The model, shape, presentation and content of effective
teaching should be changed because of the developing technology. The technology,
which has been developing and spreading rapidly with each passing day, has
entered into every field of our life. So that, it has been an important factor
in enhancing the quality and level of development of the using skill of the instructional
technologies of students and teachers. In this context, the courses that have
content of graphic and animation have important contents for learning graphics
based programs which are used the material development of teacher candidates.
In this study, a scale was developed to measure the opinions of students of
Pamukkale University Faculty of Education on these courses. It applied in 4
different department. As a result of analyzing the scales, semantic differences
were observed on the department, gender and classroom knowledge of teacher
candidates. Particularly the students in the Pre-School Education Department,
who are in the first grade and mostly composed of female students, are
satisfied with the content of the courses but they stated that the courses are
unnecessary.
Instructional Technologies Graphic and Animation Scale Perception of Course
Gelişen teknoloji ile
etkili öğretim modelinin, şeklinin, sunumunun ve içeriğinin değiştirilmesi
gereksinimi doğmuştur. Hayatımızın her alanına giren teknolojinin, her geçen
gün büyük bir hızla gelişmesi ve yaygınlaşması, öğrenci ve öğretmenlerin
öğretim teknolojilerini kullanma becerilerini geliştirme niteliği ve seviyesini
arttırmalarında önemli bir etken olmuştur. Bu çalışmada, grafik ve canlandırma içerikli dersleri alan öğretmen
adaylarının materyal geliştirme de grafik tabanlı programların kullanımına
ilişkin görüşleri incelenmiştir. Yapılan çalışma kapsamında Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bu dersler ile ilgili görüşlerini
ölçmek adına bir ölçek geliştirilmiştir. 4 farklı bölüme uygulanan ölçeğin
analizi sonucunda öğretmen adaylarının bölüm, cinsiyet ve sınıf bilgileri
üzerinde anlamsal farklılıklar gözlemlenmiştir. Bilhassa 1. Sınıfta olan ve çoğunluğu kız öğrencilerden
oluşan Okul Öncesi Eğitimi Bölümü öğrencileri ders içeriklerini yeterli
görmelerine karşın derslerin gereksiz olduğunu belirtmişlerdir.
Öğretim Teknolojileri Grafik ve Canlandırma Ölçek Ders Algısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 42 Sayı: 42 |