Bu çalışmanın amacı, ortaokul
öğrencilerinin eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda Denizli ili merkez ilçelerinde yer alan toplam 60 okulda Korkut
(1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve
Demir (2006) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Ölçekleri Takımı
ortaokul öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışmada aynı zamanda iki ölçeğin de
yapı geçerliliği ortaokul öğrencileri için yeniden incelenmiştir. Elde edilen
bulgular ilgili araştırmalar doğrultusunda tartışılmıştır.
eleştirel düşünme iletişim becerileri ortaokul öğrencileri geçerlik
The purpose of this study is to examine the critical thinking and communication skills of secondary school students. For this purpose, Communication Skills Evaluation Scale developed by Korkut (1996) and Critical Thinking Skills Scale Battery developed by Demir (2006) were implemented to the secondary school students in 60 schools located in Denizli city center. The current study also examined the both Scales for secondary school students. Findings were discussed in terms of related literature.
critical thinking communication skills secondary school students validity reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |