Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki

Yıl 2022, , 833 - 852, 31.12.2022
https://doi.org/10.17859/pauifd.1163972

Öz

Gündelik hayatta yaygınlaşan internet, eğitim süreçlerinde de etkisini artırmaktadır. Bu durum kimi zaman olumlu davranışlara zemin hazırlarken kimi zaman da istenmeyen davranışlara yol açmaktadır. İstenmeyen davranışlardan biri de siber aylaklıktır. Siber aylaklığın nedenlerinden biri öğrencinin öğrenim gördüğü fakülteden memnun olmamasıdır. Araştırma, yüksek din öğretiminde fakülte memnuiyeti ile siber aylaklık arasındaki ilişkiyi belirlemeyi temel amaç edinmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile seçilen örneklem grubu, Türkiye’de ilahiyat/İslami ilimler fakültelerinde öğrenim gören 1555 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada üç veri toplama aracı kullanılmış ve toplanan veriler üzerinde t-testi, ANOVA gibi çeşitli istatistikî analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcı öğrencilerin siber aylaklık davranış düzeyleri ‘katılmıyorum’a denk gelmektedir. Katılımcıların siber aylaklık düzeyleri cinsiyete, öğrenim görülen sınıfa, öğrenim türüne, kariyer planlamasına, sosyal medya hesabı olmasına ve fakülteye isteyerek tercih etmesine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin siber aylaklık davranışları ile günlük internet kullanımları ve fakülte memnuniyetleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.

Destekleyen Kurum

Atatürk Üniversitesi

Proje Numarası

SAB-2021-9921

Kaynakça

  • Arıkan, Fatih - Özgür, Hasan. “Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık ve Bilişsel Kapılma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21/2 (31 Aralık 2019), 863-885.
  • Ay, Mehmet Emin. “1999 - 2000 Öğretim Yılında Fakültemize Gelen I. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2000), 227-243.
  • Aydın, Muhammed Şevki. “Yüksek Din Öğretimi Kurumları: Gelgitler Alanı”. Tezkire:Düşünce, Siyaset, Sosyal Bilim 31-32/ (2003), 106-123.
  • Babadağ, Mustafa. “İşe Yabancılaşmanın Sanal Kaytarma Üzerindeki Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21/39 (15 Haziran 2018), 207-239.
  • Bağrıaçık Yılmaz, Ayşe. “Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma Bir Çalışma”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (01 Mayıs 2017), 113-134.
  • Christensen, Larry B. vd. Araştırma Yöntemleri Desen ve Analizi. çev. Ahmet Aypay. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
  • Çetin, Cemile - Akyelli, Nihan. “Sanal Kaytarma ve İş Doyumu İlişkisi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (30 Haziran 2020), 41-59.
  • Çınar, Orhan - Cinisli, Zübeyir. “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Davranışları”. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi 10/1 (01 Mart 2018), 39-48.
  • Çok, Ramazan. Üniversite Öğrencilerinde Çeşitli Akademik Değişkenlerinin Siber Aylaklık Davranışlarının Yordama Durumlarının İncelenmesi. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • Çok, Ramazan - Kutlu, Mustafa. “Üniversite Öğrencilerin Ders Esnasında Ders Dışı İnternet Kullanım Davranışları ile Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences 4/1 (30 Haziran 2018), 1-21.
  • Duygu, Hüseyin Seyhan. Lise Öğrencilerinin Siberaylaklık Düzeyleri ile Sosyal Medya ve Akıllı Telefon Bağımlılıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Erdoğan, Fırat. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem Olarak Değerlendirdikleri Eğitimleriyle İlgili Konular”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (1989), 17-42.
  • Ergün, Esin - Altun, Arif. “Öğrenci Gözüyle Siber Aylaklık ve Nedenleri”. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2/1 (01 Nisan 2012), 36-53.
  • Genç, Zülfü - Tozkoparan, Burak Süleyman. “Siberaylaklık Nedenleri Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27/1 (15 Ocak 2017), 53-62.
  • Gerçek, Merve. “Üniversite Öğrencilerinin İş (İstihdam) Umudu ile Akademik Branş Memnuniyeti Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (26 Haziran 2020), 266-277.
  • Gezgin, Deniz Mertkan vd. “Meslek Lisesi Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeyinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Ege Eğitim Dergisi 19/2 (29 Aralık 2018), 408-424.
  • Gökulu, Gökhan. “Sosyal Bilimler Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Eğitim Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15/23 (2020), 1790-1808.
  • Güngör, Ali. “Uzaktan Eğitimde Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık Davranışları ve Sebepleri Üzerine Bir İnceleme: Kilis 7 Aralık Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (30 Aralık 2021), 517-548.
  • Gür Erdoğan, Duygu - Arsal, Zeki. “The Adaptation of Academic Major Satisfaction Scale to Turkish: The Validity and Reliability Study”. Journal of Human Sciences 12/1 (16 Mart 2015), 966-974.
  • Joseph, C. Ugrin vd. “Profiling Cyber-Slackers in the Workplace: Demographic, Cultural, and Workplace Factors”. Journal of Internet Commerce 6/3 (2007), 75-89. https://doi.org/10.1300/J179v06n03_04
  • Kalaycı, Esin. Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Davranışları ile Öz Düzenleme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010.
  • Koç, Ahmet. “İlâhiyat Fakültesi (İlâhiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 25 (2003), 25-64.
  • Korkmaz, Mehmet. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Fakülteyi Tercih Nedenleri: Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Bilimname 2010/1 (01 Mart 2010), 167-204.
  • Korucu, Agah Tuğrul - Kara, Senem. “Öğretmen Adaylarının Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklık Düzeyleri ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi 1/1 (10 Aralık 2019), 41-56.
  • Lim, Vivien K. G. “The IT Way of Loafing on the Job: Cyberloafing, Neutralizing and Organizational Justice”. Journal of Organizational Behavior 23/5 (2002), 675-694.
  • Mehmedoğlu, Yurdagül. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim Beklentileri (M.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Gençlik Dönemi ve Eğitim. 121-150. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2000.
  • Mertens, Donna M. Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme. çev. İsmail Seçer - Sümeyye Ulaş. Ankara: Anı Yayınevi, 2019.
  • Nauta, Margaret. “Assessing College Students’ Satisfaction with Their Academic Majors”. Journal of Career Assessment 15/4 (2007), 446-462. https://doi.org/10.1177/1069072707305762
  • Okumuş, Ejder. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problemleri - Dicle Üniversitesi Örneği -”. Değerler Eğitimi Dergisi 5/13 (01 Haziran 2007), 59-94.
  • Özdemir, Saadettin. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin İlahiyat Programı ile İlgili Görüşleri: SDÜ İlahiyat Örneği”. Dergiabant 7/13 (31 Mayıs 2019), 1-33.
  • Özdoğan, Ahmet Çağlar - Berkant, Hasan Güner. “Covıd-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 13-43.
  • Phillips, James G. - Reddie, Linnea. “Decisional Style and Self-Reported Email Use in the Workplace”. Computers in Human Behavior 23/5 (2007), 2414-2428.
  • Sarıtepeci, Mustafa - Sert, Uğurcan. “Cyberloafing Level of University Students: A Scale Development Study”. Research on Education and Psychology 5/1 (30 Haziran 2021), 41-52.
  • Şahin, Yusuf Levent. “Facebook Kullanıcılarının Akademik Erteleme Davranışları ile Eğitsel Ortamlardaki Siber Aylaklık Durumlarının İncelenmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (01 Ocak 2020), 629-666.
  • Şenel, Selma vd. “Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Seviyelerini Yordayan Faktörler”. Kastamonu Eğitim Dergisi 27/1 (2019), 95-105.
  • Taştekin, Osman. “Yeni Kurulan İlahiyat Fakültelerinin Öğrenme Ortamına Yönelik Öğrenci Algıları -Şırnak, Erzincan ve Iğdır Örneği-”. Usul İslam Araştırmaları 19/19 (01 Haziran 2013), 139-184.
  • Tekbıyık, Ahmet. “İlişkisel Araştırma Yöntemi”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Haluk Özmen - Orhan Karamustafaoğlu. 164-178. Ankara: Pegem Akademi, 2. Baskı., 2019.
  • Turan, İbrahim - Nazıroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültesine Yeni Gelen Öğrencilerin Sorun ve Beklentileri: OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/36 (2015), 466-479.
  • UNESCO. “Global Education Coalition”. UNESCO. Erişim 27 Ocak 2022. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
  • Yazgan, Çağdaş Ümit - Yıldırım, Ahmet Faruk. “Üniversite Gençliğinde İnternet Bağımlılığı ve Derslerde Siber Aylaklık Davranışları”. Gençlik Araştırmaları Dergisi 8/5 (31 Aralık 2020), 5-29.
  • Yıldırım, Esat. Sınıf öğretmeni Adaylarının Siberaylaklık Sorununa İlişkin Durum Analizi. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2016.
  • “Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi”. Erişim 10 Mart 2022. https://istatistik.yok.gov.tr/

The Relationship Between Faculty Satisfaction and Cyberloafing in Higher Religious Education

Yıl 2022, , 833 - 852, 31.12.2022
https://doi.org/10.17859/pauifd.1163972

Öz

The Internet, which has become widespread in daily life, also increases its impact in education processes. While this situation sometimes leads to positive behaviors, it sometimes leads to undesirable behaviors. One of the undesirable behaviors is cyberloafing. One of the reasons for cyberloafing is that the student is not satisfied with the faculty. The main purpose of the research is to determine the relationship between faculty satisfaction and cyberloafing in higher religious education. The research was designed according to the correlational survey model, one of the quantitative research methods. The sample group selected by the convenient sampling method consists of 1555 students studying at faculties of theology/Islamic sciences in Turkey. Three data collection tools were used in the study and various statistical analyzes such as t-test and ANOVA were performed on the collected data. As a result of the research, the cyberloafing behavior levels of the participant students correspond to 'I do not agree'. The cyberloafing levels of the participants differ significantly according to gender, class of education, type of education, career planning, having a social media account, and willingly preferring the faculty. Significant relationships were found between students' cyberloafing behaviors and their daily internet use and faculty satisfaction.

Proje Numarası

SAB-2021-9921

Kaynakça

  • Arıkan, Fatih - Özgür, Hasan. “Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık ve Bilişsel Kapılma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21/2 (31 Aralık 2019), 863-885.
  • Ay, Mehmet Emin. “1999 - 2000 Öğretim Yılında Fakültemize Gelen I. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2000), 227-243.
  • Aydın, Muhammed Şevki. “Yüksek Din Öğretimi Kurumları: Gelgitler Alanı”. Tezkire:Düşünce, Siyaset, Sosyal Bilim 31-32/ (2003), 106-123.
  • Babadağ, Mustafa. “İşe Yabancılaşmanın Sanal Kaytarma Üzerindeki Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21/39 (15 Haziran 2018), 207-239.
  • Bağrıaçık Yılmaz, Ayşe. “Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma Bir Çalışma”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (01 Mayıs 2017), 113-134.
  • Christensen, Larry B. vd. Araştırma Yöntemleri Desen ve Analizi. çev. Ahmet Aypay. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
  • Çetin, Cemile - Akyelli, Nihan. “Sanal Kaytarma ve İş Doyumu İlişkisi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (30 Haziran 2020), 41-59.
  • Çınar, Orhan - Cinisli, Zübeyir. “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Davranışları”. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi 10/1 (01 Mart 2018), 39-48.
  • Çok, Ramazan. Üniversite Öğrencilerinde Çeşitli Akademik Değişkenlerinin Siber Aylaklık Davranışlarının Yordama Durumlarının İncelenmesi. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • Çok, Ramazan - Kutlu, Mustafa. “Üniversite Öğrencilerin Ders Esnasında Ders Dışı İnternet Kullanım Davranışları ile Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences 4/1 (30 Haziran 2018), 1-21.
  • Duygu, Hüseyin Seyhan. Lise Öğrencilerinin Siberaylaklık Düzeyleri ile Sosyal Medya ve Akıllı Telefon Bağımlılıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Erdoğan, Fırat. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem Olarak Değerlendirdikleri Eğitimleriyle İlgili Konular”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (1989), 17-42.
  • Ergün, Esin - Altun, Arif. “Öğrenci Gözüyle Siber Aylaklık ve Nedenleri”. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2/1 (01 Nisan 2012), 36-53.
  • Genç, Zülfü - Tozkoparan, Burak Süleyman. “Siberaylaklık Nedenleri Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27/1 (15 Ocak 2017), 53-62.
  • Gerçek, Merve. “Üniversite Öğrencilerinin İş (İstihdam) Umudu ile Akademik Branş Memnuniyeti Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (26 Haziran 2020), 266-277.
  • Gezgin, Deniz Mertkan vd. “Meslek Lisesi Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeyinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Ege Eğitim Dergisi 19/2 (29 Aralık 2018), 408-424.
  • Gökulu, Gökhan. “Sosyal Bilimler Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Eğitim Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15/23 (2020), 1790-1808.
  • Güngör, Ali. “Uzaktan Eğitimde Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık Davranışları ve Sebepleri Üzerine Bir İnceleme: Kilis 7 Aralık Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (30 Aralık 2021), 517-548.
  • Gür Erdoğan, Duygu - Arsal, Zeki. “The Adaptation of Academic Major Satisfaction Scale to Turkish: The Validity and Reliability Study”. Journal of Human Sciences 12/1 (16 Mart 2015), 966-974.
  • Joseph, C. Ugrin vd. “Profiling Cyber-Slackers in the Workplace: Demographic, Cultural, and Workplace Factors”. Journal of Internet Commerce 6/3 (2007), 75-89. https://doi.org/10.1300/J179v06n03_04
  • Kalaycı, Esin. Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Davranışları ile Öz Düzenleme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010.
  • Koç, Ahmet. “İlâhiyat Fakültesi (İlâhiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 25 (2003), 25-64.
  • Korkmaz, Mehmet. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Fakülteyi Tercih Nedenleri: Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Bilimname 2010/1 (01 Mart 2010), 167-204.
  • Korucu, Agah Tuğrul - Kara, Senem. “Öğretmen Adaylarının Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklık Düzeyleri ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi 1/1 (10 Aralık 2019), 41-56.
  • Lim, Vivien K. G. “The IT Way of Loafing on the Job: Cyberloafing, Neutralizing and Organizational Justice”. Journal of Organizational Behavior 23/5 (2002), 675-694.
  • Mehmedoğlu, Yurdagül. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim Beklentileri (M.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Gençlik Dönemi ve Eğitim. 121-150. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2000.
  • Mertens, Donna M. Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme. çev. İsmail Seçer - Sümeyye Ulaş. Ankara: Anı Yayınevi, 2019.
  • Nauta, Margaret. “Assessing College Students’ Satisfaction with Their Academic Majors”. Journal of Career Assessment 15/4 (2007), 446-462. https://doi.org/10.1177/1069072707305762
  • Okumuş, Ejder. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problemleri - Dicle Üniversitesi Örneği -”. Değerler Eğitimi Dergisi 5/13 (01 Haziran 2007), 59-94.
  • Özdemir, Saadettin. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin İlahiyat Programı ile İlgili Görüşleri: SDÜ İlahiyat Örneği”. Dergiabant 7/13 (31 Mayıs 2019), 1-33.
  • Özdoğan, Ahmet Çağlar - Berkant, Hasan Güner. “Covıd-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 13-43.
  • Phillips, James G. - Reddie, Linnea. “Decisional Style and Self-Reported Email Use in the Workplace”. Computers in Human Behavior 23/5 (2007), 2414-2428.
  • Sarıtepeci, Mustafa - Sert, Uğurcan. “Cyberloafing Level of University Students: A Scale Development Study”. Research on Education and Psychology 5/1 (30 Haziran 2021), 41-52.
  • Şahin, Yusuf Levent. “Facebook Kullanıcılarının Akademik Erteleme Davranışları ile Eğitsel Ortamlardaki Siber Aylaklık Durumlarının İncelenmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (01 Ocak 2020), 629-666.
  • Şenel, Selma vd. “Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Seviyelerini Yordayan Faktörler”. Kastamonu Eğitim Dergisi 27/1 (2019), 95-105.
  • Taştekin, Osman. “Yeni Kurulan İlahiyat Fakültelerinin Öğrenme Ortamına Yönelik Öğrenci Algıları -Şırnak, Erzincan ve Iğdır Örneği-”. Usul İslam Araştırmaları 19/19 (01 Haziran 2013), 139-184.
  • Tekbıyık, Ahmet. “İlişkisel Araştırma Yöntemi”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Haluk Özmen - Orhan Karamustafaoğlu. 164-178. Ankara: Pegem Akademi, 2. Baskı., 2019.
  • Turan, İbrahim - Nazıroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültesine Yeni Gelen Öğrencilerin Sorun ve Beklentileri: OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/36 (2015), 466-479.
  • UNESCO. “Global Education Coalition”. UNESCO. Erişim 27 Ocak 2022. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
  • Yazgan, Çağdaş Ümit - Yıldırım, Ahmet Faruk. “Üniversite Gençliğinde İnternet Bağımlılığı ve Derslerde Siber Aylaklık Davranışları”. Gençlik Araştırmaları Dergisi 8/5 (31 Aralık 2020), 5-29.
  • Yıldırım, Esat. Sınıf öğretmeni Adaylarının Siberaylaklık Sorununa İlişkin Durum Analizi. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2016.
  • “Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi”. Erişim 10 Mart 2022. https://istatistik.yok.gov.tr/
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Çakmak 0000-0002-4351-156X

Yakup Uzunpolat 0000-0001-7263-1010

Proje Numarası SAB-2021-9921
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 19 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çakmak, A., & Uzunpolat, Y. (2022). Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(2), 833-852. https://doi.org/10.17859/pauifd.1163972
AMA Çakmak A, Uzunpolat Y. Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2022;9(2):833-852. doi:10.17859/pauifd.1163972
Chicago Çakmak, Ahmet, ve Yakup Uzunpolat. “Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2022): 833-52. https://doi.org/10.17859/pauifd.1163972.
EndNote Çakmak A, Uzunpolat Y (01 Aralık 2022) Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9 2 833–852.
IEEE A. Çakmak ve Y. Uzunpolat, “Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki”, Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 833–852, 2022, doi: 10.17859/pauifd.1163972.
ISNAD Çakmak, Ahmet - Uzunpolat, Yakup. “Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/2 (Aralık 2022), 833-852. https://doi.org/10.17859/pauifd.1163972.
JAMA Çakmak A, Uzunpolat Y. Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2022;9:833–852.
MLA Çakmak, Ahmet ve Yakup Uzunpolat. “Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, 2022, ss. 833-52, doi:10.17859/pauifd.1163972.
Vancouver Çakmak A, Uzunpolat Y. Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2022;9(2):833-52.