Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER

Yıl 2021, , 75 - 83, 02.11.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.895336

Öz

Joseph Haydn’ ın Re Majör 2 Numaralı Viyolonsel Konçertosu, dünyadaki birçok orkestranın kadro sınavında seslendirilmesi istenen, yorumcuların teknik, müzikal becerileri ve yeteneklerini gözlemleyebilmek açısından önemli bir değerlendirme eseridir. Klasik dönem özellikleri ve armonik yapısı gereği basit gibi gözükse de stil, entonasyon, arşe teknikleri ve hız açısından birçok unsuru barındıran bu virtüözik esere ilişkin beklentiler yüksektir. Sınavlarda bu esere dair beklentiler araştırılırken biri Türk onu yabancı olmak üzere farklı ülkelerdeki orkestra üyeleri için görüşme formu hazırlanmış, alınan cevaplar doğrultusunda yorumlara ilişkin içerik analizi yapılmıştır. Performans vaktinin kısalığından dolayı eserin özelikle başlangıç kısmının büyük önem taşıdığı alınan görüşler doğrultusunda anlaşılmaktadır. Adaylardan eserin yapısına saygı duymaları, stilistik ya da ritmik deformasyona uğratmamaları ve tüm bu özellikler doğrultusunda kendi özgün hikayelerini anlatmaları beklentiler arasındadır. Çalışmada genel hatlarıyla konçertonun anlaşılmasına yardımcı olabilecek form analizine de yer verilmiştir. Bununla birlikte klasik döneme ait diğer eserlerin de araştırılıp, müzikal ve teknik stil bilgisinin zenginleştirilmesi öneriler arasındadır.

Teşekkür

Araştırmaya katılan bütün katılımcılara çok teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • A Mountain Worth Climbing: Principal cellist of the Seattle Symphony reveals his love of Haydn’s Cello Concerto No.2 (2018). Strings, 32(7), 53.
  • Aktüze, İ. (2003). Müziği Okumak cilt 3. Pan Yayıncılık.
  • Atık, Y. (1994). The conductor and the orchestra. Leadership & Organization Development Journal.
  • Bentley, L. R. (1943). Orchestral Cinderellas. The Musical Times, 84(1203), 142-143.
  • Biricik, S. B. (2017). Rimski-Korsakov’un Şehrazat Adlı Eserindeki Keman Soloları Bağlamında Başkemancının Görevleri. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Gezen, G. (2011). Orkestranın evrim sürecinde Kontrbas’ın işlevsel gelişimi. DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Kılıçaslan, E. (2012). Tarihsel süreç içerisinde bando ve orkestralarda Piccolo’nun yeri ve önemi. DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Sardais, C., Lortie, J., & Coblence, E. (2019). Inside the “Panacousticon”: How Orchestra Conductors Play With Discipline to Produce Art. International Journal of Arts Management, 22(1), 73-85.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • Sevsay, E. (2015). Orkestrasyon: Çalgılama ve Orkestralama Sanatı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Scherchen, H., & Deserti, G. (2012). Manuale del direttore d'orchestra. Edizioni Curci.
  • Tolley, T. (2019). James Cervetto And The Origin Of Haydn's D Major Cello Concerto. Eighteenth-Century Music, 16(1), 9-29.

EXPECTATIONS FOR JOSEPH HAYDN’S D MAJOR CELLO CONCERTO NO.2 IN ORCHESTRAL AUDITIONS

Yıl 2021, , 75 - 83, 02.11.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.895336

Öz

Joseph Haydn's Cello Concerto Number 2 in D Major is an important piece of evaluation in terms of observing the technical, musical skills and talents of the performers, which are asked to be performed in the auditions of many orchestras around the world. Although it seems simple due to its classical period features and harmonic structure, the expectations for this virtuosic work, which contains many elements in terms of style, intonation, bow techniques and speed, are high. While the expectations about this work were investigated in the auditions, an interview form was prepared for the members of the orchestra in different countries, one of which was Turkish and ten foreigners, a content analysis of the comments was made in line with the answers received. Due to the shortness of the performance time, it is understood that the beginning part of the work is of great importance. The candidates are expected to respect the structure of the work, not to undergo any stylistic or rhythmic deformation, and to tell their own unique stories in line with all these features. In the study, a form analysis that can help to understand this concerto is also included. In addition, researching other works belonging to the classical period and enriching the musical and technical style knowledge are among the suggestions.

Kaynakça

  • A Mountain Worth Climbing: Principal cellist of the Seattle Symphony reveals his love of Haydn’s Cello Concerto No.2 (2018). Strings, 32(7), 53.
  • Aktüze, İ. (2003). Müziği Okumak cilt 3. Pan Yayıncılık.
  • Atık, Y. (1994). The conductor and the orchestra. Leadership & Organization Development Journal.
  • Bentley, L. R. (1943). Orchestral Cinderellas. The Musical Times, 84(1203), 142-143.
  • Biricik, S. B. (2017). Rimski-Korsakov’un Şehrazat Adlı Eserindeki Keman Soloları Bağlamında Başkemancının Görevleri. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Gezen, G. (2011). Orkestranın evrim sürecinde Kontrbas’ın işlevsel gelişimi. DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Kılıçaslan, E. (2012). Tarihsel süreç içerisinde bando ve orkestralarda Piccolo’nun yeri ve önemi. DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Sardais, C., Lortie, J., & Coblence, E. (2019). Inside the “Panacousticon”: How Orchestra Conductors Play With Discipline to Produce Art. International Journal of Arts Management, 22(1), 73-85.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • Sevsay, E. (2015). Orkestrasyon: Çalgılama ve Orkestralama Sanatı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Scherchen, H., & Deserti, G. (2012). Manuale del direttore d'orchestra. Edizioni Curci.
  • Tolley, T. (2019). James Cervetto And The Origin Of Haydn's D Major Cello Concerto. Eighteenth-Century Music, 16(1), 9-29.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçen Nil Kocamangil 0000-0002-8799-8904

Mehmet Girgin 0000-0002-9989-1987

Aycan Altungül 0000-0001-5204-8477

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2021
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kocamangil, G. N., Girgin, M., & Altungül, A. (2021). ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(47), 75-83. https://doi.org/10.30794/pausbed.895336
AMA Kocamangil GN, Girgin M, Altungül A. ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER. PAUSBED. Kasım 2021;(47):75-83. doi:10.30794/pausbed.895336
Chicago Kocamangil, Gökçen Nil, Mehmet Girgin, ve Aycan Altungül. “ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 47 (Kasım 2021): 75-83. https://doi.org/10.30794/pausbed.895336.
EndNote Kocamangil GN, Girgin M, Altungül A (01 Kasım 2021) ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 47 75–83.
IEEE G. N. Kocamangil, M. Girgin, ve A. Altungül, “ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER”, PAUSBED, sy. 47, ss. 75–83, Kasım 2021, doi: 10.30794/pausbed.895336.
ISNAD Kocamangil, Gökçen Nil vd. “ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 47 (Kasım 2021), 75-83. https://doi.org/10.30794/pausbed.895336.
JAMA Kocamangil GN, Girgin M, Altungül A. ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER. PAUSBED. 2021;:75–83.
MLA Kocamangil, Gökçen Nil vd. “ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 47, 2021, ss. 75-83, doi:10.30794/pausbed.895336.
Vancouver Kocamangil GN, Girgin M, Altungül A. ORKESTRA KADRO SINAVLARINDA JOSEPH HAYDN’IN RE MAJÖR 2. VİYOLONSEL KONÇERTOSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLER. PAUSBED. 2021(47):75-83.