde Fatih Projesi. (n.d.). . Retrieved May 28, 2017, from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlilikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 153-164
  • Ingram, D., Willcutt, J., ve Jordan, K. (2008). Laptop initiative evaluation report.20.06.2017 tarihinde https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/138605/1/Laptop%20Initiative%20Evaluation.pdf den alınmıştır
  • İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (5th ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadüz, A., ve Baytak, A. (2010). Teknoloji Destekli Öğretimin Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencileri Tarafından Nasıl Algılandığının İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 0(20), 7–29.
  • McGregor, K., Griffeth, S., Wheat, T., ve Byrd, J. (2004). Using computer-generated animation as additional visual elaboration in undergraduate courses-student perceptions. Proceedings of the 23rd Annual Western Region Agricultural Education Research Conference. Honolulu.
  • PAÜ .:. Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi. (n.d.). . Retrieved May 28, 2017, from https://ebs.pau.edu.tr/
  • Tezcan, H., ve Yılmaz, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yönteminin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 18–32.
  • Varank, İ., ve Ergün, A. (2008). Uygulamaya dayalı eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme yeterliliklerinin belirlenmesi. 8th International Educational Technology Conference anadolu University, Eskişehir.

Öğretim Teknolojileri Derslerinin İçeriğine ve İşleyişine İlişkin Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Algıları

Yıl 2017, Cilt: 42 Sayı: 42, 125 - 137, 01.07.2017

Öz

Gelişen teknoloji ile
etkili öğretim modelinin, şeklinin, sunumunun ve içeriğinin değiştirilmesi
gereksinimi doğmuştur. Hayatımızın her alanına giren teknolojinin, her geçen
gün büyük bir hızla gelişmesi ve yaygınlaşması, öğrenci ve öğretmenlerin
öğretim teknolojilerini kullanma becerilerini geliştirme niteliği ve seviyesini
arttırmalarında önemli bir etken olmuştur. Bu çalışmada, grafik ve canlandırma içerikli dersleri alan öğretmen
adaylarının materyal geliştirme de grafik tabanlı programların kullanımına
ilişkin görüşleri incelenmiştir. Yapılan çalışma kapsamında Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bu dersler ile ilgili görüşlerini
ölçmek adına bir ölçek geliştirilmiştir. 4 farklı bölüme uygulanan ölçeğin
analizi sonucunda öğretmen adaylarının bölüm, cinsiyet ve sınıf bilgileri
üzerinde anlamsal farklılıklar gözlemlenmiştir. Bilhassa 1. Sınıfta olan ve çoğunluğu kız öğrencilerden
oluşan Okul Öncesi Eğitimi Bölümü öğrencileri ders içeriklerini yeterli
görmelerine karşın derslerin gereksiz olduğunu belirtmişlerdir. 

Kaynakça

  • Aktaş, İ., Özmen, H., ve Türkan, S. (2013). Fatih projesi ile sınıflara kazandırılan etkileşimli tahtaların kullanılma düzeyleri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Alım, M. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ötmg) dersinin önemi ve öğretim sürecine ilişkin öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 243-262.
  • Alım, M. (2015). Coğrafya öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı/geliştirme dersinde elde ettikleri kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(33), 1–10.
  • Arıcı, N., ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430.
  • Birişçi, S., Karal, H. (2010). Bilgisayar öğretmeni adaylarının eğitimde bilgisayar animasyonlarının kullanılabilirliği hakkındaki görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1613-1627.
  • Bonifaz, A., ve Zucker, A. (2004). Lessons learned about providing laptops for all students. Newton, MA: Education.
  • Cohen, D. (1988). Educational technology and school organization. (P. P. Nickerson, Raymond S.; Zodhiates, Ed.)Technology in education: Looking toward 2020. Routledge.
  • Council, N. R. (1996). National science education standards. Washington: National Academy Press.
  • Eğitimde Fatih Projesi. (n.d.). . Retrieved May 28, 2017, from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlilikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 153-164
  • Ingram, D., Willcutt, J., ve Jordan, K. (2008). Laptop initiative evaluation report.20.06.2017 tarihinde https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/138605/1/Laptop%20Initiative%20Evaluation.pdf den alınmıştır
  • İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (5th ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadüz, A., ve Baytak, A. (2010). Teknoloji Destekli Öğretimin Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencileri Tarafından Nasıl Algılandığının İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 0(20), 7–29.
  • McGregor, K., Griffeth, S., Wheat, T., ve Byrd, J. (2004). Using computer-generated animation as additional visual elaboration in undergraduate courses-student perceptions. Proceedings of the 23rd Annual Western Region Agricultural Education Research Conference. Honolulu.
  • PAÜ .:. Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi. (n.d.). . Retrieved May 28, 2017, from https://ebs.pau.edu.tr/
  • Tezcan, H., ve Yılmaz, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yönteminin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 18–32.
  • Varank, İ., ve Ergün, A. (2008). Uygulamaya dayalı eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme yeterliliklerinin belirlenmesi. 8th International Educational Technology Conference anadolu University, Eskişehir.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Sinecen

Fatma Sinecen Bu kişi benim

Mahmut Sinecen

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 11 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Sinecen, O., Sinecen, F., & Sinecen, M. (2017). Öğretim Teknolojileri Derslerinin İçeriğine ve İşleyişine İlişkin Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Algıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 125-137.