Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sekizinci Sınıf Seviyesinde Kullanılan İngilizce Ders Kitaplarındaki Kelime Öğelerinin Karşılaştırılması

Yıl 2022, Sayı: 54, 130 - 157, 02.01.2022
https://doi.org/10.9779/pauefd.798049

Öz

Bu araştırmada Türkiye’de sekizinci sınıf seviyesinde kullanılan ders kitaplarındaki kelime öğelerinin analiz edilmesi ve kelime sıklıklarının Avrupa Ortak Dil Çerçeve Metni (CEFR), İngiliz Ulusal Derlemi (BNC), Çağdaş Amerikan İngilizcesi Derlemi (COCA) ve Akademik Kelime Listesi (AWL) ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Buna ek olarak, en sık kullanılan 50 fiil, sıfat ve zarf belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, sık kullanılan fiiller do, is, are, have, sık kullanılan sıfatlar correct, short, natural, great, good, new, social, first, favorite ve sık kullanılan zarflar ise then, really, there, here, very, always, too, well, more, usually ve often olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Touchstone 2 kitabında yer alan kelimeler Avrupa Ortak Dil Çerçeve Metni A2 seviyesi, İngiliz Ulusal Derlemi ve Çağdaş Amerikan İngilizcesi Derleminin ilk 2000 kelime listeleri ile çoğunlukla uyuşmaktayken incelenen diğer kitaplarda tatmin edici bir oran elde edilememiştir. Akademik Kelime Listesi dikkate alındığında Upswing English kitabında yer alan kelimeler en yüksek uyum oranına sahiptir.
Araştırma sonucunda, Touchstone 2 kitabı diğer kitaplardan daha yüksek oranlara sahip olsa bile kitap yazarlarının kelime seçimlerini araştırmanın sonuçlarını dikkate alarak revize etmeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, T. (2004). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 45-57.
  • Alcaraz, G. (2009). Frequency and functionality: Two keys for L2 coursebooks. International Journal of English Studies, 9(3), 61-72.
  • Alexiou, T., Mattheoudakis, M. Saratsli, D., & Vagenas, A. (2019). Words don’t come easy: Linguistic analysis of vocabulary in Magic Books. Journal of Applied Linguistics, 32, 25-41. https://doi.org/10.26262/jal.v0i32.7515,
  • Anthony, L. (2019). AntConc (3.5.8. Versiyon) [Bilgisayar Yazılımı]. Tokyo, Japonya: Waseda Üniversitesi.
  • Arslan, A., & Erarslan, A. (2019). Lexical analysis of a textbook based on the EVP. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 7(1), 1-12. https://doi.org/10.18298/ijlet.3230
  • Baydal, D. (2016). A corpus based study on vocabulary of an A2 level English textbook (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Cao, T. H. P. (2018). Vocabulary in EFL textbook: An analysis of “Life A2-B1” coursebook used for Vietnamese tertiary students. Proceedings of the 7th Vietnamese Young Researchers Conference in Education at Hanoi National University of Education, section 3, 548-556.
  • Coşkun-Demirpolat, B. (2015). Türkiye’nin yabancı dil öğretimiyle imtihanı sorunlar ve çözüm önerileri. ANALİZ, 131, 7-19.
  • Catalan, R. J., & Francisco, R. M. (2008). Vocabulary input in EFL textbooks. Revista Española De Lingüística Aplicada, 21, 147-165.
  • Çarıkçıoğlu, M. (2019). 2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Gilquin, G., & Granger, S. (2010). How can data-driven learning be used in language teaching? In A. O’Keeffe & M. McCarthy (Eds.), The Routledge handbook of corpus linguistics (pp. 359-370). Abingdon: Routledge.
  • Guan, X. (2013). A study on the application of data-driven learning in vocabulary teaching and learning in China’s EFL class. Journal of Language Teaching and Research, 4(1), 105-112. https://doi.org/10.4304/jltr.4.1.105-112
  • Güçlü, M., & Uçar, S. (2019). Türkiye’de İngilizce öğrenimi ve öğretimi konusunda yaşanan sorunlar üzerine genel bir değerlendirme. ERPA 2019 International Congress on Education (pp. 18-23). Sakarya, Turkey.
  • Gülersoy, A. E. (2013). İdeal ders kitabı arayışında Sosyal Bilgiler ders kitaplarının bazı özellikler açısından incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2(1), 8-26.
  • Güngör, F. (2016). Crosslinguistic analysis of lexical bundles in L1 English, L2 English, and L1 Turkish research articles (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Hajiyeva, K. (2015). A corpus-based lexical analysis of subject-specific university textbooks for English majors. Ampersand, 2, 136-144. https://doi.org/10.1016/j.amper.2015.10.001
  • Jahan, K, Mahmood, M.A. & Azhar, W. (2019). Lexical analysis of intermediate English coursebooks: A corpus based study. International Journal of Educational Sciences, 24(1-3), 13-22. https://doi.org/10.31901/24566322.2019/24.1-3.1071
  • Karadağ, Ö. (2019). Neden bir çocuk dili derlemine ihtiyacımız var? Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 765-780.
  • Kayaoğlu, M. N. (2011). A critical apprasial of the language textbook. KEFAD, 12(4), 341-356.
  • Krieger, D. (2003). Corpus linguistics: What it is and how it can be applied to teaching. The Internet TESL Journal, 9(3).
  • Masrai, A. & Milton, J. (2017). Recognition vocabulary knowledge and intelligence as predictors of academic achievement in EFL context. TESOL International Journal, 12(1), 128-142.
  • McCarthy, M. (2004). Touchstone from Corpus to Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.
  • McEnery, T. & Hardie, A. (2012). Corpus linguistics method, theory, and practice. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ministry of National Education. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce dersi (2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ministry of National Education. (2018a). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) İngilizce Dersi (2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ministry of National Education. (2018b). Turkey’s education vision 2023. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Nation, I.S.P. (1993) Vocabulary size, growth and use. In R. Schreuder and B. Weltens (Eds.), The bilingual lexicon (pp. 115-134). Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
  • Nation, I.S.P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nation, P., & Waring, R. (1997). Vocabulary size, text coverage and wordlists. In N. Schmitt & M. McCarthy (Eds.), Vocabulary: description, acqusition and pedagogy 1 (pp. 6-19). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nordlund, M., & Norberg, C. (2020). Vocabulary in EFL teaching materials for young learners. International Journal of Language Studies, 14(1), 89-116.
  • Öner, G., & Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 67-78.
  • Özdem, Z. (2010). The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Öztürk, M., & Çetin, K. B. (2018). Lexical component of young learners’ English syllabus in Turkey. International Journal of Languages Education, 6(3), 308-316. Peksoy, E., & Harmaoğlu, Ö. (2017). Corpus based authenticity analysis of language teaching coursebooks. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 287-307. http://dx.doi.org/10.18298/ijlet.2324
  • Sevinç, K. Ü. (2006). İlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi Diyarbakır örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Diyarbakır.
  • Suna, Y. & Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de yabancı dil öğrenme- öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlemesi. OPUS Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Thornbury, S. (2002). How to teach vocabulary. Essex: Pearson Education Limited.
  • Touchstone CEFR Guide Level 2 (2013). Cambridge University Press: Cambridge.
  • Turanlı, A. (2004). Yabancı dil öğretiminde istenmeyen öğrenci davranışları ve önleyici yönetim yaklaşımları. Eurasian Journal of Educational Research, 17, 31-44.
  • Ünlü, F. (2012). Loading, distribution, and repetition patterns of the 2000 high frequency words of general English in an EFL coursebook (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Wahid, R. (2011). The use of corpus-based techniques in literary analysis: Exploring learners’ perceptions. Asiatic, 5 (1), 104-128.
  • WebLingua (b.t). Textinspector. https://textinspector.com/workflow

A comparison of vocabulary items in eighth grade English coursebooks

Yıl 2022, Sayı: 54, 130 - 157, 02.01.2022
https://doi.org/10.9779/pauefd.798049

Öz

This study aims to analyze vocabulary items in the eighth grade English coursebooks used in Turkey and to compare their frequencies with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), British National Corpus (BNC), Corpus of Contemporary American English (COCA), and Academic Word List (AWL). Additionally, we extracted the most frequent 50 verbs, adjectives, and adverbs. The results revealed that the most frequent verbs were do, is are; the most frequent adjectives were correct, short, natural, great, good, new, social, first, favorite and the most frequent adverbs were then, really, there, here, very, always, too, well, more, usually and often. Touchstone 2 mostly corresponded to the CEFR A2 level, BNC’s and COCA’s first 2000 lists, while others had less satisfactory inclusion percentages. When we compared the coursebooks with AWL, Upswing English had the highest inclusion percentages. Although Touchstone 2 seems to have the highest inclusion percentages, all coursebooks should consider this study’s results to revise their vocabulary selection.

Kaynakça

  • Aktaş, T. (2004). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 45-57.
  • Alcaraz, G. (2009). Frequency and functionality: Two keys for L2 coursebooks. International Journal of English Studies, 9(3), 61-72.
  • Alexiou, T., Mattheoudakis, M. Saratsli, D., & Vagenas, A. (2019). Words don’t come easy: Linguistic analysis of vocabulary in Magic Books. Journal of Applied Linguistics, 32, 25-41. https://doi.org/10.26262/jal.v0i32.7515,
  • Anthony, L. (2019). AntConc (3.5.8. Versiyon) [Bilgisayar Yazılımı]. Tokyo, Japonya: Waseda Üniversitesi.
  • Arslan, A., & Erarslan, A. (2019). Lexical analysis of a textbook based on the EVP. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 7(1), 1-12. https://doi.org/10.18298/ijlet.3230
  • Baydal, D. (2016). A corpus based study on vocabulary of an A2 level English textbook (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Cao, T. H. P. (2018). Vocabulary in EFL textbook: An analysis of “Life A2-B1” coursebook used for Vietnamese tertiary students. Proceedings of the 7th Vietnamese Young Researchers Conference in Education at Hanoi National University of Education, section 3, 548-556.
  • Coşkun-Demirpolat, B. (2015). Türkiye’nin yabancı dil öğretimiyle imtihanı sorunlar ve çözüm önerileri. ANALİZ, 131, 7-19.
  • Catalan, R. J., & Francisco, R. M. (2008). Vocabulary input in EFL textbooks. Revista Española De Lingüística Aplicada, 21, 147-165.
  • Çarıkçıoğlu, M. (2019). 2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Gilquin, G., & Granger, S. (2010). How can data-driven learning be used in language teaching? In A. O’Keeffe & M. McCarthy (Eds.), The Routledge handbook of corpus linguistics (pp. 359-370). Abingdon: Routledge.
  • Guan, X. (2013). A study on the application of data-driven learning in vocabulary teaching and learning in China’s EFL class. Journal of Language Teaching and Research, 4(1), 105-112. https://doi.org/10.4304/jltr.4.1.105-112
  • Güçlü, M., & Uçar, S. (2019). Türkiye’de İngilizce öğrenimi ve öğretimi konusunda yaşanan sorunlar üzerine genel bir değerlendirme. ERPA 2019 International Congress on Education (pp. 18-23). Sakarya, Turkey.
  • Gülersoy, A. E. (2013). İdeal ders kitabı arayışında Sosyal Bilgiler ders kitaplarının bazı özellikler açısından incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2(1), 8-26.
  • Güngör, F. (2016). Crosslinguistic analysis of lexical bundles in L1 English, L2 English, and L1 Turkish research articles (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Hajiyeva, K. (2015). A corpus-based lexical analysis of subject-specific university textbooks for English majors. Ampersand, 2, 136-144. https://doi.org/10.1016/j.amper.2015.10.001
  • Jahan, K, Mahmood, M.A. & Azhar, W. (2019). Lexical analysis of intermediate English coursebooks: A corpus based study. International Journal of Educational Sciences, 24(1-3), 13-22. https://doi.org/10.31901/24566322.2019/24.1-3.1071
  • Karadağ, Ö. (2019). Neden bir çocuk dili derlemine ihtiyacımız var? Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 765-780.
  • Kayaoğlu, M. N. (2011). A critical apprasial of the language textbook. KEFAD, 12(4), 341-356.
  • Krieger, D. (2003). Corpus linguistics: What it is and how it can be applied to teaching. The Internet TESL Journal, 9(3).
  • Masrai, A. & Milton, J. (2017). Recognition vocabulary knowledge and intelligence as predictors of academic achievement in EFL context. TESOL International Journal, 12(1), 128-142.
  • McCarthy, M. (2004). Touchstone from Corpus to Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.
  • McEnery, T. & Hardie, A. (2012). Corpus linguistics method, theory, and practice. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ministry of National Education. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce dersi (2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ministry of National Education. (2018a). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) İngilizce Dersi (2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ministry of National Education. (2018b). Turkey’s education vision 2023. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Nation, I.S.P. (1993) Vocabulary size, growth and use. In R. Schreuder and B. Weltens (Eds.), The bilingual lexicon (pp. 115-134). Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
  • Nation, I.S.P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nation, P., & Waring, R. (1997). Vocabulary size, text coverage and wordlists. In N. Schmitt & M. McCarthy (Eds.), Vocabulary: description, acqusition and pedagogy 1 (pp. 6-19). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nordlund, M., & Norberg, C. (2020). Vocabulary in EFL teaching materials for young learners. International Journal of Language Studies, 14(1), 89-116.
  • Öner, G., & Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 67-78.
  • Özdem, Z. (2010). The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Öztürk, M., & Çetin, K. B. (2018). Lexical component of young learners’ English syllabus in Turkey. International Journal of Languages Education, 6(3), 308-316. Peksoy, E., & Harmaoğlu, Ö. (2017). Corpus based authenticity analysis of language teaching coursebooks. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 287-307. http://dx.doi.org/10.18298/ijlet.2324
  • Sevinç, K. Ü. (2006). İlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi Diyarbakır örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Diyarbakır.
  • Suna, Y. & Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de yabancı dil öğrenme- öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlemesi. OPUS Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Thornbury, S. (2002). How to teach vocabulary. Essex: Pearson Education Limited.
  • Touchstone CEFR Guide Level 2 (2013). Cambridge University Press: Cambridge.
  • Turanlı, A. (2004). Yabancı dil öğretiminde istenmeyen öğrenci davranışları ve önleyici yönetim yaklaşımları. Eurasian Journal of Educational Research, 17, 31-44.
  • Ünlü, F. (2012). Loading, distribution, and repetition patterns of the 2000 high frequency words of general English in an EFL coursebook (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Wahid, R. (2011). The use of corpus-based techniques in literary analysis: Exploring learners’ perceptions. Asiatic, 5 (1), 104-128.
  • WebLingua (b.t). Textinspector. https://textinspector.com/workflow
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdurrahman Güdücü 0000-0003-4072-5009

Fatih Güngör 0000-0002-0800-4212

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2020
Kabul Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Güdücü, A., & Güngör, F. (2022). A comparison of vocabulary items in eighth grade English coursebooks. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(54), 130-157. https://doi.org/10.9779/pauefd.798049