1974 yılında Fransa’nın Antibes kentinde doğan Guillaume Musso, Fransa’nın, romanları kırkı aşkın dile çevrilen en popüler çağdaş yazarlarından biridir. Bazıları sinemaya da uyarlanan romanlarını genellikle gizem, gerilim, polisiye türlerinde kaleme alan, çarpıcı ve eksiltili anlatım tekniği ile de Fransa’da son yıllarda “çok satan” olmayı başarmış olan Musso, mekân olarak, genellikle romanlarında belirgin bir biçimde göze çarpan “american life” yaşam biçimini yansıtan Amerika’nın büyük metropollerini seçer. Biz bu makalede yazarın Çünkü Seni Seviyorum/Parce que je t’aime adlı romanında gizem ve gerilimin izini sürmeye çalışıyoruz. Genellikle polisiye romanlarla birlikte anılan gizem ve gerilim unsurlarının romanın, roman türünün yansıtması gereken gerçekle ilişkisini tartışmaya odaklanıyoruz. Gizem ve gerilimin, merak uyandırıp ilgiyi artırma dışında romanın kurgusal gerçekliği ile dış dünya gerçekliğinin bir anlam dokusu oluşturarak romanın estetik dokusunu oluşturabilmesindeki işlevini sorguluyoruz. Ayrıca beklenmedik bir itki ve olağan dışı bir tasarım, varsayım ya da yanılgı etkisiyle ortaya çıkan gizemle insanın varlığı ve dünyayla, yaşamla ilişki ve bütünlük içinde olması beklenen gerçek arasındaki çekim ve gerilime de dikkat çekiyor ve bu karşıt güçlerin romanı, çok okunma, fazla satma kaygısından arındırarak, yazınsal bir sanat olarak ne kadar ileri taşıyabileceğini tartışmaya açıyoruz. Bu makale, çok okunan romanın, ayrıca iyi roman olup olamayacağını, başta Lukács olmak üzere, Milan Kundera, Michel Raimond gibi roman kuramcıların görüşlerine başvurarak irdeliyor.
Dergi Park'a ve Pamukkale üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'ne emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Born in 1974 in Antibes, France, Guillaume Musso is one of France's most popular contemporary writers, whose novels have been translated into more than forty languages. Musso, whose some novels have also been adapted into movies, generally writes in the genres of mystery, thriller and detective fiction. Musso has become a best-seller in France in recent years thanks to his striking and abbreviated narrative technique, usually chooses the big metropolises of America as his setting, reflecting the "American lifestyle” that stands out prominently in his novels. In this article, our aim is to trace the mystery and suspense in the author’s novel Lost and Found (original title: Parce que je t'aime). We try to discuss the relationship between the elements of mystery and suspense, which are usually associated with detective novels, and the reality that the novel, as itself, should reflect. In addition to stimulating curiosity and increasing interest, we question the function of mystery and suspense in creating the aesthetic texture of the novel by creating a texture of meaning between the fictional reality of the novel and the reality of the outside world. We will also draw attention to the attraction and tension between the mystery that emerges as a result of an unexpected design, assumption or misconception and the reality that is expected to be in relation and integrity with human existence, the world and life. Moreover, we will discuss how far these opposing forces can carry the novel forward as an art, isolating it from the concern of selling more copies. In this article, we examine whether a widely read novel can also be a good novel, drawing on the views of a number of novel theorists such as Milan Kundera, Michel Raimond and notably Lukács.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |