BibTex RIS Kaynak Göster

A Place That Free Times Institutionalized in The Context Of Consumer Society: Malls

Yıl 2012, Sayı: 13, 63 - 77, 01.09.2012

Öz

Modern capitalist system today reveals itself in the malls in the cities. In today’s society which we call consumer society, these places are the facts of the cities. The big cities related to the production of the past today host the malls in which consuming is intensified. These places which are the result of modernization, industrialization and urbanization both accelerate consuming and lead people to spend their free time there. Modern individual spends most of his time remained from his/her career life in theseplaces for some reasons such as shopping, having fun, resting and meeting friends. It affects free time to be institutionalization by meeting a need, being systematic while doing this and saving the style of meeting a need from being a coincidence.The study aims to analyse the place of the malls in the consumer society and the effect of the free time on the institutionalization. The study approaching the matter theoretically emphasizes the pass from the preindustrial society to consumer society and the place of these places in using the time.

Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM)

Yıl 2012, Sayı: 13, 63 - 77, 01.09.2012

Öz

Modern kapitalist sistem bugün kendini, kentlerdeki alışveriş merkezlerinde ifade etmektedir. Tüketim toplumu olarak isimlendirdiğimiz günümüz toplumunda, bu merkezler kentlerin bir gerçeği konumundadır. Geçmişin üretimle ilişkilendirilen büyük kentleri, bugün tüketimin yoğunlaştırıldığı alışveriş merkezlerine ev sahipliği yapmaktadır. Modernleşme, sanayileşme ve kentleşme süreçlerinin bir ürünü olan bu mekânlar, bir yandan tüketimi hızlandırmakta diğer yandan da insanların boş zamanlarını burada değerlendirmesine neden olmaktadır. Modern birey iş yaşamının dışında kalan zamanın önemli bir kısmını buralarda alışveriş yapmak, eğlenmek, dinlenmek ve arkadaşlarla görüşmek gibi nedenlerle geçirmektedir. Bir ihtiyacı karşılaması, bu ihtiyacı karşılarken sistemli olması, karşılanma şeklini tesadüflükten kurtarması ile “boş zaman”ın kurumsallaştırmasına etki etmektedir. Çalışma, alışveriş merkezlerinin tüketim toplumundaki yeri ve boş zamanın kurumsallaşmaya etkisini çözümlemeyi amaçlamaktadır. Konuya teorik açıdan yaklaşan çalışmada, sanayi öncesi toplumdan tüketim toplumuna geçiş ve günümüzde bu alışveriş merkezlerinin zaman kullanımındaki yeri başlıklarına yer vermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52TG53YC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ünal Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Şentürk, Ü. (2012). Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 63-77.
AMA Şentürk Ü. Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM). PAUSBED. Eylül 2012;(13):63-77.
Chicago Şentürk, Ünal. “Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13 (Eylül 2012): 63-77.
EndNote Şentürk Ü (01 Eylül 2012) Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 63–77.
IEEE Ü. Şentürk, “Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM)”, PAUSBED, sy. 13, ss. 63–77, Eylül 2012.
ISNAD Şentürk, Ünal. “Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (Eylül 2012), 63-77.
JAMA Şentürk Ü. Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM). PAUSBED. 2012;:63–77.
MLA Şentürk, Ünal. “Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13, 2012, ss. 63-77.
Vancouver Şentürk Ü. Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (AVM). PAUSBED. 2012(13):63-77.