In this study, it was aimed to determine the relationship between the self-efficacy beliefs and the profeSional anxiety levels of the pedagogical formation education students. The research is in the relational search model. In the study, self-efficacy perceptions of formation students were considered as independent and professional anxiety levels as dependent variables. The research's universe constitutes 1012 prospective teachers trained in the Pedagogical Formation Education Certificate Program at the Pamukkale University Faculty of Education. The sample consists of 283 prospective teachers selected by random sampling from this group. In the research, "Teacher Self-Efficacy Belief Scale" was used to determine the self-efficacy of teacher candidates and "Anxiety Scale of Pre-Service Teachers" was used to determine professional anxiety levels. There was a negative relationship between the self-efficacy perceptions of the teacher candidates and their occupational concerns. Teacher candidates with high self-efficacy perceptions have low levels of professional anxiety. In addition, it can be said that the self-efficacy perception significantly predicts the level of professional anxiety.
Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin özyeterlik inançları ile mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Çalışmada formasyon öğrencilerinin öz-yeterlik algıları bağımsız, mesleki kaygı düzeyleri bağımlı değişken olarak ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programında eğitim gören 1012 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem ise bu gruptan tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 283 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının özyeterliklerinin belirlenmesi için “Öğretmen Özyeterlik İnanç Ölçeği”, mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesi için ise “Hizmet Öncesi Öğretmenlerin Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasında negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Özyeterlik algıları yüksek olan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri düşüktür. Ayrıca, özyeterlik algısının mesleki kaygı düzeyini anlamlı olarak yordadığı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Başvuru Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 45, Sayı 45 |
Bibtex | @araştırma makalesi { pauefd444591, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {45}, number = {45}, pages = {353 - 375}, title = {Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki}, key = {cite}, author = {Kahraman, Ümit and Çelik, Kazım} } |
APA | Kahraman, Ü. & Çelik, K. (2019). Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 45 (45) , 353-375 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/41649/444591 |
MLA | Kahraman, Ü. , Çelik, K. "Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 45 (2019 ): 353-375 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/41649/444591> |
Chicago | Kahraman, Ü. , Çelik, K. "Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 45 (2019 ): 353-375 |
RIS | TY - JOUR T1 - Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki AU - Ümit Kahraman , Kazım Çelik Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 353 EP - 375 VL - 45 IS - 45 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki %A Ümit Kahraman , Kazım Çelik %T Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki %D 2019 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 45 %N 45 %R %U |
ISNAD | Kahraman, Ümit , Çelik, Kazım . "Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 45 / 45 (Ocak 2019): 353-375 . |
AMA | Kahraman Ü. , Çelik K. Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. PUJE. 2019; 45(45): 353-375. |
Vancouver | Kahraman Ü. , Çelik K. Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 45(45): 353-375. |
IEEE | Ü. Kahraman ve K. Çelik , "Eğitim Fakültesi Formasyon Öğrencilerinin Özyeterlik İnançları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 45, sayı. 45, ss. 353-375, Oca. 2019 |
..........................